Την “τιμητική” τους, νομοθετικώς, έχουν αυτές τις μέρες Αιγιαλός και Παραλία. Ενώ έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή νομοσχέδιο του υπουργειου Οικονομικών για τα πιστωτικά ιδρύματα, όπου υπάρχει διάταξη για τα δημόσια κτήματα, ιδιοκτησίας ΕΤΑΔ και αναμένεται και η τροπολογία για τον υπολογισμό του τιμήματος της παραχώρησης απλής χρήσης, χθες…
…βγήκαν σε διαβούλευση τρία άλλα νομοσχέδια, για αναμόρφωση του γενικότερου καθεστώτος για Αιγιαλό-Παραλία, τα κατεχόμενα ή καταπατημένα ακίνητα του δημοσίου και τις ιδιοκτησιακές διαφορές.
Κατ’ αρχάς, στο νομοσχέδιο “Πρόσβαση στη δραστηριότητα των πιστωτικών ιδρυμάτων και προληπτική εποπτεία πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων επενδύσεων (ενσωμάτωση της οδηγίας 2013/36/ΕΕ), κατάργηση του ν. 3601/2007 και άλλες διατάξεις”, υπάρχει το άρθρο 172 που αναφέρει ότι:
“Μέχρι τις 31/12/2014, ξενοδοχειακές εν γένει επιχειρήσεις, κάμπινγκ ή κέντρα αναψυχής θεωρούνται, για την εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 13 του ν. 2971/2001 (παραχώρηση χωρίς δημοπρασία της απλής χρήσης αιγιαλού για ένα χρόνο), ως όμορες, ακόμα και αν μεταξύ των προβολών που εκκινούν από τις πλάγιες πλευρές της επιχείρησης και του αιγιαλού παρεμβάλλεται δημόσιο κτήμα, εφόσον έχουν ήδη αιτηθεί η αιτηθούν εντός δύο (2) μηνών από την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση νόμου προς την Εταιρία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤ.Α.Δ. ΑΕ), την μίσθωση του ανωτέρω τμήματος δημοσίου κτήματος.
Οι αιτούντες εντός δέκα (10) ημερών από τη σύναψη της μίσθωσης με τον οικείο Ο.Τ.Α. του κοινόχρηστου χώρου του αιγιαλού ή και της παραλίας, υποχρεούνται να προκαταβάλλουν, επί ποινή ακυρότητας της μίσθωσης αιγιαλού και έναντι του οριστικού μισθώματος που θα προσδιοριστεί από την ΕΤ.Α.Δ. ΑΕ, ποσό που αντιστοιχεί στο πενήντα τοις εκατό (50%) του μισθώματος που ορίζεται στην ως άνω μίσθωση αιγιαλού ή και παραλίας.
Διευκρινίζεται ότι, υπόχρεοι να υποβάλουν την ανωτέρω αίτηση είναι και όσα φυσικά ή νομικά πρόσωπα έχουν εγείρει αγωγή κατά του Ελληνικού Δημοσίου, με αίτημα την αναγνώριση ή επιδίκαση της κυριότητας του δημοσίου κτήματος που παρεμβάλλεται μεταξύ της επιχείρησής τους και του προς μίσθωση αιγιαλού, εφόσον δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη απόφαση (άρθρο 172)”.
Σε αυτό το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί ως τροπολογία και η διάταξη που θα ορίζει ότι το σχετικό τίμημα παραχώρησης απλής χρήσης Αιγιαλού για το 2014, θα υπολογίζεται από τον πολλαπλασιασμό του ενός τετάρτου (1/4) της μέσης τιμής απλού δίκλινου δωματίου μετά λουτρού, χωρίς λοιπές επιβαρύνσεις, όπως η τιμή αυτή δηλώνεται στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας για κάθε ξενοδοχειακή επιχείρηση επί τον αριθμό των κλινών.
Στα νομοσχέδια που βγήκαν σε διαβούλευση (μέχρις τις 2 Μαίου) και ειδικά σε αυτό περί Αιγιαλού-Παραλίας («Οριοθέτηση, διαχείριση και προστασία αιγιαλού και παραλίας») επιχειρείται συνολική αναμόρφωση του ισχύοντος πλαισίου, με τρεις βασικές κατευθύνσεις:
- Οριοθετείται σε σύντομο χρονικό διάστημα (έξι με δώδεκα μήνες), με χρήση νέας τεχνολογίας (ορθοφωτοχάρτες Κτηματολογίου) το 100% του αιγιαλού, σε όλη την επικράτεια, έναντι του μέχρι σήμερα χαραχθέντος 8%.
- Απλοποιούνται και επιταχύνονται οι διοικητικές διαδικασίες αδειοδότησης για επιχειρηματικές χρήσεις και έργα εντός του αιγιαλού και του θαλάσσιου χώρου και προσαρμόζονται στις νέες επιχειρηματικές ανάγκες, με βασικό κριτήριο την περιβαλλοντική διάσταση.
- Επαναπροσδιορίζεται, προς το δικαιότερο, ο τρόπος υπολογισμού του οφειλόμενου στο Δημόσιο ανταλλάγματος για χρήση αιγιαλού, παραλίας και θαλάσσιου χώρου, με θεσμοθέτηση αντικειμενικών και σαφών κριτηρίων και διαφανούς διαδικασίας.
Ειδικά ως προς την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας σε ξενοδοχεία το νομοσχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων:
- Την παραχώρηση της απλής χρήσης αιγιαλού και κοινόχρηστης παραλίας για την εξυπηρέτηση λουομένων ή την αναψυχή του κοινού (όπως, ενδεικτικά, για την εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων αναψυχής, καθισμάτων, ομπρελών, λειτουργία αναψυκτηρίων, αθλοπαιδιές και γενικά κατασκευών και εγκαταστάσεων αναψυχής προσωρινού χαρακτήρα). Η παραχώρηση γίνεται με πλειοδοτική δημοπρασία, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για τον οικείο φορέα, με την επιφύλαξη των επόμενων διατάξεων.
- Την παραχώρηση τμημάτων αιγιαλού και κοινόχρηστης παραλίας σε πρόσωπα που εκμεταλλεύονται όμορες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, κατασκηνώσεις (κάμπιγκ) και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, γίνεται απευθείας, για όσο χρόνο διαρκεί η επιχείρηση ή εκμετάλλευση του καταστήματος και χωρίς τους περιορισμούς της απόφασης της παραγράφου 2, όταν αφορά τμήματα μπροστά από τις επιχειρήσεις ή τα καταστήματα. Αν στο ίδιο ακίνητο λειτουργούν περισσότερες του ενός επιχειρήσεις ή καταστήματα η παραχώρηση του αναλογούντος στο καθένα χώρου γίνεται μετά από γραπτή μεταξύ τους συμφωνία ή και αίτηση κάποιου εξ αυτών, αν δεν μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία. Με την πράξη παραχώρησης τίθενται οι αναγκαίοι όροι για την διασφάλιση της απόλαυσης των πραγμάτων της παρ. 1 εκ μέρους του κοινού, με τήρηση της αρχής της ίσης μεταχείρισης μεταξύ των προσώπων προς τα οποία κατανέμεται η χρήση.
Για την παραχώρηση - οι μισθώσεις μπορεί να είναι εποχιακές, δηλαδή εξάμηνες ή ετήσιες - οφείλεται αντάλλαγμα που καθορίζεται κατά το άρθρο 16 του νομοσχεδίου, βάσει ειδικής “εξίσωσης” με απόφαση του αρμόδιου για την παραχώρηση οργάνου, αλλά και με αποφάσεις του υπουργού Οικονομικών.
Επίσης:
- Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών μπορεί να παραχωρείται απευθείας σε Δήμους, με αντάλλαγμα η απλή χρήση τμημάτων αιγιαλού και κοινόχρηστης παραλίας, για πέντε τουλάχιστον χρόνια. Με την απόφαση καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις της χρήσης και της περαιτέρω παραχώρησης προς τρίτους.
- Όταν παραχωρείται από το Δημόσιο ή φορείς του δημόσιου τομέα, για αγροτικούς ή τουριστικούς σκοπούς, η χρήση ακινήτων που συνορεύουν με λίμνες και ποταμούς του άρθρου 2, διαμορφώνεται υποχρεωτικά ελεύθερη λωρίδα γης πλάτους τριάντα (30) τουλάχιστον μέτρων μεταξύ του ορίου της παραχωρούμενης έκτασης και της κοίτης του ποταμού ή της ακτογραμμής της λίμνης. Η απλή χρήση όχθης και παρόχθιας ζώνης ποταμού ή λίμνης της παρ. 2 του άρθρου 2 μπορεί να παραχωρείται, εφαρμοζομένων αναλόγως των διατάξεων του παρόντος.
Υπάρχει πληθώρα διατάξεων για νομιμοποίηση αυθαιρέτων, κατεδαφίσεις κατασκευών κ.λπ. ενώ με τα άλλα δύο νομοσχέδια ρυθμίζονται θέματα που έχουν να κάνουν με καταπατημένα ή “κατεχόμενα” ακίνητα του δημοσίου και ιδιοκτησιακές διαφορές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου