Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015

'Λίστα Βαρουφάκη": Νέα πολιτική πωλήσεων για Μουσεία και Αρχαιολογικούς χώρους...

- Και η "πολιτιστική κληρονομιά" στις μεταρρυθμίσεις
- Αύξηση τιμής εισιτηρίων και e-ticketing 
- Αλλά τα αναμνηστικά και λοιπά προϊόντα;

Από τα πολλά και διάφορα νέα που περιλαμβάνει η εμπλουτισμένη «λίστα Βαρουφάκη», ενδιαφέρον έχει και η αναφορά στην «Πολιτιστική Κληρονομιά», θέμα και τομέας που πρώτη φορά μπαίνει στη βάσανο των μεταρρυθμίσεων και των διαπραγματεύσεων.  Βάσει των όσων...


...αναφέρονται στη λίστα,  στόχος είναι η αύξηση των εσόδων από την αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς,  τουτέστιν μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι,  κατά 5 με 10 εκατομμύρια μέσα στο 2015 και ως 20 εκατομμύρια το 2016.
Όπως πολύ σωστά σχολιάζεται στο συγκεκριμένο εδάφιο, τα έσοδα του κράτους από την τεράστια πολιτιστική μας κληρονομιά είναι πολύ χαμηλά.
Και για να το συνεχίσουμε από εκεί εμείς, ανοίγοντας μία παρένθεση,  για το θέμα της αξιοποίησης, προβολής και προώθησης του πολιτιστικού μας πλούτου, έχουν γραφεί και ειπωθεί ουκ ολίγα όλα αυτά τα χρόνια, με κύρια διαπίστωση πως σε επίπεδο marketing και πολιτικής πωλήσεων, πλην ελαχίστω εξαιρέσεων Μουσείων, βρισκόμαστε ακόμα σε... παλαιολιθική εποχή!
Για αυτό και είχαμε υποδεχθεί θετικά τις απόψεις και τις σκέψεις που φαίνεται να έχει ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Ν. Ξυδάκης.
Κλείνουμε την παρένθεση.
 Στη λίστα, ουσιαστικά προαναγγέλλεται αλλαγή  στην τιμολογιακή πολιτική των εισιτηρίων με αύξησή τους, ανάλογα με τη σημασία κάθε χώρου, την επισκεψιμότητά του και σε αναλογία με τις αντίστοιχες πολιτικές των μουσείων και των χώρων ιστορικού ενδιαφέροντος στην Ευρώπη, ενώ αναφέρεται ότι θα υπάρξουν «ειδικοί όροι»  για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες. Επισημαίνεται επίσης ότι θα υπάρχει ελεύθερη είσοδος μία Κυριακή το μήνα τη θερινή περίοδο και  δύο ή και περισσότερες κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου.
«Είδηση», τρόπον τινά, είναι επίσης η αναφορά ότι θα δημιουργηθεί μία κεντρικά ελεγχόμενη ηλεκτρονική πλατφόρμας χαμηλού κόστους,  για  e-ticketing  και δυνατότητα αγορών μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών. Αυτή η πλατφόρμα καλύψει  αρχικά τα 33 μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους που έχουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και έχουν ενταχθεί και στο  διευρυμένο ωράριο.
Ως χρόνος εφαρμογής της νέας αυτής πολιτικής αναφέρεται ο Ιούνιος. Και εδώ έχουμε τρία τινά να σχολιάσουμε: Πρώτον, αν είναι εφικτό να στηθεί και να λειτουργήσει η εν λόγω πλατφόρμα μέσε σε δύο μήνες.
Δεύτερον, κατά πόσο είναι ορθή η αύξηση στα Μουσεία και στους Αρχαιολογικούς Χώρους εν μέσω τουριστικής  περιόδου.
Τρίτον, ο πραγματικά μεγάλος "πλούτος", κατά την άποψή μας, βρίσκεται στα αναμνηστικά, αντίγραφα και πάσης φύσεως προϊόντα που μπορεί να δημιουργηθούν για κάθε Μουσείο και Αρχαιολογικό χώρο. Διεθνώς, τα αντικείμενα αυτά αποτελούν κύρια πηγή εσόδων για Μουσεία και Χώρους και εκεί πραγματικά αξίζει να επενδύσει το κράτος, με φαντασία, δημιουργικότητα και ευελιξία. 
Επιπρόσθετα, καλό θα ήταν ο κ. Βαρουφάκης και οι συνεργάτες του να διαβάσουν προσεκτικά τη μελέτη-πρόταση που έχει κάνει ο ΣΕΤΕ για το θέμα και για την αναδιοργάνωση του ΤΑΠ. Αν το είχε κάνει, θα μπορούσε να προσθέσει λίγα ακόμα εκατομμύρια ευρώ στους υπολογισμούς του, αλλά και να καταλάβει ότι υπάρχει μία ολοκληρωμένη πρόταση έτοιμη για υιοθέτηση.

Και χωρίς να «απειλείται» ή να αλλοιώνεται ο «δημόσιος χαρακτήρας» των χώρων αυτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου