Εξαιρετικό παράδειγμα και υπόδειγμα του πως μία και μόνη διοργάνωση μπορεί να πυροδοτήσει ένα κύμα θετικής δημοσιότητας για έναν προορισμό στο δύσκολο και απαιτητικό περιβάλλον των social media και των καθιερωμένων ταξιδιωτικών blogs, αποτελεί η φιλοξενία από την...
...Αθήνα
του Travel Bloggers Exchange ή TBEX.
Τα πρώτα
στοιχεία που έδωσαν χθες στη δημοσιότητα ο Δήμος Αθηναίων και το ACVB, μιλούν από μόνα τους και
αναδεικνύουν ένα μέρος μόνον της μεγάλης ώθησης θετικής προβολής που
προκαλείται από τη διοργάνωση και που θα συνεχίσει να εξαπλώνεται και τις
επόμενες εβδομάδες.
Μόνο στο twitter και μόνον οι επίσημες ετικέτες
(hashtags) #ΤΒΕΧATHENS & #THISISATHENS, από 20 έως και 27 Οκτωβρίου
«διαβάστηκαν» (reach) από περισσότερους από 11,7 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες
(unique users) και συγκέντρωσαν περισσότερες από 68.086.915 προβολές
(impressions) μέσα από 14.500 αναφορές από περισσότερους από 3.400
διαφορετικούς χρήστες.
Η πρόοδος
είναι γεωμετρική. Οι χρήστες ξεκινούν τις πρωτογενείς τους αναφορές, μεταφέροντας
εικόνες, εμπειρίες, σχόλια, οι οποίες μέσω των προφίλ και των ιστοσελίδων τους
φθάνουν σε όλο το αναγνωστικό τους κοινό και από εκεί αναπαράγονται και
αναμεταδίδονται σε πολλαπλάσια άλλα επίπεδα δικτύωσης.
Αν
επιχειρήσει να αποτιμήσει κανείς την έκταση όλης αυτής της προβολής και των
αναφορών σε πραγματική αξία – δηλαδή τι θα έπρεπε να πληρώσει κανείς για να
επιτύχει προβολής αυτής της έκτασης - θα διαπιστώσει ότι μιλάμε για μερικές
δεκάδες εκατομμύρια ευρώ...
Το
«στοίχημα» που ανέλαβε το Δήμος της Αθήνας, από την πρώτη στιγμή που το Athens
Convention & Visitors Bureau εντόπισε
την ευκαιρία να διεκδικήσει η Αθήνα τη διοργάνωση του TBEX Europe 2014, πέρυσι τέτοια εποχή, ήταν πολύ
μεγάλο, δύσκολο και είχε και αρκετούς δυνητικούς κινδύνους.
Είναι
ευνόητο ότι μία διοργάνωση αυτού του χαρακτήρα, όταν φέρνεις στον προορισμό
εκατοντάδες bloggers –
της πιο δυναμικής και ιδιαίτερα ανεξάρτητης ομάδας στη διεθνή κοινότητα
ταξιδιωτικής και τουριστικής ενημέρωσης και πληροφόρησης – πολλά μπορεί να πάνε
στραβά και το όλο εγχείρημα να πάρει μία αρκετά δυσάρεστη τροπή, με
καταστροφικά αποτελέσματα.
Στην
περίπτωση της Αθήνας, όλα πήγαν καλά, πλην ίσως των καιρικών συνθηκών και το
ποσοστό των θετικών αναφορών, όπως προκύπτει από την πρώτη ανάλυση, αγγίζει τα
όρια του απόλυτου. Το ίδιο ισχύει και για τα fam trips που διοργανώθηκαν εκτός Αττικής,
μετά τη διοργάνωση, σε περιοχές μάλιστα που δεν έχουν τύχει εντατικής προβολής
στα συγκεκριμένα δίκτυα και κανάλια, όπως η Ήπειρος.
Η σκληρή
δουλειά που έγινε για πολλούς μήνες, απέδωσε και οι συντελεστές δικαιώθηκαν από
το αποτέλεσμα.
Το άλλο
εντυπωσιακό και άξιο περαιτέρω εξέτασης σχετικά με το TBEX Athens, είναι ο τρόπος που κινητοποιήθηκαν
και συντονίστηκαν όλοι οι δημόσιοι (Υπουργεία, Οργανισμοί κ.λπ.) και ιδιωτικοί
φορείς καθώς και οι 60 και πλέον επιχειρήσεις που υποστήριξαν τη διοργάνωση.
Από το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, το Υπουργείο Πολιτισμού, τον ΔΑΑ και
τον ΟΑΣΑ, μέχρι τους Εμπορικούς Συλλόγους, τα Σωματεία, τους μεγάλους παίκτες
της αγοράς (π.χ. Aegean),
τις τουριστικές και εμπορικές επιχειρήσεις έως και το τελευταίο μαγαζάκι στην Πλάκα,
όλοι αντιλήφθηκαν, κάποια στιγμή, την σπουδαιότητα αυτής της διοργάνωσης και τελικά
ανταποκρίθηκαν ανάλογα με τις δυνάμεις τους.
Νομίζουμε
ότι αυτό το μοντέλο συνεργασιών και συντονισμού, δεν το έχουμε ξαναδεί σε
επίπεδο πόλης. Και είμαστε βέβαιοι ότι η διαχείρισή του δεν ήταν ούτε εύκολη,
ούτε «ρόδινη», αλλά αυτό που έχει σημασία είναι ότι δούλεψε και πέτυχε.
Για την
ιστορία, τα facts & figures του TBEX Athens:
- Συμμετείχαν 850 ταξιδιωτικοί Bloggers, συντάκτες
ταξιδιωτικών και τουριστικών media, φωτογράφοι, κινηματογραφιστές και ειδικοί.
- Οι επισκέπτες προέρχονταν από συνολικά 53 χώρες από
όλες τις περιοχές του κόσμου, με την πλειονότητα αυτών, από τη Βόρειο Αμερική
(32%), την Ευρώπη (38%) και την Ασία (11%).
- Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 70 περιηγήσεις και
επισκέψεις εξοικείωσης εντός Αττικής και έξι άλλα fam trips σε άλλες περιοχές
της χώρας (Ήπειρος, Μετέωρα, Κυκλάδες, Θεσσαλονίκη, Μαγνησία, Πελοπόννησο).
- Συνολικά, πάνω από 65 φορείς και επιχειρήσεις
υποστήριξαν τη διοργάνωση.
Η αλήθεια,
βέβαια, για να κλείσουμε, είναι ότι δεν υπάρχουν πολλές τέτοιες διοργανώσεις
που να κυκλοφορούν στη διεθνή κοινότητα. Αυτό, από την άλλη πλευρά,
μεγιστοποιεί τη σημασία του «timing»
και της αξιοποίησης της σπάνιας ευκαιρίας που δόθηκε στην Αθήνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου