Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2012

Η διαχείριση της επιβάρυνσης από την τουριστική δραστηριότητα είναι θέμα αμφίδρομο


Πολλά έχουμε δει και ακούσει στο πλαίσιο των - δεν ξέρουμε και εμείς πόσα - πάσης φύσεως συνεδρίων, ημερίδων και εκδηλώσεων που έχουμε παρακολουθήσει ή καλύψει τόσα χρόνια στο εξωτερικό. Ξένους δημοσιογράφους, όμως, να “στριμώχνουν” ξένους tour operators για τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις των πελατών τους στους ελληνικούς προορισμούς...

...ομολογουμένως, πρώτη φορά βλέπουμε!
Το ότι στην Ελλάδα έχουμε ζήτημα και μάλιστα τεράστιο με τη διαχείριση των απορριμμάτων, τα σκουπίδια και την καθαριότητα, σε πολλές περιοχές, δεν το συζητάμε. Και πλείστες όσες φορές, το θέμα αυτό έχει γίνει αφορμή έντονης και αυστηρής κτιρικής ξένων media προς τη χώρα μας και τις εκάστοτε πολιτικές της ηγεσίες.
Η ευθύνη για αυτό βαραίνει όλους μας, από τα παιδιά μας και τον τρόπο που τα “εκπαιδεύουμε” και εμάς τους πολίτες μέχρι τους τοπικούς και ανώτατους πολιτειακούς άρχοντες.
Αλλά το γεγονός ότι μία χώρα υποδέχεται κάθε χρόνο περί τα 15-16 εκατ. τουρίστες, υπερδιπλασιάζοντας τον πληθυσμό της, είναι ένα ζήτημα με δύο όψεις, εξίσου σημαντικές, ίσως και θεμελιώδεις.
Στο πλαίσιο του 1ου Συνεδρίου για τον Πράσινο Τουρισμό της Ελλάδας που έγινε στην Στοκχόλμη προ ημερών, διακεκριμένοι δημοσιογράφοι από μεγάλα σουηδικά media, ανέδειξαν το θέμα αυτό και λίγο-πολύ κατακεραύνωσαν τους υψηλόβαθμους εκπροσώπους των tour operators που βρίσκονταν σε ένα από τα πάνελ.
Εν ολίγοις, ζήτησαν πιεστικά να πληροφορηθούν τι κάνουν οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί που στέλνουν εκατομμύρια πελάτες κάθε χρόνο στην Ελλάδα ως προς την περιβαλλοντική επιβάρυνση που επιφέρει όλη αυτή η δραστηριότητα καθώς και για το πως βοηθούν τις ελληνικές αρχές και επιχειρήσεις να διαχειριστούν την κατάσταση.
Βγάζετε πολλά χρήματα από την Ελλάδα αλλά μήπως η δική σας, ας πούμε, εταιρική κοινωνική ευθύνη δεν είναι αυτή που πρέπει;”, ήταν ένα χαρακτηριστικό ερώτημα. 
Απαιτείτε από τους προορισμούς να σέβονται το περιβάλλον τους, συχνά μάλιστα  ενισχύετε και τις πωλήσεις σας προς αυτούς, αξιοποιώντας καλές πρακτικές ως προς τον περιορισμό των οικολογικών επιβαρύνσεων, αλλά αυτή η σχέση δεν μπορεί να είναι μονόπλευρη”, ήταν μία άλλη τοποθέτηση.
Η συζήτηση κράτησε αρκετή ώρα, έγιναν αιχμηρές ερωτήσεις, δόθηκαν κάποιες απαντήσεις, προτάθηκαν λύσεις και από την πλευρά των tour operators, έγινε απολύτως αποδεκτό πως η αποκομιδή σκουπιδιών και άλλα παρόμοια ευαίσθητα ζητήματα στους ελληνικούς προορισμούς, χρήζουν στενότερης συνεργασίας και από τις δύο πλευρές και ειδικά με τις αρχές και τις τοπικές κοινωνίες των προορισμών που δέχονται μεγαλύτερο φόρτο τουριστικής κίνησης.
Δεσμεύτηκαν δε για περισσότερες ενέργειες προς αυτήν την κατεύθυνση από τη νέα περίοδο.
Πολύ ενδιαφέρον, για να δούμε τη συνέχεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου