Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

Γεν. Συνέλευση ΣΕΤΕ: Τι ζητάει ο τουριστικός κόσμος, τι ανακοίνωσε (ή ήθελε να ανακοινώσει;) ο Γ. Σταθάκης...(updated)

- Και το μεγάλο μπέρδεμα με τα όσα ήταν να πει και τελικά δεν είπε...

Πήρε λίγο χρόνο παραπάνω, τέσσερις μήνες, αλλά από χθες το βράδυ έχουμε επιτέλους μία πιο συγκεκριμένη εικόνα για το κυβερνητικό σχέδιο για τον Τουρισμό. Δια στόματος υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γ. Σταθάκη, στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ. Τι ζήτησε, όμως, ο τουριστικός κόσμος, μέσω ΣΕΤΕ και τι περιλαμβάνουν...


οι ανακοινώσεις του υπουργού;
Εδώ συγκεντρώσαμε αυτά που αναδείχθηκαν από πλευράς ΣΕΤΕ, όπως τα είπε ο Α. Ανδρεάδης στην πρωϊνή συνεδρίαση, ως κύρια ζητούμενα για τον τουρισμό:
  • Οι όποιες επενδύσεις ή προγράμματα επενδύσεων, που έχουν παγώσει μέχρι να ξεκαθαρίσει το πολιτικοοικονομικό τοπίο, πρέπει να αναθερμανθούν. Το τραπεζικό πρέπει άμεσα να υποστηρίξει με ρευστότητα της υγιείς ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Πρέπει να μειωθεί η γραφειοκρατία, πρόβλημα που επανειλημμένα έχουμε θίξει τα τελευταία χρόνια παρ' όλες τις εξαγγελίες περί του αντιθέτου.
  • Πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί για τη διαχείριση των αεροδρομίων, των λιμανιών, των τουριστικών λιμένων, όπου με τις ανταγωνιστικές τιμολογήσεις τους (οι οποίες πρέπει να είναι μέρος της διαπραγμάτευσης, πέρα από το τίμημα), θα επιτύχουμε την πολυπόθητη αποτελεσματικότητα, την προσέλκυση αεροπορικών και ακτοπλοϊκών συνδέσεων και την αύξηση του θαλάσσιου τουρισμού.
  • Πρέπει να ξεπεράσουμε τα προβλήματα της έκδοσης visa Schengen. 
  • Παραμένει ζητούμενο ένα δίκαιο, σταθερό και ελκυστικό φορολογικό πλαίσιο που δυστυχώς καθυστερεί, κυρίως λόγω αντιρρήσεων των δανειστών μας. Η πρόταση του ΙΟΒΕ για flat tax rate 20%, θα αποτελούσε ένα μεγάλο άλμα.
  • Η κατοχύρωση των όρων όλων των φορολογικών συντελεστών μιας επένδυσης σε βάθος 10ετίας θα βοηθούσε στην δημιουργία κλίματος σιγουριάς και θα αναθάρρηνε επενδυτικά κεφάλαια να εστιασθούν στην Ελλάδα, η οποία είναι σημαντικός τουριστικός προορισμός.
  • Δεν πρέπει, επ’ ουδενί, να ξεχάσουμε ότι μέσω της θετικής εικόνας της χώρας μας και του επενδυτικού ενδιαφέροντος μπορεί να ξεκινήσει μια βαθμιαία ανάκαμψη της Ελληνικής αγοράς ακινήτων με ενδιαφέρον ξένων τουριστών για ακίνητα τα οποία θα μπορούσαν να επισκέπτονται καθ’ όλη την διάρκεια του έτους.
  • Το κτηματολόγιο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, όπως και η χαρτογράφηση και στρατηγική ανάπτυξης/προστασίας των 16.000 χλμ του αιγιαλού της χώρας.
  • Λείπει οδυνηρά η αναγκαία αισθητική και ποιοτική αναβάθμιση του κέντρου και του παραλιακού μετώπου των τουριστικών πόλεων και οικισμών, ξεκινώντας από την Αθήνα.
  • Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι πρέπει να γίνει συμπλήρωση του επενδυτικού νόμου ώστε να συμπεριλαμβάνει τον ναυτικό και ιατρικό τουρισμό, και η πρόβλεψη ποσού 3,5 δισ. Ευρώ κατ’ έτος ως το 2021 από το νέο ΕΣΠΑ για την υλοποίηση του Οδικού Χάρτη ανάπτυξης του τουρισμού μας με ορίζοντα το 2021.
  • Τα ποσοστά επιδότησης, δεν μπορεί να είναι μικρότερα το 20% - 30%, ενώ πρέπει να ενταχθεί και η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη για αναβάθμιση του τουριστικού τους προϊόντος, όπως προβλέπει και η μελέτη του ΣΕΤΕ.
  • Πρέπει να προχωρήσει η αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας  των χρεώσεων στο πολύ καλό αεροδρόμιο της Αθήνας, με επέκταση της σύμβασης εκμετάλλευσης. Τέλος η έναρξη δημιουργίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, με παράλληλη αναβάθμιση του υφισταμένου αεροδρομίου, ώστε να καλυφθεί η μεταβατική περίοδος.
  • Η ενίσχυση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Τα επόμενα χρόνια μπορούν να δημιουργηθούν 300.000 νέες θέσεις εργασίας στον τουρισμό. Χρειαζόμαστε αναβάθμιση της εκπαίδευσης με βάση διεθνή πρότυπα. Μαθητεία ποιότητας, που θα δημιουργεί ευκαιρίες εμπειριών και απασχόλησης στους νέους συμπολίτες μας. Πρέπει να αναπτύξουμε την «τουριστική συνείδηση» επενδύοντας ιδιαίτερα στις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης με την αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών και διαδικτυακών εργαλείων.
  • Η ολοκλήρωση της δευτερογενούς νομοθεσίας που προβλέπεται στους 2 τελευταίους τουριστικούς νόμου και ειδικότερα εκείνης που αφορά σε προδιαγραφές καταλυμάτων.
  • Η δημιουργία προαιρετικών προτύπων και βέλτιστων πρακτικών σε δεξιότητες και υπηρεσίες με την συνεργασία κοινωνικών εταίρων ΣΕΤΕ – ΓΣΕΕ που ήδη έχει αρχίσει.

Και εδώ είναι αυτά τα οποία παρέθεσε ο Γ. Σταθάκης, ως βασικούς άξονες και κατευθύνσεις της κυβερνητικής πολιτικής για τον τουρισμό, αλλά ας προσέξουμε το εξής: το κείμενο αυτό εμφανίστηκε χθες το βράδυ και σήμερα το πρωί και είναι προφανές ότι πρόκειται για διαρροή κάποιου σχεδίου ομιλίας. Δεν είπε πολλά από αυτά στην ομιλία του ο υπουργός, αλλά από την άλλη πλευρά, δεν έχει υπάρξει και κάποια διάψευση ή άλλη παρέμβαση, π.χ. κάποιο επίσημο κείμενο, για την αποκατάσταση του τι είχε προετοιμάσει να πει και του τι είπε τελικά. 
Αργά το μεσημέρι, εμφανίστηκε μία ανάρτηση στο site του υπουργείου που αντί για ομιλία, όπως αναφέρει, ουσιαστικά δίνει ένα δελτίο τύπου. Το παραθέτουμε αυτούσιο στο τέλος.
Αποφασίσαμε να κρατήσουμε αυτό το κείμενο, πρώτον επειδή περιλαμβάνει πολύ συγκεκριμένες αναφορές και για ορισμένα άλλα ζητήματα, πολύ πιο σοβαρά που δεν τα αναπαράγουμε αν δεν επιβεβαιωθούν και δεύτερον, επειδή τόσες ώρες μετά και αφού έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου, κάποιος από τους συνεργάτες του, θα έπρεπε να έχει ασχοληθεί. Αλλιώς, το πράγμα πάει αλλού.
Λέει, λοιπόν, αυτό το κείμενο:
"Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η αύξηση των εσόδων ανά επισκέπτη, η προσέγγιση νέων αγορών αλλά και η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
Αναλυτικότερα, οι Στρατηγικοί Στόχοι Τουρισμού είναι:
  • Σχεδιασμός Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό.
  • Σχεδιασμός του νέου ΕΣΠΑ
  • Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου.
  • «Άνοιγμα» νέων αγορών.
  • Ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών Τουρισμού.
  • Στήριξη της επιχειρηματικότητας και προώθησης των Επενδύσεων.
  • Ρύθμιση χρεών Ξενοδοχειακών επιχειρήσεων προς τη ΔΕΗ  (αίτημα ΠΟΞ)
  • Υποστήριξη της Τουριστικής σεζόν 2015: βελτιώσεις των εισόδων υποδοχής μας
  • Αναβάθμιση ποιότητας των τουριστικών προϊόντων, διαμέσου θέσπισης καθορισμένων διαδικασιών πιστοποίησης.
  • Αύξηση εσόδων ανά επισκέπτη.
  • Διαμόρφωση Στρατηγικής Προώθησης και Προβολής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού για την τριετία αυτή, η οποία θα περιλαμβάνει ένα συνολικό πλαίσιο επικοινωνίας με διακριτές ενότητες δράσεων.
  • Ξ.Ε.Ε.: Κατάταξη των ελληνικών καταλυμάτων με τις νέες προδιαγραφές μέσω ενός ολοκληρωμένου συστήματος κατάταξης, που θα συνοδεύεται από ένα Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης παραπόνων και καταγγελιών σχετικά με την κατάταξη των τουριστικών καταλυμάτων με σκοπό την προστασία του πελάτη/καταναλωτή.
  • Έναρξη λειτουργίας της Υπηρεσίας ΓΕΜΗ και Υπηρεσίας Μιας Στάσης στο Ξ.Ε.Ε. για τα Ελληνικά καταλύματα και επιχειρήσεις μέλη του ΞΕΕ.
  • Λειτουργία και υποστήριξη μητρώου διακριτικών τίτλων όλων των τουριστικών καταλυμάτων.
  • Μετεξέλιξη του ΞΕΕ σε τουριστικό και ξενοδοχειακό επιμελητήριο μέσα από την διεύρυνση του ΞΕΕ με την είσοδο διαφόρων μορφών τουριστικών επιχειρήσεων.
Αναβάθμιση της Διοικητικής Ικανότητας του Υπουργείου Τουρισμού:
  • Παρατηρητήριο Τουρισμού και Εφαρμογή Δορυφόρων Λογαριασμών Τουρισμού.
  • Ανάπτυξη Βιβλιοθήκης και Εθνικού Αποθετηρίου Τουριστικών Μελετών.
  • Αναδιοργάνωση και ενίσχυση των διοικητικών δομών και υπηρεσιών του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων ώστε να επιτευχθεί η αποτελεσματικότητα και η ανταπόκρισή τους στις πραγματικές ανάγκες της διαχείρισης του ελληνικού τουρισμού.
  • Επανεξέταση διαφόρων ρυθμίσεων της προηγούμενης κυβερνητικής περιόδου που αναδεικνύονται προβληματικές για την ποιότητα του ελληνικού τουρισμού.
  • Εκσυγχρονισμός – κωδικοποίηση τουριστικής νομοθεσίας.
  • Άμεση ανάγκη είναι η συγκρότηση και η λειτουργία του όλου συστήματος των Δορυφόρων Λογαριασμών Τουρισμού. Χωρίς τέτοια πληροφόρηση, καμία τουριστική πολιτική δεν μπορεί να εφαρμοστεί αξιόπιστα, ως προς τους στόχους που αυτή θέτει για τον εαυτό της. 
  • Η ενεργοποίηση των Δορυφόρων Λογαριασμών Τουρισμού, θα επιτρέψει και την αντίστοιχη ενεργοποίηση του εν υπνώσει τελούντος Παρατηρητήριου Τουρισμού. 
  • Δεύτερον, η θεσμικά σταθερά ανάπτυξη συνεργιών και συνεργασιών με τις κεντρικές, περιφερειακές και τοπικές αρχές, για την αντιμετώπιση της εποχικότητας σε όλα τα επίπεδα και τις επιμέρους πολιτικές, δηλαδή αυτού του είδους τα ειδικά τοπικά σύμφωνα εποχικότητας, που έχουν με επιτυχία εφαρμοστεί ήδη σε άλλες χώρες.
  • Τρίτον, η εκ του μηδενός σχεδόν ανασυγκρότηση, ανάπτυξη και εκσυγχρονισμός της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης, η οποία αυτήν την στιγμή έχει τεράστια προβλήματα και ελλείμματα".

Οι διαφορές είναι εμφανείς, νομίζουμε, όπως είναι σαφές ότι είναι πολύ λιγότερα και τα πεδία που συγκλίνουν οι δύο ατζέντες.
Ένα τελευταίο σχόλιο, είναι πως τα περισσότερα από αυτά που προκρίνει ο υπουργός – εννοούμε τα συγκεκριμένα και όχι τα αφηρημένα - έχουν θεσμοθετηθεί και απομένει η υλοποίησή τους, είναι δηλαδή θέμα πολιτικής βούλησης.
Η "ομιλία" όπως εμφανίστηκε επισήμως είναι:
"Ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης, μιλώντας χθες το βράδυ στην Ανοικτή Συνεδρίαση της 23ης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, αφού μετέφερε τους χαιρετισμούς του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, δήλωσε αισιόδοξος για την πορεία του κλάδου. Παρέπεμψε στα στοιχεία του α’ τριμήνου 2015, τα οποία επιβεβαιώνουν τη συνέχιση της ανάκαμψης που καταγράφηκε το 2014, καταγράφοντας πολύ σημαντική άνοδο τόσο στις αφίξεις όσο και στην εισροή συναλλάγματος.
Αφού υπογράμμισε την ανάγκη για τη μέγιστη δυνατή συναίνεση, ο Υπουργός αναφέρθηκε σε δύο βασικά εργαλεία πολιτικής, το ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-20 και τον αναπτυξιακό νόμο. Ως προς το πρώτο ανήγγειλε την έναρξη των προγραμμάτων τον Ιούνιο, ώστε το β’ εξάμηνο να ξεκινήσουν οι εντάξεις σε αυτά. Ως προς το δεύτερο, υποστήριξε ότι ο υφιστάμενος αναπτυξιακός νόμος ολοκλήρωσε τον κύκλο του το 2014, αφήνοντας πίσω του αρκετά προβλήματα, με σημαντικότερο την υπερδέσμευση πόρων.
Ο Υπουργός διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξει φορολογική ρύθμιση που θα επιδράσει αρνητικά στον κλάδο. Υπογράμμισε την ανάγκη να αντιμετωπιστούν χρονίζοντα προβλήματα διαφυγής εσόδων, στο πλαίσιο της φορολογικής μεταρρύθμισης προκειμένου το σύστημα να γίνει δικαιότερο. Εξήγγειλε την πλήρη κωδικοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής νομοθεσίας, καθώς και την αναδιοργάνωση και ουσιαστική ενίσχυση των αρμοδίων διοικητικών υπηρεσιών.

Το Υπουργείο θα προχωρήσει άμεσα σε μέτρα στήριξης της φετινής τουριστικής σεζόν, ενώ μεσοπρόθεσμα βασικές επιδιώξεις αποτελούν η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, το άνοιγμα νέων αγορών και η ανάδειξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Στρατηγικός στόχος είναι η αναβάθμιση της ποιότητας των τουριστικών υπηρεσιών και προϊόντων, έτσι ώστε να επιτευχθεί και η αύξηση των εσόδων ανά επισκέπτη, που  τελευταία βαίνουν μειούμενα. Ως προς τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, ο Υπουργός τόνισε ότι θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη της τουριστικής εκπαίδευσης και στην προώθηση ερευνών και πανεπιστημιακών μελετών, με στόχο να αναπτυχθεί νέα γενιά ιδεών, γνώσεων και αντιλήψεων για τον κλάδο".

Ταύτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου