- Σχετική επιβράδυνση του ρυθμού τον Μάιο
- Θεαματική η ανάκαμψη της Αθήνας
- ΣΕΤΕ: Η μέση τιμή δωματίου, παραμένει οριακά αυξημένη
Με βασικό “πρωταγωνιστή” την Αθήνα, ο αριθμός των αφίξεων στα περισσότερα κυριότερα ελληνικά αεροδρόμια συνέχισε να κινείται με διψήφια ποσοστά αύξησης, με αποτέλεσμα στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαίου, να έχουμε συνολικά 500.000 περισσότερες αφίξεις από το αντίστοιχο περυσινό. Σύμφωνα με τα…
…σχετικά στοιχεία που επεξεργάζεται ο ΣΕΤΕ, η συνολική αύξηση στο πεντάμηνο είναι της τάξης του 20,4%, γεγονός που σύμφωνα με τον Σύνδεσμο ενισχύει την εκτίμηση της επίτευξης του στόχου για 19 εκατ. διεθνείς αφίξεις το 2014.
Ενδιαφέρον έχει η επισήμανση του ΣΕΤΕ, σχετικά με τη συζήτηση που υπάρχει για τις τιμές των ξενοδοχείων, πως εξαιρώντας μεμονωμένες περιπτώσεις, η αύξηση της μέσης τιμής δωματίου παραμένει, στο σύνολο του κλάδου, οριακή παρά την θεαματικά αυξημένη ζήτηση, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σχετικά με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, Μαΐου 2014.
Η Αθήνα εξακολουθεί και τον Μάιο, την εντυπωσιακή της πορεία, καθώς η αύξηση τον συγκεκριμένο μήνα φθάνει στο 30,4% και για το πεντάμηνο, στο 34,4% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2013.
Ωστόσο, τα στοιχεία του ΣΕΤΕ για την Αθήνα, διαφέρουν από τα αντίστοιχα του Αεροδρομίου Αθηνών. Σύμφωνα με τον ΔΑΑ, ο αριθμός των ξένων επισκεπτών που είχαν ως αποκλειστικό προορισμό την Αθήνα, στο πεντάμηνο, εμφανίζει αύξηση 38% και τον Μάιο, κατά 35%.
Κατά τον ΣΕΤΕ, στην ενίσχυση της θετικής εικόνας της Αθήνας, έχουν συμβάλλει οι δράσεις του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ. Επιπλέον, ο ΣΕΤΕ τους τελευταίους 3 μήνες, μέσω της Marketing Greece, έχει υλοποιήσει ενέργειες στοχευμένης δημοσιότητας σε βασικές αγορές στόχους όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ρωσία καθώς και η ευρύτερη Ευρώπη και η Αμερική, με θετική κάλυψη της Αθήνας από υψηλής αξίας ΜΜΕ όπως Τhe New York Times, The Wall Street Journal, The Financial Times, Forbes, The Sunday Times Travel Magazine και The Independent. Είναι επίσης σημαντικό το γεγονός ότι η Marketing Greece έχει υλοποιήσει εκτενές πλάνο φιλοξενίας ξένων δημοσιογράφων και bloggers, παρουσιάζοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει η Αθήνα σε επίπεδο MICE, κοντινών προορισμών «ήλιου & θάλασσας» και προσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών. Υπολογίζεται ότι οι συγκεκριμένες ενέργειες έχουν δημιουργήσει διαφημιστική αξία άνω των 3 εκατ. Ευρώ.
Στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, η αύξηση των αφίξεων στο 5μηνο και το Μάιο, αντίστοιχα, είναι: Θεσσαλονίκη 15,2% και 7%, Ρόδος 12% και 10,2%, Κως 8,6% και 8%, Ηράκλειο 11,3% και 6,5% ( σημειώνουμε ότι τον Μάιο, το Ηράκλειο είχε περισσότερες αφίξεις από την Αθήνα…), Χανιά 26,6% και 9%, Κέρκυρα 9,1% και 11,2%, Ζάκυνθος 18% και 18,1% , Κεφαλονιά 1,6% και 11,5%, Σαντορίνη 34,2% και 27,2%, Καλαμάτα 53,3% και 55,3%, Σάμος 25,7% και 25,9%, Σκιάθος 16,2% και 16,3%, Καβάλα 3,5% και 2,2%.
Μείωση αφίξεων είχε μόνο το αεροδρόμιο Αράξου με 8,1% στο 5μηνο και 15% το Μάιο.
Μία πρώτη γενική παρατήρηση, από πλευράς μας, είναι ότι στους κύριους τουριστικούς προορισμούς, ο Μάιος δείχνει μία επιβράδυνση - ή μήπως να την πούμε,”διόρθωση”- του ρυθμού ανάπτυξης που παρουσιάζουν συνολικά στο πεντάμηνο, πλην Κέρκυρας και Κεφαλονιάς, όπου τα ποσοστά του Μαίου είναι υψηλότερα του μέσου όρου του πενταμήνου.
Αυτό δείχνει και το ποσοστό αύξησης του Μαίου, της τάξης του 13,4% (περίπου 188.000 περισσότερες αφίξεις) το οποίο είναι και το χαμηλότερο από το αντίστοιχο των άλλων μηνών, αν τους δούμε μεμονωμένα.
Μία άλλη επισήμανση, είναι ότι όσο μπαίνουμε στους μήνες αιχμής, τα συγκεκριμένα ποσοστά θα αντιπροσωπεύουν και αρκετά μεγαλύτερους πραγματικούς αριθμούς αφίξεων.
Αναλυτικά τα στοιχεία, εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου