- Αναθέωρηση στόχου αφίξεων σε 19 εκατ.
- Τέσσερα εκατ. περισσότερες θέσεις η ζήτηση για φέτος
- Ανεπαρκής κάλυψη λόγω... έλλειψης κλινών
- Αλλάζει η ισορροπία τακτικών πτήσεων/ charter
Μία νέα διάσταση για τα στατιστικά δεδομένα του ελληνικού τουρισμού, ανοίγει το νεοσύστατο SETE Intelligence - ο επιστημονικός βραχίονας του ΣΕΤΕ – έχοντας ξεκινήσει την επεξεργασία των δεδομένων των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων από το εξωτερικό για το 2014. Βάσει αυτής της πρώτης μελέτης, ο Σύνδεσμος αναθεωρεί τον αρχικό...
...στόχο των 18,5 εκατ. διεθνών αφίξεων στα 19 εκατ., με βάση των
στοιχείων που υπάρχουν από την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων (ΕΑΣΠ). Αν σε
αυτήν την εκτίμηση συνυπολογιστούν και οι εκτιμώμενες αφίξεις κρουαζιέρας, τότε
το σύνολο των επισκεπτών φέτος αναμένεται να ξεπεράσει τα 21 εκατ. αφίξεις.
Η μελέτη καταγράφει για το 2014 σημαντική αύξηση προγραμματιζόμενων
πτήσεων και θέσεων από το εξωτερικό σε σχέση με το 2013 αν και η τελική
υλοποίηση πτήσεων που θα εκτελεσθούν από τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς και η
πληρότητα των θέσεων θα δημιουργήσει διαφοροποιήσεις από τα αρχικά στοιχεία της
ΕΑΣΠ (η πρώτη ολοκληρωμένη διαμόρφωση γίνεται τον Ιανουάριο κάθε έτους).
Συνοπτικά, για το 2014, προκύπτει μία συνολική αύξηση των
προγραμματισμένων θέσεων και πτήσεων της τάξης του 25% σε σύγκριση με πέρυσι
για τα 16 κύρια περιφερειακά αεροδρόμια και αύξηση 22% για την περίπτωση της
Αθήνας, όπου τα σχετικά στοιχεία είναι πιο σύνθετα.
Σε πραγματικούς αριθμούς, αυτό σημαίνει περίπου 4 εκατ. περισσότερες αεροπορικές θέσεις σε σύγκριση με πέρυσι, ήτοι
15,8 εκατ. έναντι 12,7 εκατ. του 2013, όταν η τελική κάλυψη ήταν στο 76%
(πληρότητα πτήσεων).
Για την αναθεώρηση του αρχικού στόχου συνεκτιμήθηκαν παράγοντες όπως:
- Προγραμματισμός πτήσεων
- Περυσινές καλύψεις για περιφερειακά αεροδρόμια (προγραμματισμένες
θέσεις έναντι αφίξεων)
- Όριο Ιουλίου & Αυγούστου στα περυσινά επίπεδα
- Αύξηση Αθήνας κατά 750.000 αφίξεις περίπου
- Διατήρηση οδικού και λοιπού εισερχόμενου τουρισμού στα ίδια επίπεδα
Επίσης έχει γίνει μία αναγωγή με υπολογισμό του ρίσκου από Ρωσία και
Ουκρανία, από όπου, οι πλέον πρόσφατες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση της
τάξης του 5% από τη Ρωσία και γύρω στο 50% από Ουκρανία.
Από μία πρώτη ανάγνωση των στοιχείων και βάσει όσων ανέφεραν σήμερα ο
Πρόεδρος του ΣΕΤΕ Α. Ανδρεάδης και ο
επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ Α.
Ίκκος, προκύπτουν επίσης δύο λίαν
ενδιαφέροντα ευρήματα:
Πρώτον, ότι, ως γενική
διαπίστωση, φαίνεται μία σημαντική
ζήτηση αεροπορικών θέσεων που τελικά όμως δεν καλύπτεται πλήρως και
μάλιστα, ειδικά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, φαίνεται να βρίσκει «οροφή» (το
2013, ήταν στα 2,1 εκατ. θέσεις). Κατά τον ΣΕΤΕ, η «οροφή» αυτή αποδίδεται
μάλλον στην έλλειψη ποιοτικών κλινών και
όχι στη φέρουσα ικανότητα των αεροδρομίων, εκτίμηση που ανοίγει ένα νέο μεγάλο
θέμα συζήτησης για το αμέσως επόμενο διάστημα.
Δεύτερον, στον προγραμματισμό θέσεων για τη φετινή
περίοδο, φαίνεται ότι μεγάλη ζήτηση
διαχέεται και στους εκτός αιχμής μήνες, δηλαδή Ιούνιο και Σεπτέμβριο και
μάλιστα στα επίπεδα της «οροφής» που πέρυσι υπήρχε για Ιούλιο και Αύγουστο.
Τρίτον, προκύπτει μεταβολή του μίγματος εισερχόμενων πτήσεων με
τις τακτικές πτήσεις να είναι πλέον
περισσότερες από τις πτήσεις τσάρτερ (51% τακτικές / 49% τσάρτερ).
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη διότι δείχνει ότι διαμορφώνονται στη
χώρα μας συνθήκες μεγαλύτερης ισορροπίας στα τουριστικά δίκτυα διανομής, άρα
και στη ζήτηση.
Τέταρτον, προκύπτει μία πολύ ενδιαφέρουσα εικόνα ως προς τις μέρες αιχμής της περιόδου. Για παράδειγμα στις 2 Αυγούστου, βάσει του προγραμματισμού θα είναι η κορυφαία μέρα με 760 πτήσεις και 148.765 αφίξεις. Για το Ηράκλειο θα είναι η 27η Ιουλίου, για τη Ρόδο η 3η Αυγούστου, ενώ Ζάκυνθος και Μύκονος έχουν 4-5 μέρες αιχμής.
Ξεκινώντας την τουριστική σεζόν, ο ΣΕΤΕ ενισχύει την προστιθέμενη αξία
και συμβολή του στον ελληνικό τουρισμό με την εγκατάσταση και χρήση μηχανισμών
ανάλυσης στοιχείων και προβλέψεων. Η μελέτη που συνέταξε το SETE intelligence
είναι το πρώτο δείγμα μελετών με σκοπό την ποιοτικότερη και πληρέστερη
στατιστική αποτύπωση του ελληνικού τουρισμού.
Τα βασικά σημεία της μελέτης μπορείτε να τα κατεβάσετε από εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου