Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη, 5 Απριλίου 2016

Ρωσική αγορά: Προβληματίζει η αιφνίδια ανάσχεση στις κρατήσεις...

«Είναι σαν ξαφνικά να τράβηξε κάποιος χειρόφρενο στις κρατήσεις»! Έτσι μας περιγράφει τουριστικός παράγοντας με μεγάλη δραστηριότητα στη ρωσική αγορά, την αισθητή επιβράδυνση που έχει εκδηλωθεί τις τελευταίες 5-6 μέρες στον ρυθμό των...


... κρατήσεων για Ελλάδα, κυρίως σε σχέση με τις προηγούμενες, αρκετά καλές εβδομάδες. Μέχρι και την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου, ο ρυθμός των κρατήσεων ήταν αρκετά θετικός και η σχετική αύξηση, σε σύγκριση με πέρυσι έφθανε έως και πάνω από 25%, ανάλογα με τον tour operator και τον προορισμό στην Ελλάδα.
Η εξέλιξη των τελευταίων ημερών έχει προβληματίσει τους Έλληνες τουριστικούς επιχειρηματίες. Λόγω των γενικότερων συνθηκών στη ρωσική αγορά, δεν ανέμεναν βεβαίως κάποια θεαματική αύξηση, αλλά το ενδιαφέρον που εκδηλωνόταν και οι τάσεις της ζήτησης έδειχναν ότι η εξέλιξη θα ήταν, αν μη τι άλλο, πιο θετική.
Αναζητώντας μία εξήγηση για αυτήν την απρόσμενη ανάσχεση των τάσεων και με δεδομένο ότι δεν προέκυψε κάτι τόσο σοβαρό εντός Ρωσίας που να την αιτιολογεί (καθώς δεν φαίνεται να εκδηλώνεται και για άλλους προορισμούς) ορισμένοι τουριστικοί παράγοντες την αποδίδουν εν μέρει στις εικόνες και αναφορές για ένταση και επεισόδια στους χώρους συγκέντρωσης των προσφύγων στην Ελλάδα, καθώς και στις πρόσφατες δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων ότι αναμένουν έξαρση βίας και εντάσεων το αμέσως επόμενο διάστημα.

Παρακολουθούμε και εμείς την εξέλιξη αυτή και θα επανέλθουμε αν έχουμε νεότερα...

4 σχόλια:

  1. Το e-mail που λαμβάνουμε οι εγγεγραμμένοι στην ιστοσελίδα σας μας παροτρύνει για σχόλια (εκεί που ησυχάζουμε..)
    Σχετικά με το «χειρόφρενο στις κρατήσεις» ας μην ανησυχούμε…

    Όλα θα πάνε καλά αφού ο ΕΟΤ «ξέρει» τι σημαίνει «στοχευόμενη διαφήμιση» με «εντυπωσιακά αποτελέσματα» όπως π.χ. υπάρχει στη Διαύγεια πρόσφατα έγκριση για διάθεση 429.000 € στο TRIPADVISOR (και σύντομα στο microsite «πιάσε το αυγό και κούρεψε το»)..
    Σκεπτικό απόφασης: «Το γεγονός ότι κατά το έτος 2015 υλοποιήθηκε επιτυχημένη συνεργασία του ΕΟΤ με το TRIPADVISOR στις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, Γερμανίας, Η.Π.Α., Καναδά, Γαλλίας, Βελγίου, Ελβετίας, Ολλανδίας και Πολωνίας με εντυπωσιακά αποτελέσματα όπως ότι υπήρξαν 43.202 προβολές του microsite της Ελλάδας σε 36.346 μοναδικούς χρήστες.
    Το ποσοστό αλληλεπίδρασης των χρηστών με το microsite ήταν εξαιρετικά υψηλό και άγγιξε το 30,51% , ενώ ο μέσος χρόνος παραμονής ήταν 42 δευτερόλεπτα.. (απίστευτος χρόνος παραμονής, 42 ολόκληρα δευτερόλεπτα και «φοβερή» ανταπόκριση του κόσμου!!)

    Δηλαδή 43.202 προβολές-κλικ / (9) χώρες =4.800 προβολές-κλικ/χώρα και αναλογικά με τα σημερινά λεφτά 429.000/43.202 θα πληρώναμε 9,93 € ανά κλικ-προβολή!
    Σχετικά με τη Ρωσική αγορά λοιπόν, πιστεύω ακράδαντα ότι θα έπρεπε να ενισχυθούν ουσιαστικά και όχι με «ψίχουλα», οι βασικοί Tour Operators με αξιοπρεπή συμμετοχή του ΕΟΤ στο πρόγραμμα συν-διαφήμισης (αυτοί ξέρουν καλύτερα να προβάλουν αυτό που πουλάνε..) αντί να δίνουμε χρήματα «δεξιά και αριστερά» για να έχουμε τα ανωτέρω «εντυπωσιακά αποτελέσματα»..

    Παράλληλα με την έγκαιρη έκδοση Βίζας και Βίζας πολλαπλών εισόδων θα μπορούσαν για παράδειγμα να «παροτρυνθούν» οι μεγάλοι Tour Operators να εκδώσουν ένα «ειδικό πρόγραμμα προσιτών διακοπών» για Ελλάδα με την αξιοποίηση και άλλων τύπων καταλυμάτων και την προώθηση εναλλακτικών προτάσεων σε προορισμούς που φέρνουν τον τουρίστα κοντά στον ντόπιο (αντί του All inclusive κ.α. σε 5* και 4* σε κλασικές περιοχές) έστω και σε «πιλοτική βάση», με τον ΕΟΤ να επιδοτεί στο 100% την έκδοση της σχετικής μπροσούρας-προγράμματος με ανταγωνιστικές προτάσεις σε θέμα κόστους, είτε συγκριτικά με τις διακοπές εντός Ρωσίας (π.χ. Σότσι, Κριμαία κ.α.) είτε συγκριτικά με άλλες ανταγωνίστριες χώρες.

    Τα «social media», το Tripadvisor κ.λ.π. κατά την άποψη μου, δεν φέρνουν κόσμο στους Tour Operators και στις πόρτες των Γραφείων ή των sites των Retailers… Τα 23 εκ. επισκεπτών που έρχονται Ελλάδα είμαι σίγουρος ότι δεν «παίζουν» με τα click & με τα Like για να «περνάει η ώρα».. Αγοράζουν και ξέρουν γιατί..

    Άρα «It’s for them to know and for us to find out»… Το Β΄ Σκέλος (to find out) έχει τη «θεωρητική» και την «πρακτική» προσέγγιση..
    Ας αφήσουν λοιπόν το θεωρητικό («λόγια», «πόζες», «χειραψίες» και τα «εντυπωσιακά αποτελέσματα» ) και ας στρωθούν στη δουλειά γιατί, αν σπάσει και η «ντίζα» του «χειρόφρενου»…….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο οποιοσδήποτε δυνητικός μας πελάτης ψάχνει 2-3 πράγματα,ενα εκ των οποιων είναι να πάει μακρυά από φασαρίες και ανασφάλεια.Το δίνουμε αυτό σήμερα? Αν ναι,τότε απλά φέτος θα είναι οι κρατήσεις last minute or last second,διαφορετικά αν δεν το δίνουμε αυτό το προϊόν ετσι όπως το θέλει ο δυνητικός μας πελάτης τότε κλαψτα Χαράλαμπε!
    Οπσον αφορά την προσφορά προς τους Ρώσους δυνητικούς μας πελάτες καταλυμάτων χαμηλότερης κατηγορίας,γιατί όχι,αν οι προδιαγραφές τους είναι ελεγχόμενες??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. έχετε δίκιο αμφότεροι. Υπάρχει και αντίλογος, ή για να είμαστε πιο ακριβείς, συμπληρωματικός λόγος σε αυτά που θίγετε. Κατ' αρχάς, στο θέμα της προβολής δεν είναι κακό να χρηματοδοτείς δράσεις σε πλατφόρμες τύπου tripadvisor, αρκεί όμως να υπάρχει μία ισορροπία, αναλογικότητα και μελέτη, ως προς την ανταποδοτικότητα των ποσών που επενδύεις και της βαρύτητας κάθε "μέσου" ή φορέα προβολής. Προφανώς η συνδιαφήμιση ή η ειδική συμφωνία με TOs δεν μπορεί να έχει μικρότερα αποτελέσματα από τη χρηματοδότηση καμπάνιας σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, ειδικά σε έναν προορισμό με μεγάλη εξάρτηση από τους ΤΟs, όπως η Ελλάδα. Ειδικά για τη Ρωσία, εννοείται ότι το να μπορείς να προσφέρεις ποιοτικό προιόν σε κάθε κατηγορία, είναι το ιδανικό. Ένα καλό τριάστερο πακέτο με value for money, είναι πολύ καλύτερο από ένα τετράστερο all inclusive της συμφοράς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το σκεπτικό σας είναι πράγματι σωστό αν υπάρχει «μελέτη».. Όμως επιτρέψτε μου και πάλι να παρατηρήσω ορισμένα ακόμη πράγματα..

    Σχετικά με τη διαφήμιση στα Social Media αρκεί να δούμε και πάλι τη Διαύγεια του ΕΟΤ και να βγάλουμε συμπεράσματα. Διαθέτουν 310.000 € με σκεπτικό ότι πέρυσι από την διαφήμιση στο Facebook «Το 10% των χρηστών είχαν κάποιου είδους αλληλεπίδραση με τις διαφημίσεις και το συνολικό clickthrough rate (CTR) έφθασε το 0,46%.»..

    Σιγά το ποσοστό λέω εγώ.. Όσο δε για τα «Like» στην ιστοσελίδα του ΕΟΤ στο Facebook υπάρχουν 625.000 (από τα 23 εκ. τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα??) από το 2010 που δημιουργήθηκε η σελίδα. Πόσα χρήματα διατέθηκαν αυτά τα (6) χρόνια για να έχουμε 625.000 «Like» άραγε και πόσοι από αυτούς πράγματι ήρθαν στην Ελλάδα??

    Το μεγάλο αστείο είναι ότι «το κάθε καρυδιάς καρύδι» αναρτά ότι θέλει, χωρίς να ελέγχεται από κανέναν, φωτογραφίες και Διαφημίσεις σε μία σελίδα Facebook ενός Κρατικού φορέα όπως ο ΕΟΤ..
    Για του λόγου το αληθές δείτε την σελίδα του ΕΟΤ (φωτογραφίες και μετά αμέσως στο Φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν από επισκέπτες-αριστερά πρώτη στήλη..).

    Εκεί θα βρείτε οτιδήποτε άσχετο όπως My Cyprus Tourist Guide, France Tourist Visa, Marsheens Travel, Πολυκλινική Διάγνωση στην Πάρο, περίτρανο Χάρτη της Μεγάλης Μακεδονίας (άκουσον, άκουσον..),

    Επίσης, How to lose belly fat in 9 days, Study and work in Australia, Urgent and Eloquent Civil Engineering Job Vacancies Abroad, Διαφημίσεις για Λιμουζίνες, Φωτογραφία του Ομπάμα, Διαφήμιση της Πέγκυ Ζήνα, Κουτσόπουλος-Κουρτίνες, Διαφήμιση για πατατάκια, Om Om Om Devatma Himalaya, Αναζητήσεις προσώπων, Να πας να γα…… Ευρώπη (φωτο της Ευρωπαϊκής σημαίας με τα λόγια αυτά..), Μαθήματα Κορανίου (Assalam o alaikum...................
    AlNoor Online Quran Academy is providing home tuition for Male and Female Muslim students via SKYPE.), Ενοικιάσεις μηχανών, Δικηγορικά Γραφεία, Καλλυντικά Avon, μέχρι και «Πουλούντε περιστέρια, ο Χρήστος» (με αυτή την ορθογραφία και με φωτο του πωλητή….)

    Τώρα για ποια «μελέτη, αναλογικότητα και ισορροπία» να μιλήσουμε όταν βλέπουμε πόσο «νοιάζονται» για τα αποτελέσματα… Ο ΕΟΤ δυστυχώς δεν ελέγχει ποιος και τι αναρτά στο Facebook επειδή ή απλά αδιαφορεί ή οι «ειδικοί» των Social Media κάθε άλλο παρά «ειδικοί» είναι..
    Δυστυχώς δεν μας πείθουν….

    ΑπάντησηΔιαγραφή