Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2016

Μουσεία & Αρχαιολογικοί χώροι: Καλές οι εισπράξεις, χάλια οι επισκέψεις, μεγάλο σουξέ τα "ελευθέρας"!

Λοιπόν, έχουν πολύ ενδιαφέρον τα πρόσφατα στατιστικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις επισκέψεις και τις εισπράξεις των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου και τον Ιούλιο. Κατ’ αρχάς, εκεί έχουμε εντελώς αντίστροφη εικόνα από τα αντίστοιχα μεγέθη αφίξεων και εισπράξεων της κίνησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία...


...το συγκεκριμένο διάστημα, κατεγράφη αύξηση εισπράξεων κατά 45,2% αλλά μείωση επισκέψεων (με εισιτήριο) κατά 20,5%, με μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους ορισμένων δημοφιλών τουριστικών προορισμών, π.χ. Ρόδος, να καταγράφουν μειώσεις επισκέψεων άνω του 30% και άλλοι, όπως στην Κρήτη, άνω του 20%!
Μία βασική γενική εξήγηση, βεβαίως, είναι η “τρελή” αύξηση των εισιτηρίων που τέθηκε σε ισχύ από τον περασμένο Απρίλιο, που εν ολίγοις σημαίνει λιγότεροι επισκέπτες αλλά περισσότερα έσοδα, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι και εν μέρει, συνάδει και με το φαινόμενο των περιορισμένων δαπανών από πλευράς τουριστών, όπως και με την κακή εξέλιξη της κίνησης το πρώτο εξάμηνο, φέτος. Επιπρόσθετα εξηγεί και το γιατί εκτοξεύθηκαν οι επισκέψεις… ελευθέρας εισόδου, με αύξηση 17,6%! Που ειδικά τον Ιούλιο, στα Μουσεία αυξήθηκαν κατά... 66,1!!!
Ειδικά ως προς αυτό το τελευταίο, είναι ίσως το πιο αξιοπερίεργο εύρημα, που δίνει αφορμή για πολλά και διάφορα σχόλια αλλά και που αποτελεί πηγή προβληματισμού για το τι στο καλό γίνεται, τελικά, σε ορισμένες περιοχές!
Θυμίζουμε, ότι όπως επισημαίνει και η ίδια η ΕΛΣΤΑΤ, από την καταβολή του εισιτηρίου απαλλάσσονται:
1. Οι νέοι έως 18 ετών από τις χώρες της ΕΕ με επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας
2. Οι φοιτητές και οι σπουδαστές των Ανώτατων και των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ή ισότιμων σχολών των χωρών της ΕΕ καθώς και των σχολών Ξεναγών με επίδειξη φοιτητικής ταυτότητας
3. Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού με επίδειξη υπηρεσιακής ταυτότητας
4. Οι κάτοχοι κάρτας μέλους του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (ICOM) και του Διεθνούς Συμβουλίου Μνημείων και Τοποθεσιών (ICOMOS)
5. Οι ξεναγοί με επίδειξη ταυτότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης
6. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί στις επισκέψεις σχολείων και ιδρυμάτων της Α ́βάθμιας, Βńβάθμιας και Γ ́βάθμιας εκπαίδευσης
7. Οι δημοσιογράφοι με επίδειξη δημοσιογραφικής ταυτότητας
8. Τα μέλη Εταιρειών και Συλλόγων Φίλων Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων 
9. Οι επίσημοι φιλοξενούμενοι του Ελληνικού Δημοσίου μετά από σχετική έγκριση 
10. Οι συνοδοί τυφλών και ατόμων με κινητικά προβλήματα
11. Οι κάτοχοι Δελτίου ελευθέρας εισόδου
12. Οι κάτοχοι της Κάρτας Πολιτισμού
Αν τώρα αναλύσουμε τα στοιχεία ανά μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, έχουμε την εξής εικόνα:
Κατά το επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου του 2016, παρατηρείται μείωση κατά 2,1% στους επισκέπτες των Μουσείων και αύξηση κατά 23% στους επισκέπτες ελεύθερης εισόδου. Οι εισπράξεις παρουσίασαν αύξηση κατά 2,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2015.
Στους Αρχαιολογικούς χώρους, παρατηρείται μείωση των επισκεπτών κατά 11,4% και αύξηση κατά 14,3% των επισκεπτών ελεύθερης εισόδου. Οι εισπράξεις παρουσίασαν αύξηση κατά 57,5%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι από όλα τα Μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, μόνον το Μουσείο Ηρακλείου και η Αρχαία Κόρινθος καταγράφουν αύξηση, 109,5% και 1,4% αντίστοιχα.
Αυτό που κατά την άποψή μας, πρέπει να επισημανθεί είναι ότι μπορεί να αυξήθηκαν οι εισπράξεις για τα Μουσεία και τους Αρχ. Χώρους, δηλαδή για το Δημόσιο, αλλά η μεγάλη μείωση των επισκέψεων, σημαίνει μείωση εσόδων και σε μία σειρά κλάδων και επαγγελμάτων του τουρισμού, όπως οι ξεναγοί, τα τουριστικά γραφεία, οι μεταφορές κ.λπ. 
Ενδιαφέρον θα έχουν και τα στοιχεία για Αύγουστο και Σεπτέμβριο, όταν οι αριθμοί αφίξεων αυξήθηκαν σημαντικά στους περισσότερους προορισμούς.
Σε κάθε περίπτωση, η αξιόλογη αύξηση των εσόδων, θα έχει ουσιαστικό αντίκτυπο και αποτέλεσμα, αν τα Μουσεία και οι Αρχαιολογικοί μας χώροι, περάσυν επιτέλους σε μία περίοδο ωριμότητας, με ποιοτικές υπηρεσίες, αξιοπρεπή εικόνα και υιοθέτηση σύγχρονων εργαλείων marketing και προβολής.
Τα πλήρη στοιχεία από την ΕΛΣΤΑΤ,  εδώ

Ένα πολύ κατατοπιστικό ρεπορτάζ έχει δημοσιεύει και η Δημοκρατική, εδώ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου