Η Ελλάδα είναι πολύ γνωστή και με υψηλό ποσοστό θετικών εντυπώσεων στις χώρες της Σκανδιναβίας, αλλά πρέπει να γίνει και πιο ελκυστική, ως προορισμός, προκειμένου να αποσπάσει μεγαλύτερα μερίδια αγοράς και να διεισδύσει...
...σε νέες πελατειακές ομάδες και ειδικά κοινά. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα έρευνας που διενεργήθηκε για λογαριασμό της North Events, διοργανώντριας της έκθεσης Grekland Panorama, από την εταιρεία Related και η οποία παρουσιάστηκε χθες σε ειδική εκδήλωση για την παρουσίαση του Grekland Panorama 2015.Βάσει της έρευνας, που ανέλυσε τη θέση της Ελλάδας και τις ταξιδιωτικές συνήθειες και προτιμήσεις των Σκανδιναβών (Σουηδία, Νορβηγία, Δανία, Φινλανδία), υπάρχει μία “δεξαμενή” άνω των 8 εκατ. Σκανδιναβών που είτε έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα για διακοπές και θέλουν να επιστρέψουν είτε δεν την έχουν επισκεφθεί ποτέ αλλά θέλουν να κάνουν τουλάχιστον ένα ταξίδι στη χώρα μας στο κοντινό μέλλον.
Σύμφωνα με την έρευνα μάλιστα, υπολογίζεται ότι δύο εκατ. Σκανδιναβοί περιλαμβάνουν την Ελλάδα στους τρεις προορισμούς που επιθυμούν να επισκεφθούν περισσότερο αυτήν τη στιγμή.
Αναλυτικά τα συμπεράσματα της έρευνας:
- Η Ελλάδα βρίσκεται στην 7η θέση ανάμεσα σε όλες τις χώρες που περιλαμβάνει η έρευνα και έχει πολύ θετική εικόνα στους Σκανδιναβούς, είτε την έχουν επισκεφθεί ή όχι.
- Βρίσκεται, όμως, στην 35η θέση αναφορικά με το πόσο ελκυστικός είναι ένας προορισμός, μεταξύ όσων δεν έχουν ταξιδέψει σε αυτόν.
- Το 45,8% του πληθυσμού των τεσσάρων χωρών (9,06 εκατ. άτομα) έχει επισκεφθεί την Ελλάδα τουλάχιστον μια φορά και το 43,6% έχει θετική εμπειρία.
- Το 13,5% του συνόλου του πληθυσμού των τεσσάρων αγορών έχει θετική εικόνα και επιθυμεί να επισκεφθεί την Ελλάδα για πρώτη φορά
- Το 13,5% έχει θετική εικόνα, χωρίς να έχει επισκεφθεί τη χώρα (και δεν εκφράζει πρόθεση επίσκεψης).
- Ο αριθμός των Σκανδιναβών που συνθέτουν τη δεξαμενή των δυνητικών επισκεπτών για την Ελλάδα, όσοι δηλαδή θέλουν να την επισκεφθούν ξανά και θέλουν να την επισκεφθούν για πρώτη φορά, ξεπερνά συνολικά τα 8,1 εκατ. άτομα.
- Η Ελλάδα είναι περισσότερο δημοφιλής στην ηλικιακή ομάδα 50-64 (ειδικά στις γυναίκες) και λιγότερο δημοφιλής στη νεότερη ηλικιακή ομάδα 18-34 ετών και μεταξύ όσων προτιμούν οργανωμένα πακέτα διακοπών (charter) και όσων προτιμούν περισσότερο διακοπές "Ήλιου και Θάλασσας".
- Η κύρια πελατειακή ομάδα σε αυτή τη μορφή τουρισμού είναι Σκανδιναβοί ηλικίας 50+ με οικογένειες και εισοδήματα μέσης κατηγορίας (40.000 - 66.000 ευρώ) που κάνουν διακοπές διάρκειας 1-2 εβδομάδων. Άλλοι δημοφιλείς προορισμοί σε αυτό το τμήμα της αγοράς είναι η Ισπανία, η Ιταλία και η Τουρκία.
Η Ελλάδα έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης:
- Στην ηλικιακή ομάδα 18-34, όπου θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στα city breaks, στις πολιτιστικές εκδηλώσεις και στα events καθώς και στο προϊόν "καλή ζωή", στα μεγάλα αστικά κέντρα
- Στον τουρισμό πολυτελείας, ο οποίος ειδικά στη Νορβηγία έχει σημαντικές προοπτικές
- Στις πελατειακές ομάδες που ταξιδεύουν και εκτός θερινής περιόδου, αναζητώντας νέες εμπειρίες και θεματικά προϊόντα (π.χ. city break, τουρισμός παραχείμασης, εναλλακτικές μορφές κτλ)
Σε επίπεδο μέσων όρων, οι επισκέπτες στην Ελλάδα:
- δαπανούν, κατά κεφαλήν, 1.230 ευρώ (μέσος όρος Σκανδιναβίας τα 1.381 ευρώ)
- διαμένουν κατά μέσο όρο 2,8 εβδομάδες
- προτιμούν να ταξιδεύουν τον Σεπτέμβριο (για ταξίδια τουλάχιστον μιας εβδομάδας) και τον Ιούλιο (για ταξίδια έως έξι ημέρες)
- σε ποσοστό ένω του 60%, προτιμούν οργανωμένα πακέτα ταξιδιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου