Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2016

Συνεδριακός τουρισμός: Ό,τι συνέβη στο Las Vegas, πρέπει να... μην μείνει στο Las Vegas

Τι μπορεί να έκανε η υπουργός Τουρισμού στη διεθνή συνεδριακή έκθεση IMEX στο Λας Βέγκας; Κατ’ αρχάς είναι θετικό ότι πήγε. Οι εκάστοτε υπουργοί Τουρισμού της χώρας μας, με ελάχιστες, ελαχιστότατες εξαιρέσεις, ανέκαθεν «σνόμπαραν» τις εκθέσεις MICE. Όπως επίσης θετικό, είναι ότι είχε και μία σειρά συναντήσεων με παράγοντες της διεθνούς και της αμερικανικής συνεδριακής αγοράς. Ωστόσο...


...για να συμπληρωθεί το θετικόν της παρέμβασης, τόσο σε ουσία όσο και σε εντυπώσεις, πρώτον, αυτό που συνέβη στο Λας Βέγκας, δεν θα πρέπει να μείνει στο Λας Βέγκας (κατά παράφραση του διεθνώς φημισμένου αποφθέγματος, "what happens in Vegas, stays in Vegas").
Θα πρέπει να δούμε ανάλογο υπουργικό ενδιαφέρον και σε λιγότερο συναρπαστικούς προορισμύς, όπως στη Βαρκελώνη (IBTM) και στη Φρανκφούρτη (IMEX). Έτσι, για να μην έχουν να λένε και οι διάφοροι κακεντρεχείς και κακόπιστοι.
Δεύτερον, για να μεγιστοποιηθεί το θετικόν της παρέμβασης, θα πρέπει να θυμόμαστε πως όλη η ουσία και η σημασία επικεντρώνεται στην «ατζέντα» των συναντήσεων. Το τι λέει ο όποιος ή κάθε υπουργός σε αυτούς τους ανθρώπους που να τους κεντρίζει το ενδιαφέρον και να έχει νόημα. Να σε διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό. Ο οποίος δεν χαρίζει κάστανα.
Η συνεδριακή αγορά, η αγορά των οργανωτών συνεδρίων και meetings, είναι λίγο πιο «σκληροτράχηλη» από την αγορά leisure. Πιο αυστηρή, ίσως και ελαφρώς κυνική, ενίοτε. Θέλει να ακούει πολύ συγκεκριμένα πράγματα και να βλέπει ότι υπάρχουν δεσμεύσεις για την ισχύ και υλοποίησή τους.
Το να τους λέει ένα πολιτικό πρόσωπο τι ωραία που είναι η Ελλάδα, τι καλές υποδομές που έχει, τι μεγάλη αύξηση πέτυχε στις αφίξεις και τι ωραία ταξιδιωτική εμπειρία προσφέρει, είναι σαν να τους μιλάει για ένα σχεδόν άσχετο θέμα. Με ό,τι αυτό σημαίνει και για την εικόνα και για την αξιοπιστία.
Ίσως αυτός να είναι και ένας βασικός λόγος που οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του Τουρισμού, απέφευγαν τις συνεδριακές εκθέσεις. Δεν είναι εύκολη δουλειά. Αν σε νοιάζει να κάνεις πραγματική δουλειά, εννοείται και όχι απλώς PR και photo opportunities.
Όπως και να χουν τα πράγματα, οι παράγοντες της ελληνικής συνεδριακής αγοράς, φορείς και πρόσωπα - που δεν είναι και πολλοί, αλλά είναι ιδιαίτερα δραστήριοι και έμπειροι, προσπαθώντας να καλύψουν τα τεράστια κενά που αφήνει η έλλειψη συγκροτημένης κεντρικής στρατηγικής του κράτους για τα συνέδρια - έχουν αφιερώσει άπειρο χρόνο τα τελευταία χρόνια, συζητώντας και συνεργαζόμενοι με τους παράγοντες τους οποίους συνάντησε και η υπουργός Τουρισμού. Και αν είχε προηγηθεί μία τυπική, έστω, αλληλοενημέρωση, για το ποια είναι τα ζητήματα που καίνε πραγματικά την ελληνική συνεδριακή αγορά, ίσως να υπήρχε περισσότερη ουσία και καλύτερο αποτέλεσμα.
Είναι θετικό όταν ένας υπουργός Τουρισμού ασχολείται με τον τομέα συνεδρίων και συναντήσεων. Αλλά θέλει πολύ καλή προετοιμασία, συντονισμό και συνεννόηση με την αγορά, συνέχεια και συνέπεια, καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του. Και παρεμβάσεις προς άλλους υπουργούς για θέματα συναρμοδιότητας αλλά και το κυριότερο, για θέσπιση πάγιων κινήτρων, τα οποία, τελικά, είναι και αυτά που κεντρίζουν την προσοχή των οργανωτών.

Αυτά προς το παρόν. Ραντεβού στη Βαρκελώνη...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου