Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου 2014

Η ανάκαμψη της Αθήνας, η σημασία των συνεργασιών και οι αριθμοί

Τρία στοιχεία και σημεία ξεχωρίζουμε από την κοινή συνέντευξη τύπου της ΕΞΑΑ, της Marketing Greece, της Aegean Airlines και του ΔΑΑ. Πρώτον ότι η Αθήνα έχει μπει πια σε μία δυναμική τροχιά ανόδου, που τουλάχιστον ως προς τα ξενοδοχεία της, τη φέρνουν κοντά στα προ της κρίσης επίπεδα, αλλά με αισθητά χαμηλότερες τιμές ακόμα. Δεύτερον, ο...


...ιδιωτικός τομέας δείχνει πρωτόγνωρα επίπεδα διάθεσης και πρόθεσης ανάπτυξης συνεργασιών και συνεργειών. Οι οποίες, σε συνδυασμό με τη δραστηριότητα και την αντίστοιχη ανάπτυξη συνεργασιών με την ίδια την Πόλη, εν προκειμένω τον Δήμο Αθηναίων και τον ΕΟΤ, δημιουργεί ένα αρκετά ισχυρό «μέτωπο».
Τρίτον, πόσο σημαντικό ρόλο μπορεί να διαδραματίζει στην υποστήριξη αυτών των συνεργασιών μία αεροπορική εταιρεία, εν προκειμένω η Aegean, που τυπικά δεν είναι «εθνικός» αερομεταφορέας, υπό την έννοια που ξέραμε, αλλά ουσιαστικά διαδραματίζει αυτόν ακριβώς τον ρόλο και υπηρετεί ευλαβικά αυτήν την αποστολή.  
Κοινή παράμετρος για όλα αυτά, η ανάγκη να συνεχιστούν και να ενταθούν αυτές οι προσπάθειες, γιατί η βάση της ανάκαμψης της Αθήνας πρέπει να σταθεροποιηθεί και να θωρακισθεί.
Τι δεν μας αρέσει; Ότι παρατηρούμε πάλι μία «ποικιλία» διαφορετικών μηνυμάτων σε επίπεδο προβολής και marketing, με αποτέλεσμα να τρέχουν διαφορετικές καμπάνιες για την Αθήνα, χωρίς ενιαίο ύφος και μηνύματα.

Από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, το πιο ενδιαφέρον, κατά την άποψή μας, είναι η εκτίμηση ότι η αύξηση των αφίξεων στο οκτάμηνο, αντιστοιχεί σε περίπου 390.000 επιπλέον διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία και μεταφράζεται σε 143 εκατ. ευρώ για τη πραγματική οικονομία της Αθήνας δηλ. ξενοδοχεία, εμπόριο, εστίαση, δημοτικά τέλη, φόροι, μεσάζοντες  κ.λπ.
Όπως είπε και ο πρόεδρος της ΕΞΑΑ-Α Αλέξανδρος Βασιλικός, για κάθε ένα ευρώ που στον τουρισμό, αντιστοιχούν άλλα τρία ευρώ στην οικονομία της πόλης.  
Κατά τα λοιπά: Αυξήσεις πληροτήτων κατά 22,3%, μέσης τιμής δωματίου κατά 4,9% και εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) κατά 28,3%, καταγράφηκαν στη διάρκεια του πρώτου οκταμήνου του 2014 στην Αθήνα. Την ίδια περίοδο, οι τουριστικές αφίξεις στο Ελ. Βενιζέλος αυξήθηκαν κατά 528.000, κάτι που συνεπάγεται 390.000 επιπλέον διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία της πόλης και ως εκ τούτου στη διοχέτευση 142,8 εκατ. ευρώ στην οικονομία της. Επιπλέον, στο αεροδρόμιο Αθηνών το έτος 2014-2015 λειτουργούν 107 νέες εβδομαδιαίες διεθνείς πτήσεις σε σχέση με το 2013-2014.
Τα στοιχεία αυξήσεων σε πληρότητες και ζήτηση που ανακοίνωσε η ΕΞΑΑΑ για την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2014 στην Αθήνα, επιβεβαιώνονται και από τις έρευνες της ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting «Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών» (δείγμα άνω των 1.500 επισκεπτών – ενοίκων ξενοδοχείων κατ’ έτος), όπου σε ποσοστό 96% οι τουρίστες της πόλης μας θα συνιστούσαν την Αθήνα σε τρίτους αλλά και η συνολική αξιολόγηση του προορισμού, “μας προάγει” με “βαθμολογία” 7,8/10.

Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνονται και από την αύξηση των Τουριστικών Αφίξεων στο Αεροδρόμιο της Αθήνας την ίδια περίοδο κατά 528.000.
Η καλύτερη απόδοση στο 8μηνο παρατηρήθηκε από τον Φεβρουάριο έως και τον μήνα Μάιο (ο οποίος παρουσίασε αύξηση πληρότητας κατά 35,2% έναντι του Μαΐου 2013), ενώ οι μήνες Ιούνιος, Ιούλιος και Αύγουστος ήταν θετικοί, αλλά με ποσοστά αύξησης της πληρότητας που δεν ξεπέρασαν το +20%. Μοιραία, η Μέση Τιμή Δωματίου (ARR) δεν μπορούσε να ακολουθήσει εντυπωσιακά αυξητική πορεία,
Αντικειμενικά είναι χαμηλή, καθώς η Αθήνα το 2014 πωλεί με 85,73 ευρώ, έναντι 81,75 ευρώ του 2013 (θετική αλλαγή της τάξης του +4.9%), ενώ οι ανταγωνίστριές της κατά κανόνα ξεπερνούν τα 100 ευρώ. (Βλέπε Παρίσι: 247,94 ευρώ, Λονδίνο: 169,77 ευρώ, Ρώμη: 143,16 ευρώ, Κωνσταντινούπολη: 135,34 ευρώ, Άμστερνταμ: 131,25 ευρώ, Βαρκελώνη: 121,03 ευρώ, Μόναχο: 116,4 ευρώ, Βιέννη 90,76 ευρώ).
Απ’ την πλευρά της η Marketing Greece, υλοποιώντας ένα ολοκληρωμένο πλάνο προβολής σε συνεργασία με την ΕΞΑΑΑ, την Aegean και άλλους φορείς, παρουσίασε τις ενέργειες δημοσιότητας, οι οποίες είχαν αποτέλεσμα πάνω από 100 άρθρα για την Αθήνα σε ξένα ΜΜΕ διεθνούς εμβέλειας, καθώς και ένα υψηλό ισότιμο διαφημιστικής αξίας, την οποία η εταιρεία αποτιμά σε 7,5 εκατ. Ευρώ.

Παρουσιάστηκε επίσης και η νέα διεθνής καμπάνια «I’m an Aθenian too», πρωτοβουλία του ΔΑΑ και της Marketing Greece. Η πρωτοβουλία τίθεται σε εφαρμογή σε συνέχεια της επιτυχημένης καμπάνιας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών “Perhaψ you’re an Aθenian too!” καλώντας τους επισκέπτες «να γίνουν Αθηναίοι».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου