Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Δευτέρα, 25 Απριλίου 2016

Ρωσία και θεωρήσεις: Η απάντηση ΥΠΕΞ για το "συστηματικό σχέδιο" που εφαρμόζει "εδώ και μήνες"...

- Στο μεταξύ, κάποιες ελπίδες στο νέο λογισμικό που δοκιμάζεται σήμερα...

Μετά τον χαμό που έγινε με τις αποκαλύψεις για τον διασυρμό μας στη Ρωσία και στα ρωσικά ΜΜΕ την περασμένη Παρασκευή και ενώ επιστρατεύθηκαν «θεοί και δαίμονες» μήπως και εξομαλυνθεί η κατάσταση, ήρθε σήμερα η - να μην την χαρακτηρίσουμε καλύτερα, είναι και Μ. Εβδομάδα- ανακοίνωση/απάντηση του ΥΠΕΞ σε «ιστοσελίδες», με...

τίτλο το ανεκδιήγητο (εντάξει, εδώ δεν αντέξαμε) «Έγκαιρη ενίσχυση των Προξενικών Αρχών του Υπουργείου Εξωτερικών, ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου».
Η ανακοίνωση (την παραθέτουμε παρακάτω) είναι μία έκθεση ιδεών του τι υποτίθεται ότι έχει γίνει μέχρι σήμερα με αποσπάσεις, εγκαταστάσεις και προσλήψεις προσωπικού.
Πριν φθάσουμε εκεί, να μεταφέρουμε δύο εξελίξεις που μπορεί να βοηθήσουν πολύ στο να βελτιωθεί η κατάσταση, αλλά φυσικά από το Πάσχα και μετά. Μέχρι τότε και για τουλάχιστον μία εβδομάδα ακόμα, για όσους πρόκειται να ταξιδέψουν και δεν έχουν πάρει visa, τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα.
Το πρώτο είναι ότι σήμερα γίνονται οι μεγάλες δοκιμές του νέου λογισμικού που έχει εγκατασταθεί (μας λένε ότι είναι εφάμιλλο εκείνου που χρησιμοποιεί η Ισπανία) και καλά γνωρίζοντες μας αναφέρουν ότι αν λειτουργήσει σωστά, τότε ο αριθμός θεωρήσεων που θα μπορούν να εκδίδονται ημερησίως, ανά εξουσιοδοτημένο υπάλληλο, θα τριπλασιαστεί.
Η άλλη εξέλιξη είναι ότι οι υπεύθυνοι του παρόχου (των visa centers) προτίθενται να κάνουν τα πάντα – 24ωρη λειτουργία, δωρεάν μεταφορές ενδιαφερόμενων κοκ) προκειμένου να μην εκδηλωθούν ξανά οι σκηνές που είδαμε τις τελευταίες μέρες. Βεβαίως, το έχουμε γράψει χίλιες φορές,  δεν εξαρτάται από αυτούς, μόνον, αλλά κυρίως από το ρυθμό διεκπεραίωσης των αιτημάτων από το Προξενείο. Δηλαδή από το πόσα εξουσιοδοτημένα «χέρια» υπάρχουν εκεί και το πόσο καλά λειτουργεί το σύστημα.  
Επιστρέφοντας στην ανακοίνωση του ΥΠΕΞ, εκεί που πέσαμε κάτω από τα γέλια – αν και δεν είναι καθόλου για γέλια η κατάσταση – είναι αυτή η φράση περί «συστηματικού σχεδίου» που εφαρμόζεται εδώ και μήνες! Εντάξει, κορυφαίο.
Αυτό που δεν απαντάει και δεν θίγει το ΥΠΕΞ, αλλά είναι η ουσία όλου του προβλήματος, είναι η τρομακτική αστοχία τους, τόσο από πλευράς και εκτίμησης της κατάστασης, όσο και από πλευράς προγραμματισμού.
Η μετάβαση στο νέο σύστημα των βιομετρικών θεωρήσεων, ειδικά για τη Ρωσία, για παράδειγμα, ήταν γνωστό ότι θα γίνει πάρα πολύ καιρό πριν την 14η Σεπτεμβρίου.
Αν εμείς από εδώ από το ταπεινό Tourism Lobby και οι συναγωνιστές από το πανίσχυρο Tornos News, ξεκινήσαμε τις προειδοποιητικές αναφορές από τα τέλη Αυγούστου(!) και συνεχίζαμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα, από πότε θα έπρεπε να έχουν κινητοποιηθεί στο ΥΠΕΞ και κατά προέκταση στο Προξενείο ή αντίστροφα;
Και επειδή γνωρίζουμε ότι και από το Γενικό Προξενείο και της Μόσχας και αυτό της Αγίας Πετρούπολης, οι ενημερώσεις είχαν ήδη ξεκινήσει τότε, ας τα αφήσουν τα περί «συστηματικού σχεδίου».
Ακόμα και στο υπουργείο Τουρισμού, ξύπνησαν ουσιαστικά στις αρχές Δεκεμβρίου, μετά την κρίση στις σχέσεις Ρωσίας-Τουρκίας, επειδή κάποιοι τους είπαν ότι μπορούν να φέρουν εκατομμύρια Ρώσους στην Ελλάδα.
Ευτυχώς, συνήλθαν γρήγορα από την οραματική αυτή πλάνη και συστρατεύθηκαν με τους τουριστικούς φορείς που πίεζαν το ΥΠΕΞ να προχωρήσει σε παρεμβάσεις.
Ο κ. Ξυδάκης και το επιτελείο του, κινήθηκαν, επί της ουσίας την περίοδο των γιορτών (!) και αρχές Ιανουαρίου.
Εξ’ ου και η διάταξη για την πρόσληψη εποχιακού προσωπικού.
Ωστόσο, φίλτατοι, αν εμείς οι απλοί τουριστικοί συντάκτες, δημοσιογράφοι, bloggers των «ιστοσελίδων», όπως θέλετε πείτε μας, ξέρουμε τα μεγέθη της ρωσικής αγοράς και το πόσες θεωρήσεις περίπου μπορούν να χορηγηθούν ημερησίως με το παλιό και με το νέο σύστημα, αν εμείς ξέρουμε ότι φέτος το Πάσχα συμπίπτει με μεγάλες γιορτές και ετήσιες επετείους των Ρώσων (Πρωτομαγιά και 9 Μαίου) που παραδοσιακά αποτελούν περίοδο διακοπών, ούτως ή άλλως και αν εμείς ξέρουμε από τον Νοέμβριο, έστω, ότι όλα θα πρέπει να λειτουργούν στην εντέλεια το αργότερο μέχρι μέσα Απριλίου, τότε εσείς τι κάνετε;
Να ρωτήσουμε πότε προκηρύχθηκε η πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις προσλήψεις; Πότε υπεγράφη η σχετική απόφαση; Πότε δρομολογήθηκαν οι διαδικασίες για τις μετακινήσεις των εξουσιοδοτημένων υπαλλήλων (από Ελλάδα); Πότε αποφασίστηκε να μπει το νέο λογισμικό; Πότε είναι η προθεσμία υποβολής προσφορών για τους 30 πρόσθετους σταθμούς εργασίας;
Εν κατακλείδι: Όλο το «συστηματικό σχέδιο» ήταν τουλάχιστον δύο μήνες εκπρόθεσμο...
Αυτά και παρακολουθούμε...
Η ανακοίνωση-απάντηση:
«Με αφορμή αναρτήσεις σε ιστοσελίδες σχετικά με την έκδοση θεωρήσεων εισόδου και φωτογραφίες με μεγάλο αριθμό αιτούντων, έξω από το ένα εκ των δύο ιδιωτικών Κέντρων Υποβολής Αιτημάτων που λειτουργούν στη Μόσχα, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
Το Υπουργείο Εξωτερικών εδώ και μήνες εφαρμόζει συστηματικό σχέδιο με σκοπό την ενίσχυση των Προξενικών μας Αρχών (σε Ρωσία, Τουρκία, Κίνα, Ουκρανία, Ιράν και άλλες χώρες) ενόψει της υιοθέτησης από όλα τα κράτη-μέλη του χώρου Σένγκεν ενός αναβαθμισμένου και ασφαλέστερου συστήματος παροχής θεωρήσεων. Κεντρική θέση στον προγραμματισμό του Υπουργείου Εξωτερικών είχαν οι τρεις Προξενικές μας Αρχές στη Ρωσία (Γενικά Προξενεία Μόσχας, Αγίας Πετρούπολης, Νοβοροσίσκ), καθώς φέτος υπάρχει προσδοκία αυξημένης τουριστικής κίνησης από τη Ρωσία.
Ιδιαίτερα το Γενικό Προξενείο Μόσχας έχει ήδη ενισχυθεί με 8 εκπαιδευμένους υπαλλήλους του Υπουργείου Εξωτερικών, επιπροσθέτως των εκεί υπηρετούντων, ενώ θα αποσπασθούν 15 ακόμα υπάλληλοι του Υπουργείου Προστασίας Πολίτη το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και άλλοι 15 έως το τέλος Μαΐου. Έχουν, επιπλέον, προβλεφθεί 55 θέσεις εποχικών υπαλλήλων που θα προσληφθούν επιτοπίως (ήτοι τα 2/3 των συνολικά 84 εποχικών που τοποθετούνται σε όλες τις Προξενικές Αρχές της χώρας στο εξωτερικό). Οι πρώτοι 10 εξ αυτών θα προσληφθούν τις επόμενες μέρες, ενώ οι προσλήψεις στη συγκεκριμένη κατηγορία θα συνεχιστούν στο ρυθμό που κρίνεται απαραίτητος από την ίδια την Προξενική μας Αρχή, στην οποία έχει δοθεί οδηγία για διαρκή εκτίμηση της κατάστασης.
Επίσης, από τα μέσα Απριλίου έχουν αυξηθεί οι σταθμοί εργασίας για την έκδοση των θεωρήσεων από 32 σε 47 και έχει επεκταθεί το κέντρο θεωρήσεων σε δύο ορόφους, ενώ είναι σε εξέλιξη προμήθεια και εγκατάσταση 30 επιπρόσθετων σταθμών εργασίας έως τις αρχές Ιουνίου.
Από 20 Κέντρα Υποβολής Αιτημάτων που λειτουργούσαν τον Δεκέμβριο του 2015, πλέον λειτουργούν 28 σε όλη τη Ρωσία και προγραμματίζεται περαιτέρω αύξηση του αριθμού τους. Τέλος, αναβαθμίστηκε ο απαραίτητος τεχνολογικός και υποστηρικτικός εξοπλισμός (γραμμές μεταφοράς δεδομένων, γκισέ επισκεπτών κλπ.), ενώ συνεχίζεται η αναβάθμιση του λογισμικού έκδοσης θεωρήσεων, εξέλιξη που θα επιτρέψει τη δραστική συντόμευση του χρόνου επεξεργασίας κάθε αίτησης.
Με αυτές τις ενέργειες, και όσες άλλες κριθούν απαραίτητες στην πορεία, το Υπουργείο Εξωτερικών στηρίζει έγκαιρα και αποτελεσματικά τις Προξενικές Αρχές, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ενδιαφερόμενοι να επισκεφθούν τη χώρα τουρίστες και να επωφεληθεί η εθνική οικονομία.
Στόχος είναι οι προξενικές μας Αρχές να εξακολουθήσουν να εκδίδουν θεωρήσεις εντός του προβλεπόμενου από το νόμο χρονικού ορίου, ήτοι 10 ημέρες. Σε καμία περίπτωση δεν έχει υπάρξει υπέρβαση του ορίου αυτού, ενώ φυσικά καταβάλλεται προσπάθεια οι θεωρήσεις να χορηγούνται το συντομότερο δυνατόν. Το Γενικό Προξενείο της Μόσχας έχει ζητήσει από τα τουριστικά πρακτορεία να εξασφαλίζουν την έγκαιρη υποβολή αιτήματος εκ μέρους των ταξιδιωτών, ενώ σε γνώση του Γενικού Προξενείου δεν έχει περιέλθει απολύτως καμία «ακύρωση» πτήσης ή έστω ταξιδιού μεμονωμένου τουρίστα λόγω καθυστέρησης στην έκδοση θεώρησης.
Οι φωτογραφίες με μεγάλο αριθμό ενδιαφερομένων έξω από Κέντρο Υποβολής Αιτημάτων, αφορούν στην μία και μοναδική περίπτωση που ένα, εκ των δύο ιδιωτικών Κέντρων Υποβολής Αιτημάτων, με τα οποία συνεργάζεται το Γενικό Προξενείο Μόσχας, δέχθηκε τους αιτούντες χωρίς ραντεβού, αντίθετα με την καθιερωμένη τακτική. Ήδη την ίδια μέρα, από την Προξενική μας Αρχή δόθηκε οδηγία η πρακτική αυτή να μην επαναληφθεί και τα δύο Κέντρα Υποβολής Αιτημάτων να λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο με ραντεβού για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αιτούντων.

Για τη διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας, σημειώνεται ότι μέχρι πρόσφατα στη Μόσχα λειτουργούσε ένα μόνο Κέντρο Υποβολής Αιτημάτων που συνεργαζόταν με το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας. Ήδη έχει ξεκινήσει η λειτουργία δεύτερου, καθώς και άλλων 7 ακόμα Κέντρων Υποβολής Αιτημάτων σε όλη τη Ρωσία, προκειμένου να χορηγηθούν περισσότερες θεωρήσεις και να υποστηριχθεί το αυξημένο, όπως αναμένεται φέτος, τουριστικό ρεύμα προς την Ελλάδα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου