- Ν. Κοκλώνης: Η εταιρεία έχει αποφασίσει να λειτουργήσει χωρίς ΙΑΤΑ, μέσω consolidators, από τον Ιούλιο
- "'Ολα λειτουργούν κανονικά", λέει η εταιρεία, "δεν χρωστάμε σε κανέναν"...
Αναμφίβολα ανησυχητική και "ηχηρή" η εξέλιξη που ήρθε στο φως της δημοσιότητας σήμερα από τη βρετανική έκδοση της Travel Weekly για την απόφαση του ΙΑΤΑ να αναστείλει προσωρινά την άδεια πώλησης αεροπορικών εισιτηρίων στην airfastickets, σε Βρετανία, Γερμανία και Ελλάδα, λόγω συσσωρευμένων οφειλών προς τον…
…οργανισμό και αεροπορικές εταιρείες.
Η ενημέρωση του ΙΑΤΑ προς τις αεροπορικές εταιρείες αναφέρει ότι θέτει προσωρινά εκτός αγοράς το βρετανικό γραφείο της AirFastTicket “εξαιτίας της αδυναμίας της εταιρείας να τηρήσει τις ημερομηνίες πληρωμών των λογαριασμών της για την εκκαθάριση των πωλήσεων του μηνός Μαϊου” ενώ επισημαίνει επίσης, ότι είχε θέσει σε έλεγχο τις συναλλαγές της εταιρείας τις τελευταίες 50 ημέρες και στο διάστημα αυτό είχε επιχειρήσει πολλές φορές να έρθει σε επικοινωνία με την ιδιοκτησία και τη διοίκηση της εταιρείας προκειμένου να βρεθεί μια λύση στο πρόβλημα της καθυστέρησης των πληρωμών.
Σύμφωνα με τον IATA, στο διάστημα αυτό (Μάιος και Ιούνιος) οι συνολικές πωλήσεις της AirFastTickets.co.uk έφτασαν τα 23,5 εκατομμύρια ευρώ εκ των οποίων τα 13,9 εκατομμύρια θεωρήθηκαν από την ΙΑΤΑ ως “σε καθεστώς ρίσκου”. Το σύνολο των επίμαχων ποσών, όμως, αναφέρεται ότι έχει φθάσει στα 14 εκατομμύρια για τη βρετανική αγορά, στα 22 εκατομμύρια για τη γερμανική αγορά και στα 9 εκατομμύρια για την Ελλάδα, δηλαδή πάνω από 45 εκατ. ευρώ.
Από την εταιρεία, εκδόθηκε μία ανακοινωση που αναφέρει ότι “η Airfasttickets βρίσκεται σε συζητήσεις με την ΙΑΤΑ σχετικά με τους όρους πληρωμής των ομολόγων / εγγυητικών επιστολών της για ποσά που προέκυψαν ως αποτέλεσμα της ταχείας και σημαντικής αύξησης του όγκου των πωλήσεων της εταιρείας. Οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και είναι εμπιστευτικές, και είμαστε σίγουροι ότι θα επιτευχθεί μια αμοιβαία επωφελής συμφωνία” και πως “η Εταιρεία παραμένει οικονομικά σταθερή και οι επιχειρηματικές μας δραστηριότητες συνεχίζονται κανονικά.”
Ο ίδιος ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Airfasttickets Νικόλαος Κοκλώνης, δήλωσε στην εφημερίδα, ότι “τα χρήματα που οφείλονται βρίσκονται σε τραπεζικούς λογαριασμούς και πως το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί θα λυθεί καθώς συνεχίζονται οι σχετικές συζητήσεις με την ΙΑΤΑ”.
Ανέφερε επίσης ως αφορμή του προβλήματος ρευστότητας που παρουσιάστηκε παρουσίασε την απαίτηση της ΙΑΤΑ – μετά την ταχεία ανάπτυξη της εταιρείας κατά τους τελευταίους μήνες – για αύξηση του εγγυητικού ποσού από τα 11 στα 20 εκατομμύρια ευρώ.
Αποκάλυψε δε - και αυτό είναι κατά την άποψή μας ιδιαίτερα ενδιαφέρον και σημαντικό - ότι η εταιρεία είχε αποφασίσει, από τον Ιούλιο να απενταχθεί από το σύστημα του ΙΑΤΑ και να συνεχίσει τη δραστηριότητά της σε Γερμανία και Μ. Βρετανία συνεργαζόμενη με άλλους παρόχους (consolidators), προκειμένου να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της.
Αυτό το τελευταίο βέβαια, σημαίνει ότι η εταιρεία, τα εισιτήρια που θα πουλάει θα τα προμηθεύεται από άλλες εταιρείες που έχουν άδεια και εξουσιοδότηση IATA, διαδικασία όμως που είναι αρκετά πιο σύνθετη για τέτοιους όγκους πωλήσεων εισιτηρίων και για την οποία θα πρέπει να είναι ενημερωμένος ο πελάτης.
Η περίπτωση της airfasttickets, είχε αποτελέσει μεγάλο θέμα συζήτησης στην ελληνική αγορά, όπου πρωτοεμφανίστηκε το 2009, πριν μεταφέρει την έδρα της στις ΗΠΑ και αποκτήσει διεθνές δίκτυο, ακριβώς λόγω της ταχύτατης ανάπτυξής της και πιο πρόσφατα, λόγω των μεγάλων ποσών που φαίνεται ότι διαθέτει για διαφήμιση και προβολή, με αποκορύφωμα, μεγάλες χορηγίες σε τηλεοπτικά shows και σε διάφορες εκδηλώσεις και διοργανώσεις.
Το θέμα βρίσκεται φυσικά σε εξέλιξη και θα δούμε τη συνέχεια…
Απάντηση της airfasttickets
Πριν από λίγο ήρθε και σχετική ανακοίνωση από την εταιρεία στην Ελλάδα. Η οποία ουσιαστικά διαψεύδει την Travel Weekly και εμμέσως και τον IATA, σχετικά με την επιστολή- ειδοποίηση περί αναστολής. Ειδικότερα αναφέρει ότι:
"Το δημοσίευμα είναι ανακριβές, διότι καμία αναστολή online πωλήσεων δεν υφίσταται και όλα τα site των εταιρειών του Ομίλου, σε όλες τις χώρες, λειτουργούν κανονικά.
Δεν υφίσταται ληξιπρόθεσμη οφειλή της Airfasttickets σε κανέναν προμηθευτή.
Στη Μεγάλη Βρετανία, δραστηριοποιείται θυγατρική εταιρεία της Airfasttickets International. Παρ' όλα αυτά ούτε για εκείνη ούτε για κάποια άλλη εταιρεία του Ομίλου υφίστανται οικονομικές εκκρεμότητες, για τις οποίες να έχει περάσει το νόμιμο χρονικό διάστημα τακτοποίησής τους.
Ουδέποτε, πόσο μάλλον τις τελευταίες 50 μέρες, δεν έχει τεθεί έλεγχος στις συναλλαγές της Airfasttickets. Η επικοινωνία η οποία έχει πραγματοποιηθεί μεταξύ της ιδιοκτησίας της εταιρείας και της ΙΑΤΑ αφορούσε στην παράταση των εγγυητικών επιστολών, λόγω της δυναμικής αύξησης των πωλήσεων της Airfasttickets, η οποία έφτασε το 1.937% στο διάστημα 2013-2014. Με βάση το συμβόλαιο της Airfasttickets με την ΙΑΤΑ, η εταιρεία έχει το δικαίωμα να ζητήσει μέχρι και 60 ημέρες παράταση πληρωμής.
Όσον αφορά τις πωλήσεις της Airfasttickets, για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, αυτές είναι πολύ περισσότερες από ότι αναφέρεται στο δημοσίευμα".
Μάλιστα. Καλό θα ήταν πλέον να υπάρξει και μία επίσημη ενημέρωση από IATA...
H επιστολή του IATA που επικαλείται η Travel Weekly, κοινοποιήθηκε στις αεροπορικές μέσω του Billing and Settlement Plan (BSP) στις 18 Ιουνίου. Είναι σαφές ότι υπήρξε κίνηση από πλευράς IATA, όπως είναι και προφανές ότι στο μεταξύ, η εταιρεία έσπευσε να διαπραγματευτεί. Επίσης, αναστολή άδειας ΙΑΤΑ δεν σημαίνει απαραίτητα και αναστολή πωλήσεων, εφόσον τα εισιτήρια προέρχονται από άλλη εταιρεία ή πάροχο που έχει ΙΑΤΑ. Η αλήθεια, ως συνήθως, είναι κάπου ανάμεσα...
ΑπάντησηΔιαγραφή