Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2015

Απορίες (αφελών) θερινής... συμφωνίας

Επειδή έχουμε αρχίσει και μπερδευόμαστε σοβαρά, πια, κυρίως με αυτά που δηλώνουν όσοι μέχρι πριν από λίγο καιρό έλεγαν εντελώς διαφορετικά πράγματα, μαζέψαμε μερικές απορίες που μας απασχολούν, εσχάτως. Κατ΄αρχάς, αν η ίδια η ελληνική πρόταση...


...κάνει σαφώς λόγο για κατάργηση της έκπτωσης του ΦΠΑ στα νησιά, τότε γιατί μετά βρεθήκαμε να «δίνουμε σκληρή μάχη», για το αντίθετο;
  • Αύξηση συντελεστή για τις επιχειρήσεις από το 26% στο 29%, αύξηση προκαταβολής φόρου στο 100%, αύξηση εργοδοτικών εισφορών 3,9%, συν 12% για όσες είχαν κέρδη άνω των 500.000 ευρώ, αναδρομικά δε, κοκ: από που θα «κόψουν» οι επιχειρήσεις για να τα πληρώσουν όλα αυτά;
  • Υπάρχει πουθενά σε όλο αυτό το χαρτομάνι και την αριθμοκαταιγίδα κάποια εκτίμηση για επιπτώσεις στις θέσεις εργασίας, στην απασχόληση και στην ανεργία;
  • Πόσες από τις επιχειρήσεις αυτές, θα καταφέρουν – και πως – να κάνουν οποιασδήποτε μορφής επένδυση, ακόμα και στοιχειώδεις εργασίες εκσυγχρονισμού και συντήρησης;

Με αύξηση ΦΠΑ στη διαμονή στο 13% και αν υπάρξει και η συντριπτική αύξηση ΦΠΑ στο 23%, το πακέτο θα βγει στην τουριστική αγορά ως το ακριβότερο, από πλευράς φόρου, μεταξύ όλων των ανταγωνιστών, μακράν, για να μην μιλήσουμε για τους εκτός Ευρωζώνης γείτονες.
Στο πακέτο, προσθέτουμε και την έμμεση επιβάρυνση που προκύπτει από την αύξηση στις μεταφορές (εισιτήρια) και στα είδη/υπηρεσίες ευρείας κατανάλωσης από τους ξένους επισκέπτες.
  • Πως θα βγει στην αγορά, ξένη και ελληνική, η υπερφορολογημένη και κατακρεουργημένη οικονομικά μέση ξενοδοχειακή ή άλλη τουριστική επιχείρηση, να μαζέψει πελάτες; Με τι κίνητρα και με τι εφόδια;
  • Πόσα από τα εκατομμύρια των τουριστών που έχουν το κόστος μεταξύ των δύο-τριών βασικών κριτηρίων επιλογής προορισμού, θα επιμείνουν να έρθουν στην Ελλάδα;
  • Τι θα συνεισφέρει και πως θα ανταποκριθεί το κράτος – υπουργείο Τουρισμού, ΕΟΤ κ.λπ. - στην επιτακτική και αυξημένη ανάγκη προβολής και διαφήμισης που θα έχει ο ελληνικός τουρισμός, υπό αυτές τις συνθήκες, από τον Σεπτέμβριο και για την επόμενη περίοδο;


Και τέλος, τι θέλει να πει ακριβώς και σε ποιον, το ΔΝΤ (!) χαρακτηρίζοντας τις προτάσεις και τα μέτρα που συζητούνται, «υφεσιακά» και επισημαίνοντας πως «η ελληνική οικονομία είναι ήδη υπερφορολογημένη και η επιβολή νέων βαρών θα έπληττε τόσο την ανάπτυξη όσο και την αποπληρωμή του χρέους”;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου