Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή, 22 Μαΐου 2015

ΦΠΑ: In girum imus nocte et consumimur igni*...

-Επί ποδός πολέμου ο τουρισμός, έπονται και άλλες αντιδράσεις!
- Και γιατί η "διαβεβαίωση Βαρουφάκη" στην Ε. Κουντουρά δεν έχει ιδιαίτερο αντίκτυπο στον τουριστικό κόσμο  

«Θρίλερ», «ομηρικές μάχες», «ένταση» και άλλα τινά επιστρατεύουν τα media για να περιγράψουν την εξέλιξη της διαπραγμάτευσης κυβέρνησης-θεσμών για τον ΦΠΑ. Και ο τουριστικός κόσμος στη μέση, παρακολουθεί τα «μπαλάκια» να πηγαινοέρχονται σαν τους θεατές στο Wimbledon.  Όλοι οι τουριστικοί φορείς και ειδικά...


...οι τοπικές Ενώσεις Ξενοδόχων βρίσκονται «στα κάγκελα», προχωρώντας σε ένα άνευ προηγουμένου μπαράζ ανακοινώσεων και δηλώσεων, ενώ οι πληροφορίες που έχουμε είναι ότι οι αντιδράσεις θα συνεχιστούν και θα κλιμακωθούν περαιτέρω τις επόμενες μέρες.
Μέσα σε αυτό το σκηνικό ήρθε και η δήλωση-ανακοίνωση της Ε. Κουντουρά, ότι έλαβε τη διαβεβαίωση του Γ. Βαρουφάκη, πως «για την τρέχουσα τουριστική σαιζόν δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στο ΦΠΑ. Όποια αλλαγή προκύψει στο τουριστικό πακέτο στο μέλλον θα σχεδιαστεί ώστε η Ελλάδα να παραμείνει τουριστικά ανταγωνιστική».
Η οποία δήλωση, βεβαίως, θεμιτή και κατανοητή και καλοδεχούμενη είναι – ως πολιτικός αναζητεί και αυτή παρεμβάσεις που θα αφήσουν μία κάποια «σφραγίδα» στη θητεία της - αλλά μάλλον ελάχιστα συνεισφέρει στην διαχείριση της αγωνίας και των ανησυχιών του τουρισμού.
Για πολλούς λόγους. Ένας είναι ότι αφορά μία δέσμευση από έναν υπουργό που έχει αλλάξει, επί τα χείρω,  τουλάχιστον τρεις φορές τις δημόσιες τοποθετήσεις του για το θέμα του ΦΠΑ σε διάστημα λιγότερο των τριών μηνών. Από τα πομπώδη "δεν θα αυξηθεί ο ΦΠΑ στον τουρισμό", στα τέλη Φεβρουαρίου, φθάσαμε τις τελευταίες μέρες σε προτάσεις για τριπλασιασμό του... 
Ένας άλλος λόγος είναι ότι το μόνο άλλο μέτρο που έχει ακουστεί για τον τουρισμό, δεν αφορά στο "να παραμείνει τουριστικά ανταγωνιστική η Ελλάδα", αλλά αφορά... χαράτσια και μάλιστα στοχευμένα εις βάρος συγκεκριμένων κατηγοριών επιχειρήσεων και προορισμών....
Οι άλλοι λόγοι έχουν να κάνουν με αυτά που έχουμε αναλύσει και μεταφέρει τις τελευταίες μέρες. Ότι αύξηση του ΦΠΑ στον τουρισμό σημαίνει καίριο πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα και σημαντικές επιβαρύνσεις, στο κόστος του τουριστικού προϊόντος.
Και επαναλαμβάνουμε, ότι αυτήν την περίοδο, οι τουριστικοί επιχειρηματίες και δη οι ξενοδόχοι, βλέπουν μπροστά τους και το 2016, διότι είναι το διάστημα που διαπραγματεύονται τις συμφωνίες της επόμενης περιόδου. 
Όσο για το υπόλοιπο του 2015, από τον Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο και μετά, η επίπτωση θα είναι και πάλι καταστροφική, ακόμα και αν μιλάμε για μικρότερα μεγέθη τουριστικής δραστηριότητας. Είναι εύλογο δε, για όσους γνωρίζουν πως λειτουργεί η τουριστική αγορά, πως η επίπτωση αυτή θα ξεκινήσει αμέσως μόλις ανακοινωθεί το νέο καθεστώς και ας ισχύσει τρεις μήνες αργότερα.
Αυτό βέβαια που εκνευρίζει εμάς – φανταζόμαστε και άλλους πολλούς – είναι το ότι αρχίσαμε να χάνουμε εντελώς το μέτρο της λογικής.
Όπως το να θεωρούμε μεγάλη «επιτυχία» - γιατί ως τέτοια έμμεσα επικοινωνείται – ότι δεν θα ληφθούν φοροεισπρακτικά μέτρα στον τουρισμό μέσα στην καρδιά της τουριστικής περιόδου!
Το πλέον αυτονόητο και λογικό, δηλαδή, ανάγεται σε πολιτικό επίτευγμα;
Δεν πάει καλά η υπόθεση του ΦΠΑ, παρά τη μάχη που πράγματι δίνεται σε προσκήνιο και παρασκήνιο. Είναι ξεκάθαρο.
Αυτό που περιμένουμε πια , είναι να δούμε που θα κάτσει η μπίλια της ζημιάς για τον τουρισμό και πως θα μπορέσει αυτή να μετριαστεί, με την πλειονότητα των μικρομεσαίων ξενοδοχειακών και άλλων επιχειρήσεων να βρίσκονται στριμωγμένες στη γωνία...


*"Κάνουμε κύκλους τη νύκτα και μας κατακαίει η φωτιά"...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου