Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015

Ο ανταγωνισμός (μας) στην WTM 2015: Η "σταθερότητα" των Τούρκων και η... "μαρμελάδα" των Ισπανών

Ολοκληρώθηκε χθες και αυτή η WTM και οφείλουμε κάποιες τελευταίες πληροφορίες, από τη δική μας ματιά, πάντα. Σε επίπεδο ανταγωνισμού, λοιπόν, κυριάρχησε η περίπτωση της Αιγύπτου, η οποία για μία ακόμα χρονιά, βρέθηκε στη δυσάρεστη θέση...


...να πηγαίνει σε μεγάλη διεθνή έκθεση τουρισμού, με την πλάτη στον τοίχο. Η τραγική ειρωνεία είναι ότι ο σχεδιασμός της αιγυπτιακής συμμετοχής στη φετινή WTM, όπου εκπροσωπήθηκε υψηλόβαθμα και είχε προγραμματιστεί και επίσκεψη στο Λονδίνο του Αιγύπτιου προέδρου, τις ίδιες μέρες, είχε κτιστεί γύρω από το μήνυμα «Egypt is back”…
Η συντριβή του ρωσικού αεροσκάφους και όσα ακολούθησαν, φυσικά άφησαν αυτήν την επικοινωνιακή πλατφόρμα μετέωρη.
Νωρίτερα η καμπάνια, επένδυση στην Expo 2016
Πιο κοντά μας, στην Τουρκία, αυτό που είδαμε ήταν ότι η εκθεσιακή παρουσία της ήταν εμφανώς περιορισμένη, ίσως και υποτονική, κάτι που δεν συνάδει με τη συνήθη πρακτική τους, ειδικά σε μία χρονιά που είχε πολλά προβλήματα και φυσικά, υποχώρηση των βασικών μεγεθών του τουρκικού τουρισμού.
Βεβαίως, ας μην ξεχνάμε, η Τουρκία δουλεύει πολύ μεθοδικά εκτός εκθεσιακού χώρου, με πολλές δράσεις δημοσίων σχέσεων, μεγάλη διαφημιστική καμπάνια και εκτενή αφιερώματα.
Κατ’ αρχάς, οι γείτονες έπαιξαν αρκετά το «χαρτί» της επανεκλογής Ερντογάν, αξιοποιώντας το ως μήνυμα σταθερότητας. Από εκεί και πέρα, ανακοινώθηκε ότι η νέα τους διαφημιστική εκστρατεία για τη Μ. Βρετανία για τη νέα περίοδο θα ξεκινήσει νωρίτερα, θα επικεντρωθεί στην τηλεόραση και θα αρχίσει να «τρέχει» πιο έντονα τον Ιανουάριο.
Ο τουρκικός τουρισμός ποντάρει πολύ και στη διοργάνωση της Expo 2016, στην Αττάλεια, που θα ξεκινήσει στις 23 Απριλίου, θα διαρκέσει έξι μήνες και εκτιμάται ότι θα προσελκύσει οκτώ εκατ. επισκέπτες.
Η... «μαρμελάδα»
Η Ισπανία, από την άλλη, φαίνεται να είναι ο μεγάλος «κερδισμένος», αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον όρο, από τις ανακατατάξεις και την ανασφάλεια που προκαλούνται στους προορισμούς της Ανατολικής Μεσογείου και της Β. Αφρικής. Η παρουσία της Ισπανίας ήταν στιβαρή και γεμάτη... αυτοπεποίθηση.
Οι Ισπανοί πιστεύουν ότι, φέτος, πέτυχαν επιτέλους την ιδανική αναλογία, ήτοι αύξηση εσόδων διπλάσια ή και τριπλάσια των αφίξεων και δηλώνουν ότι σε αυτήν την πορεία θέλουν να συνεχίσουν. Η Ισπανία θέλει να μετεξελίξει το παραδοσιακό μοντέλο «Ήλιος και Θάλασσα», από «Sun & Sea» σε Sun & Sea plus», με έμφαση στις δραστηριότητες, στο shopping κ.λπ.
Όπως είπε χαρακτηριστικά και ο Διευθυντής του Γραφείου του Ισπανικού Οργανισμού Τουρισμού στη Μ. Βρετανία, Enrique Ruiz de Lera,  «το ‘Ηλιος και Θάλασσα είναι το ψωμί μας και το βούτυρό μας και θα είναι για αρκετά χρόνια ακόμα, αλλά τώρα θέλουμε και... μαρμελάδα»!

Κατά τα λοιπά, δυναμική παρουσία στην wtm είχε η Πορτογαλία, με πολύ ωραίο περίπτερο και events, ενώ εμφανώς αναβαθμισμένες συμμετείχαν, σε επίπεδο Ευρώπης, η Βουλγαρία, η Κροατία αλλά και η Αλβανία...
Κλείνουμε με τη διαπίστωση, ότι φέτος περισσότερο... θράσος  από κάθε άλλη χρονιά, επεδείκνυε η αυτο-αποκαλούμενη "Βόρειος Κύπρος", συμμετέχοντας με περιπτεράρα και british made δημόσιες σχέσεις.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου