Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

Visa: Σε εμπόριο και κατανάλωση η "μερίδα του λέοντος" των δαπανών με κάρτες

Ενδιαφέροντα τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η VISA Europe αλλά ακόμα πιο ενδιαφέρουσες είναι κάποιες λεπτομέρειες στα αναλυτικά στοιχεία για την Ελλάδα, που…


…εντοπίσαμε στη σχετική έρευνα.
Κατά την άποψή μας, το πλέον σημαντικό εύρημα αυτής της έρευνας είναι αυτό που χρόνια επισημαίνουν και υποστηρίζουν οι τουριστικοί φορείς, οι επιχειρηματίες, εμείς όλοι, είναι ότι μέσω του τουρισμού, οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι από τις δαπάνες σε απόλυτα ποσά είναι το εμπόριο και οι άλλοι κλάδοι λιανικής και υπηρεσιών.
Παρατηρούμε, για παράδειγμα, ότι από αυτά τα 245 εκατ. Ευρώ που δαπανήθηκαν στην Ελλάδα το συγκεκριμένο διάστημα και χωρίς να γνωρίζουμε το ακριβές ποσοστό από τη δαπάνη μετρητών (τα 143 εκατ. Ευρώ) πάνω από τα  43 εκατ. εκ των υπόλοιπων περίπου 102 εκατ. Ευρώ, δηλαδή περίπου το 40%, κατευθύνεται σε αγορές λιανικής, supermarkets, βενζίνη, τρόφιμα-ποτά κ.λπ. Αξίζει να το προσέξετε λίγο (στον Πίνακα 8 στη σελίδα 5).
Η καταναλωτική δαπάνη σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα μέσω των καρτών Visa, γενικά, αυξήθηκε κατά 22,71% το πρώτο τετράμηνο του 2011, φθάνοντας τα 26 εκατ. Ευρώ το 2011 από 21 εκατ. το 2010.
Η δαπάνη σε αεροπορικά εισιτήρια, supermarkets και βενζίνη παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 49,32%, 20,86% και 27,95% αντίστοιχα, σε επίπεδο εισερχόμενου τουρισμού.
Εντύπωση μας κάνει επίσης το στοιχείο ότι η δαπάνη σε «ταξίδια», εμφάνισε μείωση 10,67%.
Ένα άλλο πολύ ενδιαφέρον στοιχεί που ξεχωρίσαμε, είναι το ότι οι επισκέπτες από τη Ρωσία σημείωσαν σημαντική άνοδο στην καταναλωτική δαπάνη στην Ελλάδα, η οποία κατέγραψε αύξηση 80,84% (!) το 2011 (€7,9 εκατ. φέτος έναντι €4,3 εκατ. το 2010). Βλέπουμε, δηλαδή, την επιβεβαίωση ότι οι Ρώσοι χάνουν τον πάλαι ποτέ τίτλο των «αρχόντων των μετρητών» μεταξύ των καλών πελατών του ελληνικού τουρισμού.
Πάντως, η καταναλωτική δαπάνη των Ρώσων το 2011 (Ιανουάριος - Απρίλιος) υπερέβη τη δαπάνη των Ιταλών, των Νορβηγών, των Σουηδών και των Αυστραλών.
Μπορείτε να κατεβάσετε την έρευνα από δικό μας link, εδώ .
Ρεπορτάζ για τα γενικά στοιχεία, από το ltcnews.gr ,  εδώ .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου