- Kaι πως ο παράγων "Force Majuere" από "ψιλά γράμματα" γίνεται... bold
Πολύς θόρυβος έχει γίνει με το ζήτημα των προκαταβολών από τουριστικούς οργανισμούς προς ελληνικά ξενοδοχεία αυτές τις μέρες, σε συνέχεια της πολυσυζητημένης υπόθεσης των πρόσθετων όρων σε “εθνικό νόμισμα” που έθεσε ο TUI Nordic. Και επειδή ακριβώς πολλά γράφονται και λέγονται και για το θέμα των προκαταβολών και πριν...
Θες προκαταβοληηή; |
...φθάσουμε σε καταστάσεις να απαντούν οι ξενοδόχοι σε tour operators σε στυλ “...εσύ και ο γρύλλος σου” κατά το δημοφιλές ανέκδοτο, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά, σύμφωνα τουλάχιστον με τις δικές μας πληροφορίες και τις πολύωρες συζητήσεις που είχαμε και με τουριστικούς επιχειρηματίες σε διάφορες περιοχές και στο Λονδίνο που τους βρήκαμε στην WΤΜ. Ας θυμίσουμε, πάντως, ότι ως συνήθως το tourism lobby άνοιξε και αυτό το θέμα πριν από λίγες μέρες, εδώ .
Θέμα υπάρχει με τις προκαταβολές αλλά όχι στον βαθμό που παρουσιάστηκε από ορισμένα μέσα στην Ελλάδα και σίγουρα δεν έχει προκύψει - ακόμα - θέμα για μεγάλο αριθμό ξενοδοχείων που κατά τις συνήθεις διαδικασίες της συνεργασίας τους με τουριστικούς οργανισμούς, αναμένουν τις πρώτες προκαταβολές τους, τους πρώτους μήνες του νέου έτους.
Πρόβλημα υπάρχει και μάλιστα έντονο σε όσες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις περίμεναν ή περιμένουν προκαταβολές αυτό το διάστημα, κυρίως λόγω των EBDs (early booking discounts) ή άλλων συμφωνιών που έχουν συνάψει, ακριβώς επειδή συμπίπτει η περιοδος καταβολής με τις εξελίξεις στην Ελλάδα.
Αυτά τα ξενοδοχεία, βρίσκονται πραγματικά στο επίκεντρο της “καταιγίδας” που έχει να κάνει με την κρίση χρέους και την όλη κατάσταση της Ελλάδας και δέχονται πιέσεις που πολύ δύσκολα μπορεί να αντιμετωπίσει και να διαχειριστεί μία ξενοδοχειακή επιχείρηση.
Θέμα υπάρχει σίγουρα και με τη στάση ορισμένων τουριστικών οργανισμών που απροκάλυπτα και προκλητικά (αλλά όχι και για πρώτη φορά στα χρονικά του ελληνικού τουρισμού) επιχειρούν να εκμεταλλευτούν την ενδεχομένως δυσχερή οικονομική θέση ξενοδοχείων, χρησιμοποιώντας ακριβώς το θέμα των προκαταβολών προκειμένου να πετύχουν ακόμα χαμηλότερες τιμές και μεγαλύτερες παραχωρήσεις για την επόμενη περίοδο.
Σε μικρότερο ή σε μεγαλύτερο βαθμό, “παιχνίδια” με τις προκαταβολές και τις τιμές σε περιόδους δύσκολες, πάντα έκαναν και θα εξακολουθήσουν να κάνουν οι tour operators.
Αυτός, δυστυχώς είναι ένας “νόμος της αγοράς”, ιδίως για προορισμούς και για επιχειρήσεις που δεσμεύουν ή εξαρτούν μεγάλο μέρος της δυναμικότητάς τους και των πληροτήτων τους από μεγάλους τουριστικούς οργανισμούς.
Και πέρυσι τέτοια εποχή, περίπου παρόμοιες καταστάσεις σχολιάζαμε.
Ωστόσο, πληθαίνουν και πυκνώνουν οι αναφορές όχι μόνον από ξενοδοχεία αλλά και από άλλες τουριστικές επιχειρήσεις, π.χ. διοργανωτές συνεδρίων και εκδηλώσεων για τροποποιήσεις των μέχρι σήμερα αποκαλούμενων και "ψιλών γραμμάτων" των προτεινόμεων συμβολαίων, με πρόθετους όρους επί υπογεγραμένων συμβολαίων και επί θεμάτων "ανωτέρας βίας¨- του διεθνώς γνωστού ως Force Majuere - για πιθανές καταστάσεις στην Ελλάδα που μεταξύ άλλων, ζητούν ξεκάθαρα επιστροφή προκαταβολών σε περίπτωση μη πραγματοποίησης των διοργανώσεων.
Αυτός, δυστυχώς είναι ένας “νόμος της αγοράς”, ιδίως για προορισμούς και για επιχειρήσεις που δεσμεύουν ή εξαρτούν μεγάλο μέρος της δυναμικότητάς τους και των πληροτήτων τους από μεγάλους τουριστικούς οργανισμούς.
Και πέρυσι τέτοια εποχή, περίπου παρόμοιες καταστάσεις σχολιάζαμε.
Ωστόσο, πληθαίνουν και πυκνώνουν οι αναφορές όχι μόνον από ξενοδοχεία αλλά και από άλλες τουριστικές επιχειρήσεις, π.χ. διοργανωτές συνεδρίων και εκδηλώσεων για τροποποιήσεις των μέχρι σήμερα αποκαλούμενων και "ψιλών γραμμάτων" των προτεινόμεων συμβολαίων, με πρόθετους όρους επί υπογεγραμένων συμβολαίων και επί θεμάτων "ανωτέρας βίας¨- του διεθνώς γνωστού ως Force Majuere - για πιθανές καταστάσεις στην Ελλάδα που μεταξύ άλλων, ζητούν ξεκάθαρα επιστροφή προκαταβολών σε περίπτωση μη πραγματοποίησης των διοργανώσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου