- Και η απορία μας για το τι πρέπει να πληρώνουν τα ξενοδοχεία
Yπήρξε μία
σχετικά γρήγορη – δηλαδή, εδώ που φθάσαμε πάλι στο παρά ένα - αντίδραση στο
μείζον ζήτημα της παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού με την ΚΥΑ που κυκλοφόρησε προ ημερών,
αλλά δεν αισθανόμαστε και ιδιαίτερα αισιόδοξοι ότι το ζήτημα διευθετείται όπως
θα έπρεπε...
...με τη
νέα τουριστική περίοδο προ των πυλών.
Κατ’ αρχάς
η νέα ΚΥΑ, από τα υπουργεία Οικονομικών και Εσωτερικών, επιχειρεί κάποιες
αλλαγές και νέες παρεμβάσεις στο καθεστώς που ξέραμε μέχρι τώρα, αλλά όπως
είχαμε επισημάνει και εμείς, το θέμα είναι σύνθετο και θα γίνει πολύ πιο
περίπλοκο, ανάλογα με την απόφαση της ολομέλειας του αρμόδιου τμήματος του ΣτΕ,
στις αρχές Ιουνίου.
Ούτως ή
άλλως, το επείγον της υπόθεσης είναι το τι γίνεται τώρα, για τη φετινή περίοδο.
Γιατί όταν εισάγεις αλλαγές και περιορισμούς σε ένα καθεστώς που ισχύει για
σειρά ετών, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, χωρίς διαβούλευση, ενημέρωση ή
άλλη συνεννόηση, είναι επόμενο ότι θα προκαλέσεις προβλήματα, θέματα και
καταστάσεις.
Και εκεί που πας, υποτίθεται, να μαζέψεις ένα χάος και να
περιορίσεις τις αυθαιρεσίες, υπάρχει ο ορατός κίνδυνος να προκαλέσεις ένα νέο
και «μαζί με τα ξερά, να κάψεις και τα χλωρά».
Η ΚΥΑ που
κυκλοφόρησε, αλλάζει αρκετά στο όλο «σύστημα»,
π.χ. προβλέπει διετείς συμβάσεις, αυξάνει από 20% σε 30% το ποσοστό των
μισθωμάτων, επί των ακαθάριστων εσόδων, που θα καταλήγει στο Δημόσιο αλλά και
καταργεί ή απαγορεύει και ορισμένες υπηρεσίες, όπως τα τραπεζοκαθίσματα και οι
αφαιρούμενες σκιάδες, περιορίζει τις καντίνες κοκ. Ένα πολύ κατατοπιστικό
ρεπορτάζ, μπορεί κανείς να διαβάσει στην «Καθημερινή» εδώ.
Αυτό που
παραμένει ακόμα άγνωστο, είναι τι θα γίνει με τον προσδιορισμό του τιμήματος
που καλούνται να καταβάλλουν στους ΟΤΑ, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Θυμίζουμε
ότι η τελευταία σχετική ρύθμιση που τροποποιούσε τον ν. 2179, ήταν για το 2014.
Διευκρινίζουμε δε ότι στη συγκεκριμένη ΚΥΑ, αναφέρεται ότι το μισθωτικό αντάλλαγμα προσδιορίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 13 του ν. 2971/2001. Το πρόβλημα είναι ότι αν ισχύσει αυτό και δεν υπάρξει νομοθετική ρύθμιση ανάλογη της περυσινής, τότε το τίμημα αυξάνεται δραματικά (από το 1/4 στο 1/2...).
Διευκρινίζουμε δε ότι στη συγκεκριμένη ΚΥΑ, αναφέρεται ότι το μισθωτικό αντάλλαγμα προσδιορίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 13 του ν. 2971/2001. Το πρόβλημα είναι ότι αν ισχύσει αυτό και δεν υπάρξει νομοθετική ρύθμιση ανάλογη της περυσινής, τότε το τίμημα αυξάνεται δραματικά (από το 1/4 στο 1/2...).
Εκεί ακόμα,
δεν έχουμε κάτι νεότερο και ειλικρινά δεν έχουμε ιδέα αν ασχολείται με το θέμα
το υπουργείο Τουρισμού και τι κάνει για αυτό.
Επομένως,
επιτρέψτε μας να μην συμμεριζόμαστε ακόμα κάποιες πρώτες θετικές αντιδράσεις
που είδαμε από εμπλεκόμενους με τον τουρισμό...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου