Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη, 21 Αυγούστου 2014

Γιατί πρέπει να ακούσουμε πιο προσεκτικά τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας...


Πίσω από τα ρεκόρ, υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι. Και ο πρωτόγνωρος φόρτος που αντιμετωπίζουν ειδικά φέτος, έχει υψηλό τίμημα και απώλειες. Το περιστατικό της Μήλου, όπου ο Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας υπέστη καρδιακό επεισόδιο, δεν είναι το πρώτο αλλά είναι αρκετό για να μπορέσει να κατανοήσει κανείς αφενός μεν τις συνθήκες υπό τις…


…οποίες λειτουργούν και εργάζονται αυτό το διάστημα οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, αφετέρου δε τις ελλείψεις και τις αδυναμίες που υπάρχουν σε αυτόν τον εξαιρετικά σημαντικό και νευραλγικό τομέα. Η σημασία του οποίου για την ομαλή ροή της τουριστικής κίνησης είναι κάτι παραπάνω από ευνόητη.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΕΕΚΕ, μετά και το τελευταίο αυτό συμβάν που έχει αναστατώσει όλους τους ελεγκτές, θα προχωρήσει σε μια σειρά κινητοποιήσεων μικρού μεγέθους στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής και σε περιφερειακά αεροδρόμια και θα εξαγγείλει συμβολικά ωριαίες στάσεις εργασίας από αρχές Σεπτεμβρίου για μια εβδομάδα. Αποφάσισε, επίσης, τα εξής:
1. Καλεί τους δ/ντές και προϊσταμένους να μην κόψουν κανένα ρεπό πλέον σε κανένα ελεγκτή.
2. Καλεί τους δ/ντές και προϊσταμένους να δώσουν από τέσσερις μέρες άδεια τον μήνα Σεπτέμβριο σε όλους όσοι το επιθυμούν όπως παίρνουν όλοι στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. 
3. Καλεί την δ/ντρια του flow control και τους προϊσταμένους να τηρήσουν το capacity του ΚΕΠΑΘ και των α/μίων αυστηρά.
4. Καλεί τα μέλη της να διεκδικούν τα διαλείμματα που προβλέπει ο νόμος και οι Ευρωπαϊκοί κανονισμοί και σε περίπτωση που πιεστούν για κάποιο από τα παραπάνω να ενημερώνουν την ΕΕΕΚΕ, η οποία θα κάνει δικαστικές προσφυγές σε κάθε περίπτωση.
Και επειδή είναι πολλά αυτά που δεν γνωρίζουμε για το πλαίσιο του Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, παραθέτουμε αυτούσια μία επιστολή μέλους της ΕΕΕΚΕ προς την ίδια (η οποία και την κοινοποίησε) που περιγράφει ανάγλυφα το τι συμβαίνει αλλά και το τι μπορεί να γίνει:
Μετά από τη σχεδόν μεταφυσική εμπειρία που είχα σήμερα στη δουλειά, θέλω να πω στο ΔΣ: τι ακριβώς περιμένετε για να μας προστατεύσετε σαν εργαζομένους; Το ότι η διεύθυνση για κάποιο λόγο θέλει παραγωγικότητα (με υποδομές και παροχές δημοσίου) πες ότι το καταλαβαίνω... Το ότι το συνδικαλιστικό όργανο μας αφήνει έωλους, δεν το χωρά το μυαλό μου... Αν περιμένετε να μας πάρουν σηκωτούς από την αίθουσα για να μπουν αντικειμενικοί περιορισμοί, έγινε η αρχή, ξεκινάτε να τους βάζετε. Ισορροπούμε πλέον σε επικίνδυνα όρια. ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΗ, να είμαι σωματικά και ψυχικά αρτιμελής θέλω!!!! (Αλήθεια, σχέδιο αποκατάστασης μετά από αυτό που βιώνουμε υπάρχει;;;)”
Αλήθεια κ. Πρωθυπουργέ, κ. Υπουργέ, κ. Δ/τα , υπάρχει; Κύριοι της κυβέρνησης είναι γνωστό ότι ένας κούκος δεν φέρνει την Άνοιξη. Η Εναέρια Κυκλοφορία της Ελλάδας όμως τα τελευταία χρόνια το κατάφερε δεχόμενη συγχαρητήριες επιστολές και έκανε την Ευρώπη να μιλά για ένα μικρό θαύμα. Υπάρχουν όμως αντοχές και όρια και πάνω από όλα υπάρχει η ΑΣΦΑΛΕΙΑ των ΠΤΗΣΕΩΝ την οποία δεν πρόκειται για κανένα λόγο να την θέσουμε σε αμφισβήτηση για να κάνουμε τα στραβά μάτια σε κάποιους…
Καλούμε την κυβέρνηση να κάνει επιτέλους μεταρρύθμιση με την δημιουργία Παρόχου Εναέριας Κυκλοφορίας. Είναι επιεικώς απαράδεκτο συνδικαλιστές να προτείνουν μεταρρυθμίσεις και η πολιτεία να παίζει το ρόλο του αντιδραστικού συνδικαλιστή.
ΔΕΝ ΖΗΤΟΥΜΕ τα χρήματα του ταλαιπωρημένου Έλληνα φορολογούμενου.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ τα χρήματα της εναέριας κυκλοφορίας, που πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρίες μέσω του ευρωπαϊκού οργανισμού Eurocontrol, να διατίθενται αποκλειστικά για τους σκοπούς που τα πληρώνουν, όπως προβλέπει η διαφάνεια και η ευρωπαϊκή νομιμότητα (αγορά συστημάτων, εκπαιδεύσεις, μισθοδοσίες, συνταξιοδοτικά κλπ). Έτσι θα φέρουμε περισσότερα χρήματα στην χώρα ή τουλάχιστον θα κρατήσουμε αυτά που έρχονται, που σημειωτέον είναι τα λιγότερα από όλα τα κράτη της Ευρώπης λόγω της μυωπικής μας πολιτικής.
Ήδη έχει δρομολογηθεί η μεταρρύθμιση στο χώρο των αεροδρομίων ενώ στο χώρο της Εναέριας Κυκλοφορίας, την οποία έτσι και αλλιώς προβλέπουν οι υποχρεώσεις της χώρας απέναντι στην ευρωπαϊκή νομιμότητα και στη διεθνή πρακτική, η κυβέρνηση κρύβεται. Η κυβέρνηση πρέπει να καταλάβει επιτέλους ότι η Εναέρια Κυκλοφορία λειτουργεί με κανόνες αγοράς, ελέγχους από διεθνείς οργανισμούς, υποχρεωτικούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς και υπάρχει μέτρηση της αποδοτικότητας των ελεγκτών. Κάθε χρόνο και από τώρα για μια πενταετία κατατίθεται το Σχέδιο Επιδόσεων (Performance Plan) στην ευρωπαϊκή επιτροπή, όπου τίθενται στόχοι για τους ελεγκτές. Αν αυτοί οι στόχοι δεν επιτευχθούν, τα χρήματα που έδωσαν οι χρήστες των υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας επιστρέφονται.
Τόσα χρόνια οι Ελεγκτές είναι σε καθεστώς ομηρίας. Από τη μια πλευρά πρέπει να πετύχουν τους στόχους επιδόσεων, να λογοδοτούν στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και στην ευρωπαϊκή επιτροπή και από την άλλη να συνυπάρχουν με τους νόμους του Ελληνικού κράτους που είναι αντίθετοι με αυτούς τους κανονισμούς. Από τη μια πλευρά πρέπει να διορθώσουν τα ευρήματα της EASA και του ICAO που προκύπτουν από ετήσιες επιθεωρήσεις και από την άλλη να αντιμετωπίζουν την παντελή αδιαφορία του Ελληνικού κράτους. Έχουμε για παράδειγμα εύρημα του ICAO ότι δεν υπάρχουν προσλήψεις ελεγκτών ούτε μηχανισμός πρόσληψης και αντικατάστασης όσων αποχωρούν. Σε αντίθεση με τα συνεχή δημοσιεύματα του τύπου περί προσλήψεων, στους χώρους εργασίας δεν έχει εμφανιστεί κανένας.
Οι χρήστες πληρώνουν και η κυβέρνηση απαντά με τις διαδικασίες του Ελληνικού δημοσίου.
Οι χρήστες προτείνουν, επενδύστε όπου απαιτείται, με δική μας κάλυψη εξόδων, για να πετύχετε τους στόχους επιδόσεων και η πολιτεία απαντά με το παρωχημένο σύστημα ΥΠΑ.
Σε όλα τα παραπάνω η λύση είναι η άμεση δημιουργία ενός διοικητικά ανεξάρτητου και οικονομικά αυτοτελούς, βιώσιμου Παρόχου Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας.

Απαιτούμε να μπει ένα τέλος στις νομικίστικες σοφιστείες και τις εμβαλωματικές μεθόδους αντιμετώπισης των απαιτήσεων της εποχής και του μέλλοντος”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου