Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Δευτέρα, 18 Μαΐου 2015

Εξέλιξη: Η "κολοκυθιά" για τον ΦΠΑ, απέκτησε ορίζοντα τον Σεπτέμβριο...

Είναι και αυτό ένα “βήμα”. Μετά τις εβδομάδες διαβεβαιώσεων, σεναρίων, πληροφοριών, δηλώσεων που αναίρεσαν τις διαβεβαιώσεις και πολλών άλλων, μάθαμε τώρα ότι οι όποιες αλλαγές στους συντελεστές ΦΠΑ στον τουρισμό θα ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο. Εκεί…


…βρισκόμαστε πλέον μετά τις δηλώσεις Γ. Βαρουφάκη – να δούμε αν θα πει κάτι νεότερο απόψε στην παρουσία του στο Star - και Γ. Σακελλαρίδη, την περασμένη εβδομάδα και σε αυτές προστέθηκαν και αντίστοιχες διαβεβαιώσεις της Ε. Κουντουρά, την Παρασκευή. Η οποία έβαλε και μία πρόσθετη παράμετρο, ότι κανένα μέτρο δεν θα ληφθεί για τον τουρισμό εάν προηγουμένως δεν μελετηθεί και δεν συζητηθεί με το υπουργείο Τουρισμού και τους φορείς. Ενδιαφέρουσα δέσμευση, που εμπεριέχει και πολιτικές διαστάσεις, ιδίως για τη θέση της ίδιας της αναπληρώτριας υπουργού στους κυβερνητικούς κύκλους.
Δεν μπορούμε να πούμε, πάντως, ότι οι δηλώσεις αυτές καθησυχάζουν τον ξενοδοχειακό και τον τουριστικό κόσμο. Είναι σημαντικό, βέβαια, ότι δεν θα έχουμε μία δολοφονική αύξηση του ΦΠΑ στη μέση της τουριστικής περιόδου, αλλά, ως εκεί.
Δύο είναι οι λόγοι που εντείνουν την ανησυχία των τουριστικών επιχειρηματιών. Ο ένας είναι το ότι παραμένει άγνωστο τι ακριβώς θα γίνει, δηλαδή αν και πόσο θα αυξηθούν οι συντελεστές ΦΠΑ στο τουριστικό προιόν. Δεν μιλάμε μόνον για τη διαμονή πια, αλλά και για την εστίαση και για μία σειρά καταναλωτικών προιόντων, τα οποία φυσικά αγοράζουν και οι επισκέπτες της χώρας. Επιπρόσθετα, αυτές τις μέρες έχουν ξεκινήσει οι διαπραγματεύσεις με τους tour operators για το κλείσιμο των συμφωνιών και την υπογραφή συμβολαίων για την περίοδο του 2016. Είναι ευνόητο σε τι δύσκολη θέση βρίσκονται οι ξενοδόχοι όταν δεν ξέρουν τι επιβαρύνσεις θα έχουν πέσει στο «κεφάλι» τους, από τον Σεπτέμβριο...
Ο άλλος είναι ότι και από τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο να ισχύσει αύξηση του ΦΠΑ, η ζημιά δεν αποτρέπεται.
Κατ’ αρχάς, σε όσες κρατήσεις έχουν γίνει ήδη, η επιβάρυνση θα περάσει στις επιχειρήσεις. Όσοι δεν έχουν κάνει ακόμα κρατήσεις για τη συγκεκριμένη περίοδο, πιθανότατα θα επιλέξουν να πάνε αλλού, αν δουν ότι το κόστος του ελληνικού τουριστικού προιόντος, εκτοξεύεται. Μείωση κρατήσεων και κίνησης το τελευταίο δίμηνο της περιόδου, θα σημάνει και συρρίκνωση του χρόνου λειτουργίας των καταλυμάτων. Με τις εύλογες συνέπειες...
Αυτό το τελευταίο, θα είναι καίριο πλήγμα και στον μεγάλο μας καημό που είναι η επιμήκυνση της περιόδου, τουλάχιστον για φέτος, την οποία έχει σηκώσει και ως σημαία της νέας σχεδιαζόμενης τουριστικής πολιτικής του, το υπουργείο Τουρισμού.

Σε κάθε περίπτωση, ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται ενώπιον ενός πιθανού σοβαρού πλήγματος στην ανταγωνιστικότητά του. Και έτσι όπως δείχνουν τα πράγματα, πάλι οι τουριστικές επιχειρήσεις θα κληθούν να πληρώσουν το κόστος του και να διαχειριστούν τις επιπτώσεις του...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου