- Μία λίαν ενδιαφέρουσα επιστολή-πρόταση του Προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρ. Τάσιου
- Τέσσερα εκατ. τουρίστες έρχονται οδικώς στην Ελλάδα και το 50% των επισκεπτών στη Β. Ελλάδα
Ένταση των προσπαθειών για την περαιτέρω ενίσχυση του τουρισμού που κινείται προς τους ελληνικούς προορισμούς οδικώς, εξωραϊσμό και καλύτερη μηχανοργάνωση των Συνοριακών Σταθμών και συμμετοχή του ΕΟΤ σε εκθέσεις εξειδικευμένες στους λάτρεις του οδικού τουρισμού, προτείνει μεταξύ άλλων σε επιστολή του προς το...
...διοικητικό συμβούλιο του ΕΟΤ, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής και μέλος του δ.σ. του Οργανισμού, Γρηγόρης Τάσιος
Όπως επισημαίνει στην επιστολή του, η Βόρειος Ελλάδα διαθέτει το πλεονέκτημα της οδικής πρόσβασης για επισκέπτες από χώρες της Βαλκανικής, της Κεντρικής και της Δυτικής Ευρώπης. Υπολογίζεται ότι το 2013, το 50% των επισκεπτών των τουριστικών περιοχών της Μακεδονίας και της Θράκης, προσήλθαν οδικώς. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη διαρκή μείωση απευθείας πτήσεων charter στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (SKG) της Θεσσαλονίκης, οδηγεί όλους τους φορείς της περιοχής σε εντατικοποίηση της προβολής τους στις προαναφερθείσες χώρες.
Η Μακεδονία και η Θράκη προσφέρουν πολλές επιλογές στον εισερχόμενο τουρίστα. Σύμφωνα με τον αριθμό των καταλυμάτων ανά περιοχή, διαμορφώθηκε τουριστικό προϊόν μαζικού και εναλλακτικού τουρισμού στις εξής περιοχές:
- Σαμοθράκη, Σέρρες, Δράμα, Κιλκίς, Γρεβενά, Καστοριά, Φλώρινα (οινικός, φυσιολατρικός τουρισμός)
- Χαλκιδική, Πιερία, Καβάλα, Θάσος (τουρισμός διακοπών)
- Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή (city breaks, συνεδριακό)
- Ημαθία, Πέλλα, Ξάνθη (πολιτιστικός τουρισμός)
- Άγιο Όρος, Μετέωρα (θρησκευτικός τουρισμός)
Οι οδικοί τουρίστες ξεπέρασαν φέτος τα 4.000.000 ενώ για το 2014 αναμένεται μεγαλύτερη αύξηση σύμφωνα με τη ζήτηση των Tour Operators. Το σύνολο των καταλυμάτων της Μακεδονίας – Θράκης ξεπερνά τις 200.000 κλίνες.
Σύμφωνα με τον κ. Τάσιο, οι εκθέσεις των Βαλκανίων στις οποίες συμμετέχουμε ως τοπικοί φορείς, είναι ενδεικτικές του ενδιαφέροντος που υπάρχει για τη Βόρειο Ελλάδα και από πλευράς κοινού και κατ’ επέκταση από πλευράς επιχειρηματιών τουρισμού (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, campings, τουριστικά γραφεία).
Υπενθυμίζει ότι ο οδικός τουρισμός ήδη επεκτείνεται από τα ανατολικά και δυτικά μας σύνορα (Ιταλία, Τουρκία) αναδεικνύοντας νέους ή στηρίζοντας υπάρχοντες προορισμούς όπως η Ήπειρος και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Επίσης, ότι οι δύο οδικοί άξονες (Α. Κροατία-Σερβία-Σκόπια-Ελλάδα και Β. Ουκρανία, Ρουμανία, Βουλγαρία) που ενώνουν αντίστοιχα την Κεντροδυτική και την Κεντροανατολική Ευρώπη με την Ελλάδα, είναι πλέον ασφαλείς και αναβαθμίζονται συνεχώς. Εξίσου σημαντικός είναι και ο άξονας της Εγνατίας Οδού, που συνδέει το δυτικό με το ανατολικό άκρο της Ελλάδας και τους παρακείμενους σε αυτόν προορισμούς.
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλους αυτούς τους παράγοντες, προτείνει να ενταθούν από πλευράς Ε.Ο.Τ. οι δράσεις προβολής, με τη συμμετοχή σε επιπλέον εκθέσεις που μπορούν να αυξήσουν τον οδικό τουρισμό:
1) Βαλκάνια (Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία)
2) Γερμανία (εκθέσεις Στουτκάρδης & Μονάχου με έμφαση στους campers)
3) Αυστρία (έκθεση κοινού Ferien Messe)
4) Πολωνία (έκθεση κοινού TTG)
5) Ουγγαρία (έκθεση κοινού UTAZAS)
6) Τσεχία (έκθεση κοινού HOLIDAY WORLD)
7) Τουρκία (έκθεση Emitt)
Το δεύτερο σκέλος της πρότασής σχετικά με τη συμμετοχή στις εκθέσεις, αφορά στην επάνδρωση των περιπτέρων. Ο κ. Τάσιος θεωρεί ότι θα πρέπει να αξιοποιηθεί το υπάρχον δυναμικό των τοπικών Π.Υ.Τ. σε εκθέσεις που άπτονται της αρμοδιότητάς τους. Όπως υποστηρίζει, τα στελέχη των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού και λόγω εντοπιότητας και από την εμπειρία που απέκτησαν με τη συμμετοχή τους σε δημοσιογραφικά ταξίδια ή ταξίδια εξοικείωσης, είναι απολύτως ικανά να προβάλλουν τις ναυαρχίδες του Ελληνικού τουρισμού όπως αυτές αξιολογούνται από τους τουρίστες κάθε χώρας.
Οι συνοριακοί σταθμοί είναι η πρώτη εικόνα μιας τουριστικής, φιλόξενης χώρας και θεωρητικά θα πρέπει να εκφράζουν ακριβώς αυτό. Αποτελούν όμως ταυτόχρονα και το μοναδικό μέσο από το οποίο μπορεί να αντληθούν στοιχεία επισκεψιμότητας οδικού τουρισμού. Προτείνει μάλιστα, ο Ε.Ο.Τ. να πρέπει να λειτουργήσει ως μοχλός πίεσης, προκειμένου να εξωραϊστούν οι είσοδοι της χώρας και παράλληλα να επανδρωθούν με τους κατάλληλους ανθρώπους ή να εξοπλιστούν με ηλεκτρονικά προγράμματα που θα συλλέγουν στατιστικά στοιχεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου