Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη 18 Αυγούστου 2011

Ο Ελληνικός Τουρισμός σε μεταίχμιο; Το μπλε χάπι ή το κόκκινο*;

Είναι βέβαια ακόμα νωρίς για απολύτως ασφαλείς προβλέψεις αλλά αν δεν συμβεί κάτι το θεαματικά αρνητικό, τότε η αύξηση γύρω στο 10% συν, στα έσοδα φέτος είναι πια ευκρινώς ορατή στον ορίζοντα της περιόδου. Για το που αυτό θα οφείλεται…

…θα ακούσουμε πολλά και διάφορα τις επόμενες μέρες, σωστά αλλά και… «ξώφαλτσα».
Η πραγματικότητα, όμως, όσο και αν προσπαθούν αρκετές πλευρές να την τραβούν και να την προσαρμόζουν στα μέτρα και στις σκοπιμότητές τους, είναι μία, ό,τι και να γίνει, όπως και αν το βλέπει κανείς:
Ο ελληνικός τουρισμός, παρά τις αντιξοότητες, τη διαρκή αρνητική δημοσιότητα, την ελλειμματική παρουσία της χώρας στο εξωτερικό και τη διάτρητη και σπασμωδική κυβερνητική πολιτική, αρμοδίων και συναρμοδίων (σαν να τους ακούμε τώρα να κομπορρημονούν για το πόσο καλά τα κατάφεραν φέτος…) θα καταφέρει να «ακουμπήσει» περίπου 10,5 δισ. ευρώ , άμεσα έσοδα, στην κλονιζόμενη εθνική οικονομία.
Σχεδόν ένα δισ. ευρώ περισσότερα από πέρυσι.
Με ό,τι άλλο αντιπροσωπεύει το μέγεθος αυτό, άμεσα και έμμεσα, στην απασχόληση, στην κατανάλωση, στην παραγωγή.
Ωστόσο, καμιά στιγμή δεν πρέπει να ξεχνάμε -και εμείς, ως άλλοι «τρελοί του χωριού» το φωνάζουμε από την αρχή – τρία πολύ βασικά και καθοριστικά στοιχεία:
  • Πρώτον, η φετινή περίοδος ήταν ξεκάθαρα «ο θάνατός σου, η ζωή μου». Τα μερικά εκατομμύρια Ευρωπαίων και μη τουριστών που έμειναν «ορφανοί» προορισμών από τον περασμένο Φεβρουάριο λόγω της «αραβικής άνοιξης», μέχρι και σήμερα, διασπείρονται σε προορισμούς που δεν ήταν οι αρχικές τους επιλογές. Αυτό σημαίνει «ρευστό» περιβάλλον στη διεθνή τουριστική αγορά, ως προς την περίοδο του 2012. Το τοπίο θα αρχίσει να ξεκαθαρίζει από την επικείμενη χειμερινή περίοδο. Η αύξηση που βιώνουν οι περισσότεροι προορισμοί είναι σε ικανό βαθμό «δανεική», χωρίς, όμως, προκαθορισμένους όρους παραχώρησης. Αυτοί - τουτέστιν ο τελικός «λογαριασμός» - θα φανούν αργότερα…
  • Δεύτερον, τα μεγέθη της Ελλάδας στο επτάμηνο, είναι ανάλογα ή και υποδεέστερα των ανταγωνιστικών μας προορισμών. Δυστυχώς, δεν υπάρχει «ελληνικό τουριστικό θαύμα» φέτος, όσο και αν κάποιοι το αναζητούν ή το οραματίζονται. Υπάρχει, όμως, μία πολλή σοβαρή απόδειξη του τι μπορεί να κάνει ο ελληνικός τουρισμός, αρκεί να υποστηρίζεται από τα στοιχειώδη και να μην υπονομεύεται εκ των έσω και κυρίως από την πολιτική, πολιτικάντικη τελικά, λογική του… δος ημίν… φέτος και του χρόνου βλέπουμε! Ή την πολλαπλάσια πιο καταστροφική, για τον τομέα, λογική του «η αύξηση του ΦΠΑ είναι αναγκαία αλλά προσωρινή»!!!
  • Τρίτον, όσο ευέλικτο και δυναμικό πρόσωπο έδειξε μεγάλο μέρος της τουριστικής αγοράς, με αιχμή τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα και την τιμολογιακή πολιτική που ακολούθησαν, άλλο τόσο ξεδιάντροπο και θλιβερό πρόσωπο έδειξε και ένα άλλο, αρκετά μεγάλο και αυτό, μέρος της. Το να φθάνουν στα ύψη η φοροδιαφυγή, η εισφοροδιαφυγή και όλες οι γνωστές μορφές αισχροκέρδειας και απατεωνιάς στις ποικίλης φύσεως «τουριστικές» επιχειρήσεις, στις τουριστικές περιοχές, δεν είναι απλώς καταδικαστέο, είναι απαράδεκτο! Και φανερώνει και τη γύμνια ενός κράτους που παραπαίει μεταξύ γραφειοκρατικής σφύρας και φθαρμένου άκμονος, χωρίς μηχανισμούς, χωρίς σχέδιο, χωρίς μέριμνα.
Επιμένουμε: το μεγάλο μας στοίχημα δεν είναι πόσοι τουρίστες μας ήρθαν φέτος. Λόγω τιμών και προσφορών, λόγω των αεροπορικών χαμηλού κόστους, λόγω μη άλλης επιλογής, λόγω των fam trips, λόγω των… συνεντεύξεων της πολιτικής ηγεσίας.
Το μεγάλο μας στοίχημα είναι, πόσοι από αυτούς, θέλουν να ξανάρθουν του χρόνου.
Και ως προς το τι κάναμε για να τους κερδίσουμε ή να τους πείσουμε, το «ισοζύγιο» μέχρι στιγμής, βρίσκεται σε βάθος μεγαλύτερο του ορατού.
Το παρήγορο είναι ότι υπάρχει, ακόμα, λίγος χρόνος.
Ελάχιστος μεν, αλλά υπάρχει χρόνος να ληφθούν γενναίες αποφάσεις. Να γίνουν δυναμικές κινήσεις και να δρομολογηθούν ρηξικέλευθες διαδικασίες και ενέργειες που να διασφαλίσουν ότι το 2012 δεν θα αποδειχθεί μία χρονιά- θρίλερ και το 2011, μία πολύ καλή χρονιά που θα αναπολούμε με μελαγχολική νοσταλγία και βαθείς αναστεναγμούς….

* Από τη διάσημη και cult πια σκηνή στο Matrix των αδερφών Wachowski. Εν ολίγοις, το μπλε χάπι, συμβολίζει συνέχεια του "ύπνου", της άγνοιας, του βολέματος, της αδράνειας. Το κόκκινο, συμβολίζει αφύπνιση, τη δράση, τον αγώνα, την ευθύνη, τα ρίσκα.
(το clip, εδώ ).




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου