Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη, 3 Φεβρουαρίου 2015

Γιατί ο τουρισμός εμπλέκεται στη θεματολογία των διεθνών ΜΜΕ για τις εξελίξεις στην Ελλάδα...

«Χαμός» γίνεται. Όχι κατ΄ανάγκην με την αρνητική έννοια, αλλά είναι τεράστια, πάλι, η δημοσιότητα που παράγεται, καθημερινά, διεθνώς με αφορμή τις εξελίξεις στην Ελλάδα, σε κάθε γωνιά του κόσμου το τελευταίο διάστημα. Αυτό που παρατηρούμε ως διαφορά, αυτήν τη φορά, σε σχέση με προηγούμενες, είναι ότι...


...αρκετά μέσα ενημέρωσης, επιχειρούν να φωτίσουν και τον ελληνικό τουρισμό υπό το πρίσμα και τις ποικίλες πτυχές των εξελίξεων. 
Έχουμε δει αρκετά άρθρα και αναλύσεις τις τελευταίες μέρες σχετικά με το πως μπορεί να επηρεάσουν τον τουρισμό οι πολιτικές εξελίξεις και η άνοδος στην εξουσία της κυβέρνησης συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Έτσι βιώνουμε την καινοφανή κατάσταση, οι θέσεις της κυβέρνησης να αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον, όχι μόνον από τν τουριστικό κόσμο της χώρας μας αλλά και από το τουριστικό κοινό και άλλων χωρών, ανταγωνιστικών και μη.
Στο επίκεντρο της θεματολογίας αυτής, ξεχωρίζουν, προς το παρόν, δύο «θέματα». Η στάση που θα κρατήσει η κυβέρνηση σε θέματα φορολογίας των τουριστικών επιχειρήσεων και του τουριστικού προιόντος, π.χ. ΦΠΑ αλλά και το τι θα κάνει τελικά με το all inclusive.
Είναι ευνόητο ότι μετά τις εντυπωσιακές επιδόσεις του 2014 και τα πρώτα θετικά μηνύματα για το 2015, η Ελλάδα τράβηξε περισσότερο την προσοχή των ανταγωνιστικών προορισμών και εξακολουθεί να τους κρατά σε εγρήγορση και επιφυλακή. Κάποιοι εξ αυτών, όπως οι Κροάτες, εκφράζονται δημοσίως, άλλοι είναι πιο προσεκτικοί. Όλοι, όμως, εξετάζουν σενάρια, παρακολουθούν και είναι έτοιμοι να παρέμβουν, αν κρίνουν ότι μπορεί να ωφεληθούν.
Είναι επίσης ευνόητο, ότι αυτό συμβαίνει επειδή κάθε μεταβολή στον ρυθμό κρατήσεων για την Ελλάδα, σημαίνει πολλά για τους στρατηγεία τους και για τον σχεδιασμό τους.
Από τις κινήσεις που θα γίνουν ή δεν θα γίνουν, το αμέσως επόμενο διάστημα στη χώρα μας – και δεν μιλάμε για τις γενικότερες εξελίξεις και συνθήκες, αλλά ακόμα για τις αποφάσεις σε θέματα του τομέα ή και εντυπώσεις που δημιουργούνται από δημοσιεύματα και διαμορφώνουν «κλίμα» – θα εξαρτηθούν πολλά. Αν π.χ. έχουμε αύξηση στο ΦΠΑ των υπηρεσιών διαμονής ή κατάργηση του ειδικού καθεστώτος στα νησιά, αυτό σημαίνει άμεσα, υποχώρηση της ανταγωνιστικότητας μας στο πεδίο του κόστους. Ανάλογα «σήματα» θα στείλει οποιαδήποτε μεταβολή στην αντιμετώπιση του all inclusive – σε αυτό το θέμα, η δήλωση της Ε. Κουντουρά διέλυσε πολλές φήμες, αν και πολλά media επιμένουν – καθώς όπως διαπιστώσαμε όλοι, έλαβε μεγάλες διαστάσεις. Δεν χρειάζεται και ιδιαίτερη πονηράδα για να σκεφθεί κανείς, γιατί συμβαίνει αυτό...
Σε αυτά φυσικά, προστίθεται και μία πλειάδα άλλων, άμεσων ή έμμεσων, από το τι θα γίνει με τα περιφερειακά αεροδρόμια μέχρι το επενδυτικό περιβάλλον ή το χωροταξικό ζήτημα (γιατί για τις προθέσεις του νέου σχήματος στο ΥΠΕΚΑ, δεν έχουμε ασχοληθεί ακόμα, ούτε μεταξύ μας...)
Έχουμε ξαναπεί ότι η τρέχουσα περίοδος είναι η πλέον καθοριστική για τη διαμόρφωση του μεγαλύτερου όγκου κρατήσεων και κατά προέκταση, το μεγαλύτερου μέρους της νέας περιόδου. Καθένας μπορεί να αντιληφθεί ότι ο,τιδήποτε επηρεάζει ή συμβαίνει στον ελληνικό τουρισμό, καταγράφεται και παρακολουθείται στενά, σε ένα ιδιόμορφο μπρα-ντε-φερ, το οποίο διεξάγεται κυρίως παρασκηνιακά και με κλιμακούμενη ένταση.     
Ξεχωρίσαμε μερικά δημοσιεύματα που νομίζουμε ότι δίνουν μία αρκετά αντιπροσωπευτική εικόνα όσων περιγράφουμε( τα τρία, συνεισφορά του tornosnews)






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου