Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

Υπουργείο Τουρισμού: Δεύτερο "πακέτο" αλλαγών με τροπολογίες...



 - Προσθήκες και τροποποιήσεις για ΕΣΛ, ΕΟΤ, ΞΕΕ και Κατατάξεις, Σύνθετα Καταλύματα,

Αν αναρωτιόσασταν για το ότι οι πρώτες αλλαγές που έγιναν στο Νομοσχέδιο για τον Τουρισμό, όπως αυτό έφυγε από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την ολομέλεια, ήταν σχετικά λίγες, σας έχουμε απάντηση: Έρχονται και άλλες αλλαγές, με τη μορφή υπουργικών τροπολογιών που θα κατατεθούν...


...με το Νομοσχέδιο κατά τη συζήτησή του για ψήφιση, πιθανότατα στις 22 με 23 Ιουλίου.
Σύμφωνα με πλήροφορίες μας, στις τροπολογίες αυτές θα περιλαμβάνονται βελτιώσεις ή τροποποίησεις των διατάξεων, κυρίως σε συνέχεια όσων επισημάνθηκαν στις ακροάσεις των φορέων στην Επιτροπή και διορθώσεις ή βελτιώσεις που θεωρεί απαραίτητες το ίδιο το Υπουργείο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, μεταξύ άλλων, εξετάζονται τα ακόλουθα:

  • Κατ’ αρχάς διευθετείται το θέμα με το νομικό «κενό» που είχαμε επισημάνει και εμείς από την κατάργηση των παραγράφων με τις αρμοδιότητες ελέγχου, αδειοδοτήσεων και πιστοποίησης του ΕΟΤ. Στην τροπολογία, θα επανέρχονται οι συγκεκριμένες δύο παράγραφοι (η δεύτερη αφορά στην εκτέλεση και εποπτεία έργων τουριστικής υποδομής και ανάπτυξης χρηματοδοτούνται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους ) και αναφέρεται ότι οι αρμοδιότητες που αφορούν σε ίδρυση, λειτουργία και έλεγχο τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικής αγοράς ασκούνται  από τον ΕΟΤ. Η ρύθμιση αυτή κρίνεται αναγκαία προκειμένου να μην προκύψει αμφισβήτηση αναφορικά με την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι την μεταφορά τους στο Υπουργείο Τουρισμού.  Σε άλλο σημείο θα διευκρινίζεται ότι μετά την έναρξη ισχύος του προεδρικού διατάγματος που θα εκδοθεί βάσει του άρθρου 54 του ν. 4178/2013 για την αναδιοργάνωση του Υπουργείου Τουρισμού, οι αρμοδιότητες αυτές  αυτοδίκαια μεταφέρονται και θα ασκούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Τουρισμού.

  • Βάσει του νέου προσδιορισμού των τουριστικών επιχειρήσεων και δη των ξενοδοχειακών (όπου έχουμε νέες μορφές ξενοδοχειακών υποδομών), προβλέπεται ότι η κατά τόπο αρμόδια υπηρεσία τουρισμού κατά την έναρξη ισχύος του  σχεδίου νόμου προβαίνει αυτοδίκαια σε τροποποίηση των εν ισχύ ειδικών σημάτων λειτουργίας  (Ε.Σ.Λ.) των υφιστάμενων  κύριων και μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων  προκειμένου στο εξής,  στο Ε.Σ.Λ. των υφιστάμενων ξενοδοχειακών καταλυμάτων να εμφανίζεται η νέα λειτουργική τους μορφή.

  • Για την κατάταξη των ξενοδοχείων και των ενοικιαζόμενων δωματίων, η οποία βάσει του νομοσχεδίου θα γίνεται από το ΞΕΕ, προβλέπεται η δυνατότητα σύστασης Τμήματος Κατάταξης Καταλυμάτων στο ΞΕΕ, καθώς και η δυνατότητα σύστασης περιφερειακών γραφείων του Επιμελητηρίου, με το σκεπτικό ότι έτσι θα καταστεί αποτελεσματική η άσκηση της προβλεπόμενης δραστηριότητας του και θα διευκολύνεται ο επιχειρηματίας στην υποχρεώσει του να υποβάλλει σχετική αίτηση κατάταξης. 

  • Προβλέπεται επίσης, η επιβολή κυρώσεων σε επιχειρήσεις κύριων και μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων που λειτουργούν χωρίς να πληρούν τις τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές της κατηγορίας για την οποία υπέβαλαν αίτηση και υπεύθυνη δήλωση. Ειδικότερα προβλέπεται ανάκληση του Ε.Σ.Λ., ποινή χρηματικού προστίμου και ποινή σφράγισης της επιχείρησης. Αντίστοιχα αυστηρές ποινές προβλέπονται και για τους μηχανικούς οι οποίοι δήλωσαν ανακριβή στοιχεία στις σχετικές υπεύθυνες δηλώσεις.

  • Προωθείται η εναρμόνιση της κατάταξης των ξενοδοχείων που λειτουργούν σε παραδοσιακά κτίσματα, στις κατηγορίες αστέρων στις οποίες κατατάσσονται και τα κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα. H μέχρι σήμερα διαφοροποίηση στην κατάταξη αυτών των καταλυμάτων σε τάξεις  ΑΑ, Α,… κ.λ.π.   αντί σε κατηγορίες αστέρων δημιουργεί σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό κυρίως δε σε αυτό που προέρχεται από την αλλοδαπή. 

  • Για τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα και για τις περιπτώσεις μετατροπής υφιστάμενων ξενοδοχειακών μονάδων σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα, για τα οποία προβλέπεται ότι η απαιτούμενη έκταση πρέπει να είναι τουλάχιστον 50 στρεμμάτων, διευκρινίζεται ότι η πρόβλεψη ισχύει και για μονάδες που μπορούν να την αποκτήσουν αυτήν την επιφάνεια μετά από συνένωση με όμορο γήπεδο. Επίσης εξειδικεύονται περισσότερο οι προβλέψεις του νομοσχεδίου για τον υλοποιούμενο συντελεστή δόμησης, καθώς και τα κίνητρα κίνητρα για την κατεδάφιση  τμημάτων υφιστάμενων ξενοδοχειακών καταλυμάτων με υλοποιημένο συντελεστή δόμησης ανώτερο του 0,20 σε συνδυασμό με την μετατροπή και επαναλειτουργία εγκαταλελειμμένου ξενοδοχείου ως σύνθετου τουριστικού καταλύματος.

  • Προσδιορίζεται και εξειδικεύεται περαιτέρω η θέσπιση και νομοθετική και κανονιστική θωράκιση των ναυδέτων, προνοώντας όμως ταυτόχρονα ώστε αυτά να μην αντιποιούνται αθέμιτα την νόμιμη λειτουργία των τουριστικών λιμένων.

Όπως μαθαίνουμε, ετοιμάζονται και άλλες ρυθμίσεις για ποικίλα θέματα, όπως για για τη διαδικασία παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης αιγιαλού, παραλίας, συνεχόμενου ή παρακείμενου θαλάσσιου χώρου, έμπροσθεν σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων ή τουριστικών καταλυμάτων 5 ή 4 αστέρων, για την κατασκευή ή μετασκευή υφιστάμενων εξεδρών, για την εξυπηρέτηση σκαφών και λουομένων, για τα μεταχειρισμένα τουριστικά λεωφορεία, για τους ελέγχους υγειονομικού ενδιαφέροντος κ.α.
Μόλις έχουμε νεότερα και πιο οριστικά στοιχεία θα επανέλθουμε...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου