Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Σάββατο, 2 Ιουλίου 2016

Νέο: "Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη" για τα τουριστικά καταλύματα...

Την υποχρέωση ανάρτησης “Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη” προβλέπει, μεταξύ άλλων, για τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων το νομοσχέδιο του Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού που ψηφίστηκε την Πέμπτη και οδεύει προς δημοσίευση στο ΦΕΚ. Αυτή η “καρτέλα”…


…θα χορηγείται από  από τον Πανελλήνιο Επαγγελματικό φορέα στον οποίο ανήκουν, με όρους και προϋποθέσεις που αυτός θα ορίσει και θα πρέπει να αναρτάται σε “εμφανές σημείο”.
Η διάταξη αυτή – στο άρθρο 50, παράγραφος 4 – πέρασε σχετικά στα ψιλά του νομοσχεδίου και ειδικά στη συνεδρίαση της Ολομέλειας, δεν συζητήθηκε ούτε εξηγήθηκε, αλλά αφορά σε όλες τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων, δηλαδή ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια κ.λπ.
Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται τι θα περιέχει αυτή η καρτέλα, ούτε ποιες θα είναι οι προϋποθέσεις απόκτησής της.
Ειδικότερα, η σχετική διάταξη έχεις ως εξής:
“Οι επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων έχουν την υποχρέωση ανάρτησης, σε εμφανές σημείο της επιχείρησης «Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη», την οποία παραλαμβάνουν από τον Πανελλήνιο Συλλογικό Επαγγελματικό Φορέα του κλάδου που ανήκουν, με τις προϋποθέσεις που αυτός θέτει. Για τη διασφάλιση της διαδικασίας, οι Πανελλήνιοι Συλλογικοί Επαγγελματικοί Φορείς τηρούν αρχείο και το υποβάλλουν περιοδικά στις αρμόδιες Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού”.
Λόγω του ότι δεν έγινε συζήτηση επ’ αυτής, εκτός από όσα αναφέρθηκαν στις Επιτροπές, αν ανατρέξει κανείς στην Αιτιολογική Έκθεση που συνόδευε τη σχετική υπουργική τροπολογία, διαβάζει τα εξής:
“… με δεδομένο ότι σταθερή επιδίωξη της Διοίκησης είναι αφ' ενός η επίτευξη και διατήρηση ποιοτικών παρεχόμενων υπηρεσιών από τις επιχειρήσεις των τουριστικών καταλυμάτων και αΦετέρου ο βέλτιστος δυνατός έλεγχος σε ζητήματα φοροαποφυγής, η εισαγόμενη ρύθμιση σκοπό έχει να προσθέσει μια διαδικασία που θα δρα προσθετικά/ενισχυτικά στην επίτευξη της πιο πάνω διπής επιδίωξης. Σε αυτή την λογική καθιστά ενεργό μέτοχο για τη διασφάλιση της διαδικασίας τον συλλογικό επαγγελματικό φορέα του κλάδου ως έχοντα πληρέστερη και διαρκώς ενημερωμένη εικόνα της αγοράς”.

Αυτή η διατύπωση, για όσους γνωρίζουν καλά και παρακολουθούν στενά τα θεσμικά του τουρισμού, φέρνει στη μνήμη το θέμα του αυτοκόλλητου σήματος, που είχε νομοθετηθεί το 2014, αλλά λίγο πριν αρχίσει η εφαρμογή του, καταργήθηκε τόσο βιαστικά και… αποφασιστικά πέρυσι τον Απρίλιο. Το αν πρόκειται για μια πιο απλή εκδοχή ή για κάτι άλλο, θα το μάθουμε στην πορεία, μόλις δοθούν οι σχετικές διευκρινίσεις.

1 σχόλιο:

  1. Δεν έχασαν χρόνο και έστειλαν ειδοποιήσεις στα καταλύματα, για να μαζέψουν λεφτά.
    Το κράτος τους χάρισε την εξουσία να πουλάνε γελοίες καρτέλες και να χρεώνουν όσο θέλουν τους επιχειρηματίες που είναι «υποχρεωμένοι» να τις προμηθευτούν!!
    Στην ουσία είναι «φόρος υπέρ τρίτων» και απαγορεύεται.
    Γιατί χρειάζεται μια καρτέλα για «να διαχωρίσει τα νόμιμα τουριστικά καταλύματα από εκείνα που λειτουργούν παράνομα»; Το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας δεν επιτελεί αυτό το σκοπό;
    Οι «όροι που διέπουν τις σχέσεις με τους πελάτες» δεν είναι ο γνωστός κανονισμός σχέσεων Πελατών-Ξενοδόχων; Γιατί δεν έλεγαν απλώς ότι πρέπει να είναι αναρτημένος ο κανονισμός στην είσοδο του καταλύματος; Δωρεάν και άμεσα εκτυπώνεται από το διαδίκτυο. Ήταν ανάγκη να γίνει νόμος και να δοθούν υπερεξουσίες σε Σωματεία; Ακριβώς έναν ίδιο νόμο είχε καταργήσει η ίδια κυβέρνηση, με την ίδια υπουργό Τουρισμού πριν ένα χρόνο και τώρα τον ξανάφτιαξε!


    ΑΘΗΝΑ 8-8-2016
    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
    Η Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων
    Ελλάδος (ΣΕΤΚΕ), καλεί τις επιχειρήσεις Μη Κύριων Τουριστικών
    Καταλυμάτων (ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα, τουριστικές
    επιπλωμένες κατοικίες, βίλλες και επαύλεις), να σπεύσουν να
    προμηθευτούν την «Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη».
    Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τον νόμο 4403/2016 ΦΕΚ 125 Α που
    ψηφίστηκε στη Βουλή, η «Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη» αντικαθιστά
    τον παλιό τιμοκατάλογο και στόχος της είναι, μεταξύ άλλων, να
    διαχωρίσει τα νόμιμα τουριστικά καταλύματα από εκείνα που
    λειτουργούν παράνομα και παράλληλα να δώσει λύσεις σε πάγια
    προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες του κλάδου,
    αναφορικά με τους όρους που διέπουν τις σχέσεις με τους πελάτες
    Στο πλαίσιο αυτό, η «Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη» θα αναγράφει σε
    ελληνικά και αγγλικά τα κύρια δικαιώματα και υποχρεώσεις των
    πελατών σχετικά με την ακυρωτική πολιτική, τις ώρες
    άφιξης/αναχώρησης, τον κανονισμό παράτασης της ώρας
    αναχώρησης, τη χρέωση πρόσθετης κλίνης και ένα σωρό άλλα
    Η ΣΕΤΚΕ, ως Πανελλήνιος Συλλογικός Επαγγελματικός Φορέας των
    Μη Κύριων Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος, έχει την αποκλειστική
    ευθύνη διάθεσης της «Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη» και καλεί τις
    επιχειρήσεις Μη Κύριων Τουριστικών Καταλυμάτων να απευθύνονται
    στο τηλέφωνο 210 - 6422418 για την προμήθεια της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή