Που είχαμε μείνει πριν μας διακόψουν, για λίγο; Α, ναι! Στο νέο καθεστώς ΦΠΑ και πως αυτό λειτουργεί από τη Δευτέρα στην αγορά. Η πρώτη γύρα που κάναμε απέδωσε ποικίλα μηνύματα, από αρκετά προβλήματα και δυσκολίες, κυρίως λογιστικού χαρακτήρα, μέχρι παράπονα και...
...αναφορές
για πάσης φύσεως λάθη και μπερδέματα.
Ειδικά σε μεσαίες και μεγάλες μονάδες, τα λογιστήρια ζουν μία... "τελειότητα" με όλες τις επικαιροποιήσεις και τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στα λογισμικά, στα συστήματα και στις ταμειακές. Και πέραν αυτών, οι ενημερώσεις των νέων τιμών στα sites, στα συστήματα κρατήσεων και στις μηχανές αναζήτησης.
Φανταστείτε το πλέον απλό παράδειγμα, μία μονάδα 200 και 300 δωματίων, με δύο εστιατόρια και άλλα τόσα μπαρ, με πληρότητες μεταξύ 80% και 90% και με πελάτες να έρχονται και να φεύγουν καθημερινά...
Γενικά, μία
πρώτη διαπίστωση είναι ότι η κυρίαρχη τάση, στα ξενοδοχεία, τουλάχιστον, είναι
να μην χρεώνονται οι μικρές επιβαρύνσεις στους πελάτες που ήταν ήδη μέσα στα
ξενοδοχεία ή έφθασαν τις πρώτες μέρες της εφαρμογής. Αυτό αφορά κυρίως στα
πακέτα με πρωινό, όπου η επιβάρυνση από την αύξηση του ΦΠΑ είναι μικρότερη και ουσιαστικά
εξομειώνεται από μόνη της λόγω της μείωσης στον ΦΠΑ διαμονής (από το 6,5% στο
6%).
Από εκεί
και πέρα, δεν λείπουν πολλές αναφορές για λάθη και... παρεξηγήσεις, κυρίως με έλληνες πελάτες, αλλά
μέχρι στιγμής δεν μπορούμε να πούμε ότι έχει δημιουργηθεί μία «μάζα» που ακόμα
να μας δίνει πιο ακριβή εικόνα.
Για το τι γίνεται στην εστίαση, η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε ακόμα τα απαραίτητα εισερχόμενα.
Είναι από
τις περιπτώσεις καταστάσεων που πρέπει να τη ζεί κανείς εν τη γενέσει της, μέρα
με τη μέρα, για να καταγράφει τις όποιες επιπτώσεις...
Οψόμεθα και
παρακολουθούμε, επομένως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου