- "Ακόμα... διαπραγματευόμαστε", σχολιάζει εκπρόσωπος της Fraport
Μία μέρα πριν την ψήφιση του
νέου Μνημονίου, κάτι σαν... προ-προαπαιτούμενο δηλαδή, εγκρίθηκε η παραχώρηση των
14 περιφερειακών αεροδρομίων στο σχήμα της Fraport-Slentel, που είχε
πλειοδοτήσει στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ...
...πέρυσι τον Νοέμβριο.
Με την εξέλιξη αυτή - ουσιαστικά την πρώτη αλλά και τη μεγαλύτερη αποκρατικοποίηση της κυβέρνησης
– ανοίγει ο δρόμος για ένα από τα σημαντικότερα, διαχρονικά, ζητούμενα του
ελληνικού τουρισμού, την αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών στα μεγάλα
περιφερειακά αεροδρόμια μέσω επενδύσεων που οφείλει να ολοκληρώσει ο ανάδοχος
σε διάστημα 20 μηνών από την υπογραφή και ενεργοποίηση της σύμβασης.
Ο διαγωνισμός και το αντικείμενό του είχαν περάσει από διάφορες φάσεις, ειδικά προεκλογικά, καθώς είχε χρησιμοποιηθεί πολλάκις και ποικιλοτρόπως στην έντονη ρητορική και στις εξαγγελίες πολλών στελεχών και σημερινών υπουργών της κυβέρνησης. Ακόμα και μέχρι πριν από λίγους μήνες, υπήρχαν τοποθετήσεις που παρέπεμπαν σε "πάγωμα" ή ακόμα και ακύρωσή του.
Τελικά, βέβαια, φθάσαμε εδώ.
Ο διαγωνισμός και το αντικείμενό του είχαν περάσει από διάφορες φάσεις, ειδικά προεκλογικά, καθώς είχε χρησιμοποιηθεί πολλάκις και ποικιλοτρόπως στην έντονη ρητορική και στις εξαγγελίες πολλών στελεχών και σημερινών υπουργών της κυβέρνησης. Ακόμα και μέχρι πριν από λίγους μήνες, υπήρχαν τοποθετήσεις που παρέπεμπαν σε "πάγωμα" ή ακόμα και ακύρωσή του.
Τελικά, βέβαια, φθάσαμε εδώ.
Θυμίζουμε ότι τα 14 αεροδρόμια είναι της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων (δεν επιβεβαιώθηκαν κάποιες
πληροφορίες που έκαναν λόγο για εξαίρεσή του) της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του
Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου,
της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Θυμίζουμε επίσης ότι ο
ανάδοχος θα πρέπει να καταβάλει εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ και σε ετήσια
βάση, μίσθωμα ύψους 22,9 εκατ. ευρώ και ποσό που αντιστοιχεί στο 28,6% του
Ebitda.
Δεν έχουν μεταβληθεί, τέλος,
οι όροι και οι δεσμεύσεις σχετικά με το ύψος των χρεώσεων ανά επιβάτη που θα
διαμορφωθούν μέχρι την ολοκλήρωση των επενδύσεων αλλά και μετά αυτήν.
Για να δούμε, αφενός, γιατί ή ίδια η Fraport, μέσω εκπροσώπου της στο Reuters Γερμανίας, σχολίασε πως απλώς άνοιξε ο δρόμος αλλά οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται (τώρα θα κάνουν και τους δύσκολους;) πάμε για άλλα, αφετέρου, γιατί τα υπόλοιπα 40τόσα δισ που προβλέπουν οι συμφωνίες, δεν τα βλέπουμε και τόσο εύκολα, ακόμα…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου