Έχουμε δει και ακούσει και ζήσει πολλά, όλα αυτά τα χρόνια, ως προς τις διάφορες συνδικαλιστικές πρακτικές και στρατηγικές στον χώρο του τουρισμού, επί δικαίων και αδίκων. Αλλά αυτός ο δεκάλογος οδηγιών προς εργαζομένους στα ξενοδοχεία της Κέρκυρας, θέμα που έβγαλε ο…
…ANT 1 το Σάββατο, ξεπερνάει πολλά από τα προηγούμενα.
Εν ολίγοις, έτσι όπως το διαβάζουμε εμείς, αυτό που θέλουν οι συντάκτες του -είναι γραμμένο εκ μέρους του εκεί Σωματείου - στην ουσία, είναι… εργαζόμενοι… “κοριοί”, που θα καταγράφουν και θα αναφέρουν ό,τιδήποτε γίνεται ή δεν γίνεται μέσα στα ξενοδοχεία-στόχους.
Ποιός κάνει τι και πως από τους άλλους εργαζόμενους, συμπεριφορά σε άλλους εργαζόμενους (αλλοδαπούς, “ρουφιάνους”, “φασίστες” κοκ) συμφωνίες, συνεργασίες, αφίξεις πελατών, κινήσεις και συζητήσεις ή κουβέντες στελεχών, εκδηλώσεις κ.λπ.
Όλα αυτά στο όνομα της “χάραξης της τακτικής” και “αποτελεσματικής οργάνωσης των αγώνων”.
Το κείμενο αυτό - non paper ας πούμε - απευθύνεται στους εργαζόμενους και ακολουθεί ένα κείμενο αιτημάτων του Συνδέσμου Ξενοδοχοϋπαλλήλων προς όλα τα μεγάλα ξενοδοχεία του νησιού, εν όψει της Γενικής Συνέλευσης των μελών του στις 3 Ιουλίου, με αφορμή το ότι η “εργοδοτική ασυδοσία στην Κέρκυρα έχει ξεπεράσει κάθε όριο, όπως και η κερδοφορία” και με προειδοποίηση για κινητοποιήσεις.
Τα αιτήματα έχουν ως εξής:
- Να εξοφληθούν όλα τα δεδουλευμένα μέχρι και τον Ιούνιο.
- Να καταθέσουν ακυρωμένες τις ατομικές συμβάσεις στα γραφεία του Συνδέσμου.
- Να καταβάλουν τις διαφορές μεταξύ ατομικής σύμβασης και της συλλογικής σύμβασης
- Να σταματήσουν οι ασκούμενοι να καταλαμβάνουν θέση εργασίας εργαζομένου
- Να προσλάβουν εργαζομένους (κυρίως από τους απολυμένους) με βάση τη σύνθεση προσωπικού που είχε καθορίσει ο ΕΟΤ για τα Ξενία
- Να ασφαλιστούν όλοι οι εργαζόμενοι, με 5θήμερη εργασία και 8ωρο
- Να ενταχθούν ολοι οι εργαζόμενοι στα κλιμάκια αμοιβών της συλλογικής σύμβασης των ξενοδοχοϋπαλλήλων
- Να εφαρμόσουν τα διαλείμματα με τη σχετική προσφορά καφέ και φαγητού
- Να γίνει σύσταση σε όσα στελέχη δείχνουν αντεργατικές συμπεριφορές.
Ως προς τα αιτήματα, το τι είναι εφικτό και λογικό ή όχι, είναι φυσικά αντικείμενο της διαπραγμάτευσης των δύο μερών.
Οι συστάσεις-οδηγίες προς τους υπαλλήλους, όμως, είναι σε άλλο… επίπεδο.
Ιδού:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου