- Να γιατί ζητούσε ο τουριστικός κόσμος να μην ισχύσει αύξηση ΦΠΑ σε συντελεστή που σχετίζεται με τον τουρισμό εν μέσω περιόδου!
Θα είναι το
θέμα των ημερών και οπωσδήποτε θα πηγαινοέρχεται στη θεματογραφία των media τους επόμενους δύο-τρεις μήνες. Η
αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση, από Δευτέρα και στη διαμονή από 1η
Οκτωβρίου, εκ των πραγμάτων, «προσφέρεται» για πολλών ειδών...
...εντυπώσεις
και αντιδράσεις.
Και ξέρουμε
καλά, ότι όπου υπάρχει θέμα λίγο σύνθετο, εκεί υπάρχει και πεδίον δόξης λαμπρόν
για όλα τα «καλά» της επικοινωνίας, από «πιασάρικους» τίτλους μέχρι κιτρινισμό
και παραπληροφόρηση.
Δεν
γνωρίζει το ευρύ κοινό, για παράδειγμα, ότι η αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση,
επηρεάζει άμεσα το κόστος ενός πακέτου διαμονής, ανάλογα με το τι αυτό
περιέχει. Για να καταστεί αυτό καλύτερα σαφές, βρήκαμε αυτό το πινακάκι που
δείχνει τα ποσοστά σύνθεσης ενός πακέτου, κατά διαμονή και κατά εστίαση.
Η σειρά
είναι με πρωινό, με ημιδιατροφή, all inclusive και πλήρη διατροφή.
Διαμονή
|
Εστίαση
|
%
|
%
|
95%
|
5%
|
85%
|
15%
|
65%
|
35%
|
75%
|
25%
|
Η
αντικειμενική πραγματικότητα, επομένως, είναι ότι από τη Δευτέρα, τα πακέτα των
ξενοδοχείων και όλων των καταλυμάτων, επιβαρύνονται με κόστος που ποικίλει,
ανάλογα με το είδος του πακέτου σε συνάρτηση με την κατηγορία του καταλύματος
και τη διάρκειά του. Η επιβάρυνση για ένα πακέτο δύο-τριών διανυκτερεύσεων με
πρωινό, κατά μέσο όρο μπορεί να μην είναι φυσικά πολύ μεγάλη, αλλά σε ένα
πακέτο μίας εβδομάδας ή δέκα διανυκτερεύσεων, δεν είναι και ευκαταφρόνητη.
Στα πακέτα
με κάποιο είδος διατροφής πέραν του πρωινού, οι επβαρύνσεις είναι υψηλότερες.
Αυτός είναι
και ο λόγος που μήνες τώρα φωνάζαμε όλοι μαζί να αποφευχθεί πάση θυσία η αύξηση
συντελεστών ΦΠΑ που έχουν άμεσο αντίκτυπο με την τουριστική δραστηριότητα, μέσα
στην τουριστική περίοδο.
Γιατί πέραν
της ουσίας, δηλαδή τη επιβάρυνση και της αύξησης του κόστους και της
υπονόμευσης της ανταγωνιστικότητας, ο κίνδυνος δυσάρεστων καταστάσεων και της
δημιουργίας αρνητικών εντυπώσεων είναι πολύ μεγάλος.
Με απλά
λόγια, με κοντά ένα εκατομμύριο ξένους επισκέπτες να βρίσκονται στη χώρα ανά
ημέρα, αυτό το διάστημα (αριθμός που θα αυξάνει γεωμετρικά) και πάρα πολλούς
Έλληνες να ξεκινάνε τις διακοπές τους, επίσης, αναμένεται μεγάλο «μπάχαλο» από
την επόμενη εβδομάδα! Μεγάλο «μπάχαλο»!
Εδώ υπεισέρχεται
ο κρίσιμος και καθοριστικός παράγοντας της στάσης που θα κρατήσουν οι
τουριστικές επιχειρήσεις. Πόσες θα μπορέσουν να απορροφήσουν την πρόσθετη
επιβάρυνση, ειδικά στους πελάτες που είτε ήδη βρίσκονται στα ξενοδοχεία και στα
καταλύματα, είτε έχουν ήδη κλείσει το πακέτο τους και πληρώσει τις προκαταβολές
τους;
Το δίλημμα
φαίνεται απλό, αλλά δεν είναι καθόλου, πιστέψτε μας: Ή χρεώνεις το πρόσθετο
κόστος στον πελάτη, προκαλώντας αντιδράσεις και διαμαρτυρίες, με ό,τι άλλο αυτό
συνεπάγεται, π.χ. ακυρώσεις, ή το απορροφάς, αρχίζοντας από τώρα να «γράφεις»
τη ζημιά.
Σε κάθε
περίπτωση, το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στους πελάτες που βρίσκονται ήδη
εντός καταλύματος και που η διαμονή τους συνεχίζεται και μετά την ερχόμενη
Δευτέρα και αμέσως μετά, σε όσους έχουν προγραμματισμένη άφιξη τις επόμενες
μέρες...
«Θα
έχουμε ιστορίες...» όπως έλεγε και εκλιπών παλαιός τουριστικός παράγων...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου