Για μία χώρα που δέχεται πάνω από 14-15 εκατ. τουρίστες και επισκέπτες αεροπορικώς, το αντικείμενο του συντονισμού πτήσεων, δηλαδή της κατανομής και διάθεσης των χρονοθυρίδων πτήσεων είναι μεγάλης και κομβικής σημασίας. Επαναλαμβάνουμε, κομβικής σημασίας. Σε λίγο καιρό...
...σύμφωνα με το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που υπερψηφίστηκε
χθες το βράδυ επί της αρχής, στη Βουλή, θα συσταθεί ειδική ανεξάρτητη Αρχή, η
Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων (ΕΑΣΠ), που θα διαχειρίζεται πλέον και θα
«μοιράζει» στις ενδιαφερόμενες αεροπορικές εταιρείες τις χρονοθυρίδες πτήσεων (slots) στο σύνολο των ελληνικών
αεροδρομίων.
Η νέα Αρχή, που θα λειτουργεί ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου
και δεν θα υπάγεται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, θα αντικαταστήσει την
υφιστάμενη δημόσια Αρχή Συντονισμού Πτήσεων που λειτουργεί υπό την εποπτεία και
τον έλεγχο του υπουργείου Μεταφορών.
Βασική αποστολή της Αρχής θα είναι η κατανομή του διαθεσίμου
χρόνου χρήσης των ελληνικών αεροδρομίων στις αεροπορικές εταιρείες, «με
διαφάνεια και αντικειμενικότητα», βάσει των εθνικών και διεθνών κανόνων.
Στη νέα Αρχή, που θα έχει πενταμελή διοίκηση (συμπεριλαμβανομένου
του προέδρου της), θα απασχολούνται συνολικά 15 εργαζόμενοι και ένας νομικός
σύμβουλος, οι οποίοι - όπως προβλέπεται - θα μπορούν να προέλθουν και από
μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού από άλλους φορείς του Δημοσίου.
Τα έσοδα της Αρχής θα προέρχονται από τη θεσμοθέτηση
ανταποδοτικών τελών (τέλος ανά πτήση) που θα καταβάλλουν τα αεροδρόμια και οι
αεροπορικές εταιρείες.
Λίγα σχετικά με την υφιστάμενη Αρχή, με αφορμή το γενικότερο θέμα
του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού είχαμε αναφέρει εδώ και
ίσως συνεχίσουμε, σύντομα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου