Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2015

ΞΕΕ: "Απών ο τουρισμός στον προεκλογικό διάλογο, αλλά τα προβλήματα υπάρχουν και επείγουν..."

Την ανησυχία του για την «ουσιαστική απουσία του τουρισμού από τον μέχρι σήμερα προεκλογικό διάλογο», εκφράζει το ΞΕΕ και μάλιστα προειδοποιεί πως παρά το γεγονός ότι ορισμένα μεγέθη του ελληνικού τουρισμού το 2014 και το 2015 κινούνται με ανοδικούς ρυθμούς, η Ελλάδα...


...υστερεί σε ποιοτικά στοιχεία που έχουν ως σημείο αναφοράς κυρίως τα έσοδα της χώρας και των επιχειρήσεων.
Ειδικά για την προεκλογική περίοδο, όπως σχολιάζει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γ. Τσακίρης, «ο τουρισμός ελάχιστα απασχόλησε τον προεκλογικό και προγραμματικό διάλογο. Περιμέναμε και περιμένουμε περισσότερες θέσεις και περισσότερο διάλογο από τα κόμματα για τον τουρισμό, ο οποίος αποτελεί τη βασική δραστηριότητα και ελπίδα της χώρας για την ανάκαμψη της οικονομίας και την αύξηση της απασχόλησης».
Σε σχετική ανακοίνωσή του, το ΞΕΕ επικαλείται έρευνα του ΙΤΕΠ που αποτύπωσε σειρά αρνητικών μεγεθών, τα οποία, όπως επισημαίνει, οφείλουν να αποτελέσουν αντικείμενο σοβαρού προβληματισμού.
Μεταξύ αυτών:
  • η χώρα μας, παρά την πρωτιά σε ρυθμό αύξησης αφίξεων, δεν κατάφερε να αντιστοιχίσει την αύξηση των επισκεπτών με αντίστοιχο ποσοστό ενίσχυσης των εσόδων, καθώς η μέση ημερήσια δαπάνη των επισκεπτών μας το 2014 καταγράφηκε στα 70,4 ευρώ, μειωμένη κατά 6,2% σε σχέση με το 2013.
  • Αντιστοίχως, παρά την αύξηση του αριθμού των αφίξεων και των διανυκτερεύσεων, οι οποίες έφτασαν τα 184 εκατομμύρια, η μέση διάρκεια διαμονής παρουσίασε μείωση κατά μισή μέρα σε σχέση με το 2013.
  • Παράλληλα, εξίσου οξύ παραμένει και το πρόβλημα της έντονης εποχικότητας της ζήτησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, η οποία όχι μόνο δε βελτιώνεται, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, αλλά αντιθέτως επιδεινώνεται.
  • Την αρνητική αυτή εικόνα ολοκληρώνει το γεγονός ότι παρά την αύξηση των διανυκτερεύσεων μη κατοίκων  κατά 15,3%, η μέση πληρότητα των ελληνικών ξενοδοχείων αυξήθηκε το 2014 μόνο κατά 6,6%, γεγονός που δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα για τη μη εμφάνιση στις εθνικές στατιστικές και τη μη καταγραφή και απεικόνιση στα εθνικά τουριστικά αποτελέσματα ενός ποσοστού 8,7% των διανυκτερεύσεων, το οποίο προφανώς διοχετεύεται σε παράνομα καταλύματα.


Έχει μεγάλη δόση αλήθειας η επισήμανση του ΞΕΕ, καθώς όπως σχολιάζαμε και εμείς προ ημερών, με αφορμή τις προγραμματικές τοποθετήσεις του τ. Πρωθυπουργού, είναι ελάχιστες οι αναφορές στον τουρισμό και τις ανάγκες του σε αυτήν την προεκλογική περίοδο...

1 σχόλιο:

  1. Πλάκα με κάνετε; Δεν ακούτε και δεν διαβάζετε κάθε μέρα, όλη μέρα, την Έλενα που σε πέντε μήνες, με την "εθνική στρατηγική" της "απογείωσε" τον τουρισμό, ελευθέρωσε τις επενδύσεις, επιμήκυνε την περίοδο και κονιορτοποίησε τα παράνομα;;;! Αδικία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή