- Και οι επισημάνσεις για τις Υδατοκαλλιέργειες...
Μέριμνα και για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, περιλαμβάνει το Σχέδιο ΚΥΑ για το Ειδικό Χωροταξικό που είναι ανοικτό από σήμερα σε διαβούλευση. Σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Σχεδίου για τις ειδικές και τεχνικές υποδομές, προτείνεται η αξιοποίηση του συνόλου των...
...περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, με τη συμμετοχή τους στα ευρύτερα δίκτυα υποδοχέων πτήσεων low cost καθώς και ενεργοποίηση όσο το δυνατό περισσότερων ανενεργών αεροδρομίων και η λειτουργία ορισμένων από αυτά ως έδρες εταιρειών χαμηλού κόστους.
Μία πολύ ενδιαφέρουσα κατεύθυνση, αρκετά γενική και αόριστη, βέβαια, αλλά μπορεί να δώσει νέο δρόμο στις συζητήσεις και προτάσεις που ήδη γίνονται προς αυτήν την κατεύθυνση.
Στο ίδιο άρθρο, προτείνεται και η ανάπτυξη ολοκληρωμένων σιδηροδρομικών τουριστικών διαδρομών σε περιοχές με ιδιαίτερη αισθητική αξία, στις οποίες έχουν ήδη εγκαταλειφθεί ή προβλέπεται να εγκαταλειφθούν τμήματα σιδηροδρομικών γραμμών (λειτουργία τουριστικών τραίνων, αναστήλωση, ανάδειξη και επαναλειτουργία παλαιών σταθμών,
γεφυρών, κλπ., δημιουργία πεζοπορικών διαδρομών, κ.α.).
Για καταδυτικά πάρκα:
Προβλέπει τη δημιουργία θαλάσσιων καταδυτικών πάρκων, τα οποία οριοθετούνται σε θαλάσσιες περιοχές εφαπτόμενες ή μη της ακτής, προστατευμένες από την αλιεία και από άλλες θαλάσσιες και υποθαλάσσιες δραστηριότητες, εντός των οποίων αναπτύσσονται και διεξάγονται καταδυτικές δραστηριότητες για λόγους αναψυχής ανάπτυξη υποθαλάσσιων μουσείων με στόχο την αναψυχή και σε θαλάσσιες περιοχές με κατάλληλο ενάλιο απόθεμα, υπό τους όρους και τις δεσμεύσεις που αφορούν τα αρχαιολογικά μνημεία και τόπους.
Τα θαλάσσια καταδυτικά πάρκα αναπτύσσονται σε περιοχές που διαθέτουν τους απαιτούμενους προς τούτο πόρους (υποθαλάσσιοι γεωλογικοί σχηματισμοί και πλούσια σε ιχθυοπανίδα οικοσυστήματα ή επιδεχόμενα αναβάθμισης σε αριθμό και μέγεθος ειδών με κατάλληλα μέτρα, ναυάγια, ενάλιες αρχαιότητες, στοιχεία ιδιαίτερης τεχνητής μορφολογίας κλπ), προσβασιμότητα και πληρούν τις προδιαγραφές που καθορίζονται από την οικεία νομοθεσία, ιδίως επί θεμάτων υγείας και ασφάλειας.
Για τη χωροθέτηση καταδυτικών και πάρκων και υποβρύχιων μουσείων, απαιτούνται:
επαρκής οδική προσβασιμότητα,
λιμενική υποδομή σε απόσταση μικρότερη των 10 Ν.μ.
Η “εκπληξη” εδώ, είναι οι “ενάλιες αρχαιότητες” στα παραδείγματα των απαιτούμενων πόρων...
Και ολίγες Υδατοκαλλιέργειες...
Στο άρθρο “Κατηγορίες Χώρου με Ειδικό Καθεστώς και Επίλυση Συγκρούσεων με άλλες Χρήσεις”, ξεχωρίζουμε τα όσα διατυπώνονται για τις Υδατοκαλλιέργειες (θα θυμάστε φυσικά τον χαμό που είχε γίνει όταν το αντίστοιχο Χωροταξικό, πέρασε σε μία μέρα επί κυβέρνησης ΓΑΠ...).
Όπως επισημαίνεται στο Σχέδιο, η χωροθέτηση νέων μονάδων υδατοκαλλιεργειών δεν πριμοδοτείται και πρέπει να αποφεύγεται στις περιοχές τουρισμού που χαρακτηρίζονται ως ανεπτυγμένες ή αναπτυσσόμενες τουριστικά και παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη θαλάσσιου τουρισμού. Η διασύνδεση υφιστάμενων μονάδων υδατοκαλλιεργειών και του προσφερόμενου συνολικού προϊόντος της περιοχής, είναι επιθυμητό να γίνεται μέσω της ανάπτυξης ειδικών μορφών τουρισμού – στις μονάδες υδατοκαλλιεργειών - όπως ο καταδυτικός και ο αλιευτικός τουρισμός.
Η αξιοποίηση της υδατοκαλλιεργητικής δραστηριότητας, ως ειδικού ενδιαφέροντος τουριστικού πόρου, προϋποθέτει τη διατήρηση υψηλής ποιότητας περιβάλλοντος, ποιοτικών εγκαταστάσεων και επαρκή ασφάλεια των επισκεπτών κατά τη δραστηριότητα τους (μετακίνηση από και προς τη μονάδα υδατοκαλλιέργειας, υποδομή προετοιμασίας κατάδυσης, υποδομή αλιείας, κ.α.).
Στις υπόλοιπες περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος, η χωροθέτηση μονάδων υδατοκαλλιεργειών επιτρέπεται σε διακριτά τμήματα τους που δεν παρουσιάζουν τουριστικό ενδιαφέρον – είτε μεμονωμένα, είτε σε οργανωμένους υποδοχείς – υπό τις προϋποθέσεις που θέτει και το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες.
Μάλιστα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου