- Και για πρώτη φορά, "φως" στα χαρακτηριστικά όσων έρχονται με Ryanair...
Μία πολύ ενδιαφέρουσα όσο και κατατοπιστική έρευνα για το προφίλ των επισκεπτών στην Κρήτη και κυρίως στα Χανιά, διενεργήθηκε με πρωτοβουλία της Ένωσης Ξενοδόχων και σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και με τοπικούς φορείς. Και είναι και μάλλον πρωτοποριακή σε εθνικό επίπεδο, καθώς δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα που απασχολούν πολλούς προορισμούς…
…της χώρας μας, σχετικά με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αλλά και τις προτιμήσεις των τουριστών που ταξιδεύουν με πτήσεις charterκαι δη με την Ryan Air.
Σύμφωνα με την έρευνα που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση την περασμένη εβδομάδα στα Χανιά,
- Οι Σκανδιναβοί παραμένουν η πιο σημαντική αγορά για τον νομό Χανίων φτάνοντας περίπου τους 448.000 επισκέπτες το 2013 (1% ανεβασμένο ποσοστό σε σχέση με το 2012). Οι Νορβηγοί επισκέπτες παραμένουν στις πρώτες θέσεις και μάλιστα κατά πλειοψηφία με οικογενειακά εισοδήματα άνω των 80,000.
- Οι διεθνείς αφίξεις στον αερολιμένα Χανίων αυξήθηκαν κατά 19%, το 80% αυτής της αύξησης οφείλεται στους επισκέπτες από μη Σκανδιναβικές χώρες που χρησιμοποίησαν την Ryan air.
- Οι επισκέπτες που ταξίδεψαν με Ryan air έμειναν περίπου 10 μέρες στο Νομό Χανίων αφήνοντας (με συντηρητικούς υπολογισμούς) περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ στα διάφορα καταλύματα και περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ στην ευρύτερη τοπική οικονομία (εστιατόρια, ταβέρνες, εμπορικά καταστήματα, μεταφορές, καφετέριες κτλ) χρησιμοποιώντας πολλαπλασιαστή 2,0.
- Το οικογενειακό εισόδημα των επισκεπτών που χρησιμοποίησαν Ryan air σίγουρα δεν χαρακτηρίζεται χαμηλό, ενώ οι περισσότεροι επισκέπτες δήλωσαν ιδιώτες στο επάγγελμα.
Άλλα σημεία σύγκρισης μεταξύ επισκεπτών με πτήσεις charter και επισκεπτών με πτήσεις της Ryan Air:
- Για την κράτηση στο ξενοδοχείο, οι επισκέπτες μέσω Ryan Air χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων, στη συντριπτική τους πλειονότητα, έναντι του ταξιδιωτικού γραφείου, με δεύτερο μέσο προτίμησης, απευθείας το site του ξενοδοχείου.
- Επιλέγουν ξενοδοχείο σε σημαντικά μικρότερο ποσοστό έναντι των επισκεπτών με charter, 47,8% έναντι 71,3%, περισσότερο ενοικιαζόμενα δωμάτια (33,1% έναντι 21%), με μεγαλύτερη προτίμηση σε καταλύματα τριών αστέρων (49,1% έναντι 30,3%). Οι επισκέπτες των charter, κατευθύνονται κυρίως σε ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων (41,8% έναντι 25,3% των επιβατών της Ryan air) και σε πεντάστερα, όπου τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 21,7% (charter) και 8,8% (Ryan Air ).
Οι κυριότερες δημογραφικές διαφοροποιήσεις του επισκέπτη της Ryan air, συνίσταται κυρίως:
- Στο ότι είναι φοιτητής ( 20%, έναντι 9%)
- Στο ότι ανήκει στις ηλιακές ομάδες 16-35 σε ποσοστό κοντά στο 50%, έναντι 30% των επισκεπτών της άλλης κατηγορίας
- Ομοιόμορφη κατανομή εισοδημάτων στις περισσότερες εισοδηματικές κατηγορίες.
Τέλος, στους επισκέπτες μέσω Ryan Air καταγράφεται ότι ένα μέρος τους επισκέπτεται σε μεγαλύτερο ποσοστό και άλλες περιοχές της Κρήτης, όπως το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο.
Η ημερίδα συνδιοργανώθηκε από την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων, το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (Μ.Α.Ι.Χ.), το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (Τμήμα Δυτικής Κρήτης), το Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων (ΕΒΕΧ) και το Κ.Ε.Π.ΠΕ.ΔΗ.Χ - ΚΑΜ.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο Αεροδρόμιο των Χανίων τους Μήνες Ιούνιο – Σεπτέμβριο σε επιβάτες τακτικών charter flights και Ryan Air. Σύνολο 4000 ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν και δόθηκαν προσωπικές συνεντεύξεις από 20 διαφορετικές χώρες προέλευσης επιβατών.
Το ερωτηματολόγιο ήταν μεταφρασμένο σε 9 γλώσσες.
Μπορείτε να την κατεβάσετε από εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου