Νέα οργανογράμματα, μεταβιβάσεις αρμοδιοτήτων και υπηρεσιών, κινητικότητα, διαθεσιμότητα, πολλά τα φλέγοντα και δορυφορικά ζητήματα εντός, εκτός και επί τα αυτά του ΕΟΤ. Τα παρακολουθούμε μήνες τώρα, διακριτικώς και αθορύβως, αλλά τώρα που έχουμε ορισμένα...
...καταλυτικά εισερχόμενα και από πλευράς Διοικητικής Μεταρρύθμισης (βρήκαμε και εκεί τις "άκρες" μας) και είναι ξεκάθαρο σε εμάς ότι φθάνει η ώρα της ανακοίνωσης των οριστικών αποφάσεων, μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων και Προεδρικών Διαταγμάτων, οφείλουμε να δώσουμε μία πρώτη γενική εικόνα.
Και επειδή δεν είναι και εύκολο να μεταφέρουμε αυτά που έχουμε μάθει, όπως τα έχουμε μάθει, ας πούμε ότι υπάρχουν “καλά” νέα και “κακά” νέα (εξαρτάται πάντα πως τα βλέπει κανείς).
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, αυτήν τη στιγμή που μιλάμε:
Κατ’ αρχάς καλό νέο είναι ότι έχει απομακρυνθεί σε... απόσταση “ασφαλείας” το ενδεχόμενο κατάργησης του Οργανισμού, προοπτική που έπαιζε πολύ έντονα μέχρι και πριν από λίγο καιρό, με αφετηρία το περιβάλλον Μαξίμου. Επ’ αυτού δόθηκαν “ομηρικές μάχες”, αυτό είναι γνωστό πια.
Κακό νέο είναι ότι επανήλθαμε στο οργανόγραμμα που εγκρίθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης, τον περασμένο Μάρτιο. Αυτό μας το μεταφέρουν ως “απόλυτο” και τετελεσμένο, πια. Και πρακτικά, σημαίνει ότι οι αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης, κατά πάσα βεβαιότητα, οδεύουν προς το Υπουργείο Τουρισμού.
Σημαίνει επίσης, ότι και οι ΠΥΤ θα περάσουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου.
Ωστόσο, ύστερα από έντονες πιέσεις, δεν θα εφαρμοστεί η γεωγραφική διάταξη των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, ως προς τις έδρες τους. Αυτές, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, θα ακολουθήσουν τον “χάρτη” των αναγκών των τουριστικών προορισμών, είτε ως προς την έδρα της ΠΥΤ, είτε ως προς τα Γραφεία Υποστήριξης.
Ωστόσο, ύστερα από έντονες πιέσεις, δεν θα εφαρμοστεί η γεωγραφική διάταξη των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, ως προς τις έδρες τους. Αυτές, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, θα ακολουθήσουν τον “χάρτη” των αναγκών των τουριστικών προορισμών, είτε ως προς την έδρα της ΠΥΤ, είτε ως προς τα Γραφεία Υποστήριξης.
Καλό νέο, μπορεί να θεωρηθεί και το ότι επιδιώκεται ειδική συμφωνία για το προσωπικό τους και ειδικά για συγκεκριμένες ειδικότητες.
Για τα υπόλοιπα, δεν έχουμε ακόμα επιβεβαιωμένη εικόνα.
Αυτό που μπορούμε να μεταφέρουμε είναι ότι οι αλλαγές - σε αυτές να συνυπολογίζουμε τη μεταφορά της Ειδικής Υπηρεσίας Προώθησης-Αδειοδότησης στο Υπουργείο αλλά και τη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων για τα καζίνο στην ΕΕΕΠ κ.λπ.- θα συνοδευθούν από ριζοσπαστικές αλλαγές, στο καθεστώς αδειοδοτήσεων, αρχής γενομένης από το πλήρες ηλεκτρονικό περιβάλλον συναλλαγών με τους ενδιαφερόμενους που προβλέπει ο Ν.4179 αλλά και στο σύστημα των ελέγχων.
Για την πιστοποίηση, όπου ξέρουμε ότι ο ΕΟΤ έχει πιστοποίηση για την κατηγοριοποίηση καταλυμάτων από τον ΕΛΟΤ, η εκτίμησή μας - επαναλαμβάνουμε, η δική μας εκτίμηση - είναι ότι σταδιακά, αργότερα, θα περάσει σε τρίτη πλευρά, φορέα (π.χ. ΞΕΕ) ή πιστοποιημένους ιδιώτες. Αυτό θα το δούμε στην πορεία. Προς το παρόν, ακούμε, ότι και το Υπουργείο έχει κινήσει διαδικασία διαπίστευσης...
Αναμφίβολα, επομένως, εφόσον εξελιχθούν έτσι τα πράγματα, βρισκόμαστε ενώπιον σημαντικών εξελίξεων και βαρυσήμαντης παρέμβασης τους επόμενους μήνες.
Με σύνθετο και μεγάλο δημοσιονομικό φόρτο και αρκετές διοικητικές προσαρμογές και γραφειοκρατικές απαιτήσεις. Και ελπίζουμε να εξελιχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και για τους υπαλλήλους και για την αγορά και για τον ίδιο τον Τουρισμό.
Με σύνθετο και μεγάλο δημοσιονομικό φόρτο και αρκετές διοικητικές προσαρμογές και γραφειοκρατικές απαιτήσεις. Και ελπίζουμε να εξελιχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και για τους υπαλλήλους και για την αγορά και για τον ίδιο τον Τουρισμό.
Από την πλευρά μας, παρακολουθούμε για περισσότερες λεπτομέρειες και περιμένουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου