Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2011

Διαβάσαμε (Προτάσεις Γ. Στουρνάρα για "σωτηρία")


Αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας ως ενέχυρου για μακροπρόθεσμα χαμηλότοκα δάνεια, ευέλικτες συμβάσεις παραχώρησης για βασικές υποδομές, απλοποίηση στο επίπεδο της “μίας άδειας” για μεγάλες επενδύσεις, είναι ορισμένες από τις προτάσεις-μέτρα που...

...προτάσσει με άρθρο του στο εξαιρετικά ενδιαφέρον foreignaffairs.gr, την ελληνική διαδικτυακή έκδοση του γνωστού αμερικανικού περιοδικού περιοδικού, ο Γ. Στουρνάρας, Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ.
Στο άρθρο του, βεβαίως, υπάρχουν και σαφείς αιχμές για τις καθυστερήσεις της τελευταίας διετίας καθώς και για ταην αποδυνάμωση των θετικών προσδοκιών που υπήρχαν μετά τη συμφωνία της 21ης Ιουλίου.
Μένοντας στα μέτρα που εισηγείται, σταχυολογούμε:
  • Η δημόσια ακίνητη περιουσία μπορεί να ενοικιαστεί, να πουληθεί, να δοθεί ενέχυρο για μακροπρόθεσμα δάνεια με χαμηλό επιτόκιο. Σε συνδυασμό μάλιστα με τη δυνατότητα ενσωμάτωσης «ρητρών επαναγοράς στην αρχική τιμή» (call options) επιτρέπεται η επαναπόκτηση οποιουδήποτε τμήματος γης ενεχυριαστεί και απολεσθεί λόγω μη έγκαιρης εξόφλησης του αντίστοιχου δανείου. Με απλά λόγια: Η κρατική, αδρανής σήμερα, ακίνητη περιουσία μπορεί να γίνει καταλύτης για την εξόφληση μεγάλου μέρους του δημοσίου χρέους, για την αναχρηματοδότηση του υπολοίπου με ευνοϊκούς όρους, καθώς και για την προσέλκυση ξένων κεφαλαίων προσανατολισμένων σε αναπτυξιακές δραστηριότητες.
  • Για την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων μπορεί να γίνει χρήση ευέλικτων συμβάσεων παραχώρησης για οδικούς άξονες, αεροδρόμια, λιμάνια, μαρίνες κ.λ.π. Ειδικότερα για τους 5 μεγάλους οδικούς άξονες, η πρόοδος των οποίων έχει σταματήσει, πρέπει οι συμβάσεις να οδεύσουν στη Βουλή προκειμένου να γίνει άμεσα η επανεκκίνηση των έργων. 
  • Το σημαντικότερο από τα εμπόδια στις επενδύσεις είναι η έλλειψη εθνικού χωροταξικού σχεδίου, χρήσεων γης, ο μεγάλος αριθμός αδειών για πολλές δραστηριότητες από διαφορετικές κρατικές υπηρεσίες και ο μεγάλος χρόνος αναμονής για εγκρίσεις. Θα πρέπει, υιοθετώντας πρότυπα που ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, να απλοποιηθεί και κωδικοποιηθεί αντιστοίχως η σχετική ελληνική νομοθεσία, να υπάρξει μια και μόνη άδεια και να υιοθετηθεί η αρχή της άπρακτης προθεσμίας

Ολόκληρο το άρθρο, εδώ http://www.foreignaffairs.gr/  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου