Με τους νέους Οργανισμούς των υπουργείων να τίθενται σε ισχύ σε περίπου τρεις εβδομάδες, στο “ημέτερο” υπουργείο Τουρισμού έχει ξεκινήσει και η επίπονη, λόγω δημοσιονομικού και γραφειοκρατικού φόρτου, διαδικασία “υποδοχής” των αρμοδιοτήτων, υπηρεσιών και προσωπικού από τον ΕΟΤ. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, τα περισσότερα ζητήματα που πρέπει…
…να διευθετηθούν, αφορούν στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού του Οργανισμού, οι οποίες ως γνωστόν μεταφέρονται στο Υπουργείο, με τη διάταξη που έχουν σήμερα.
Ωστόσο, η μεταφορά από το καθεστώς λειτουργίας και οργάνωσης του ΕΟΤ, ενός Ν.Π.Δ.Δ., στο Υπουργείο, που είναι “στενός” δημόσιος τομέας, προϋποθέτει ένα πακέτο παράλληλων και παράπλευρων διαδικασιών και ρυθμίσεων, το οποίο είναι πραγματικά τεράστιο.
Πριν από λίγες μέρες, υψηλόβαθμο κλιμάκιο του υπουργείου επισκέφθηκε τις ΠΥΤ για μία πρώτη ενημέρωση, αμφίδρομη και τις επόμενες μέρες προγραμματίζεται μία ευρεία συνάντηση στην Αθήνα, με τη συμμετοχή όλων των προϊσταμένων των ΠΥΤ και υπηρεσιακών παραγόντων. Η συνάντηση αυτή, όπως μαθαίνουμε, θα έχει έναν χαρακτήρα “σεμιναρίου” και καταγραφής ή κωδικοποίησης όλων των αλλαγών και των ζητημάτων που συνεπάγεται η μεταφορά των Υπηρεσιών στον οργανισμό του Υπουργείου και σε όλα τα επίπεδα (δημοσιονομικά, λογιστικά, μισθολογικά, λειτουργικά κ.λπ.).
Είναι σαφές ότι ο τρόπος λειτουργίας των ΠΥΤ αλλάζει πλέον άρδην, οι περισσότερες διαδικασίες είναι εντελώς διαφορετικές από τις σημερινές και σίγουρα, αρκετά πιο σύνθετες.
Ήδη, έχει αρχίσει η προώθηση διατάξεων και ρυθμίσεων για τη διευθέτηση των νομικών και δημοσιονομικών κενών που πρέπει να καλυφθούν.
Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που συζητείται στις Επιτροπές της Βουλής, υπάρχει ένα πρώτο άρθρο για θέματα αναδιάρθρωσης του υπουργείου Τουρισμού που
ρυθμίζει τα θέματα, των ακινήτων όπου στεγάζονται οι ΠΥΤ, της κινητής περιουσίας του ΕΟΤ που αφορούσε τη λειτουργία των συγκεκριμένων Υπηρεσιών καθώς και το θέμα των δαπανών των εν ισχύ συμβάσεων, οι οποίες θα εξακολουθούν να βαρύνουν τον προϋπολογισμό του ΕΟΤ μέχρι το τέλος του έτους.
Οι αποσπάσεις
Επιπρόσθετα, προβλέπει την παύση όλων των αποσπάσεων του προσωπικού που υπηρετεί στις ΠΥΤ και προέρχεται από άλλες υπηρεσίες και φορείς, όπως και του προσωπικού του ΕΟΤ και των ΠΥΤ που έχουν αποσπασθεί σε άλλες υπηρεσίες και φορείς του δημόσιου.
Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι στην περίπτωση που οι αποσπασμένοι υπάλληλοι, επιθυμούν την απόσπασή τους στις ΠΥΤ ή και αντίστροφα, θα πρέπει να υποβάλλουν εκ νέου σχετική αίτηση.
Και φυσικά, υπάρχει και το θέμα των αδειοδοτήσεων, των ελέγχων και των πιστοποιήσεων, με το όλο αυτό πλέγμα να κινείται μεταξύ της πρόβλεψης για μεταφορά των αρμοδιοτήτων κατάταξης των καταλυμάτων στο ΞΕΕ, από τις αρχές του έτους και της οργάνωσης των υπηρεσιών του υπουργείου μέχρι τότε. Σε αυτό το "μέτωπο", θα επανέλθουμε, γιατί είναι πολλά τα ζητήματα που είναι ακόμα "ανοιχτά".
Παράλληλα με όλα αυτά, συντάσσεται - ή επιχειρείται να συνταχθεί, για να είμαστε πιο ακριβείς - και ο νέος οργανισμός του ίδιου του ΕΟΤ, όπως απομένει μετά τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και προσωπικού.
Ο “νέος” ΕΟΤ, θα πρέπει να είναι έτοιμος και αυτός εντός των επόμενων εβδομάδων. Και περιμένουμε να δούμε τι ακριβώς θα περιλαμβάνει, από πλευράς αρμοδιοτήτων και υπηρεσιών, η νέα του δομή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου