Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη, 16 Φεβρουαρίου 2016

Σκανδιναβικές αγορές: "Ανω-κάτω" η εξέλιξη της περιόδου λόγω προσφυγικού, πολέμου και τρομοκρατικών απειλών!

- "Εξαφανίζονται" από το χάρτη προορισμοί στην Τουρκία
- Απώλειες "ανατολικά", οφέλη "δυτικά" στην Ελλάδα
- Και σε πείσμα όλων αυτών, το ελληνικό Grekland Panorama  καθιερώνεται ως μία από τις μεγαλύτερες στη Σουηδία, με πάνω από 11.000 επισκέπτες!

Μεγάλες ανακατατάξεις – κυριολεκτικά τα πάνω-κάτω – που προκαλούν έντονες διακυμάνσεις και αλλαγές στους ρυθμούς αλλά και στη ροή των κρατήσεων από τη Σκανδιναβική αγορά για τους προορισμούς της θερινής περιόδου, έχουν προκαλέσει το προσφυγικό ζήτημα, η εντεινόμενη συρραξη στη Συρία και φυσικά η...

απειλή τρομοκρατικών επιθέσεων.
Όπως προκύπτει από τις συζητήσεις και τις επαφές τουριστικών παραγόντων και tour operators που έγιναν στο πλαίσιο της 3ης διοργάνωσης της έκθεσης Grekland Panorama, το περασμένο Σαββατοκύριακο στη Στοκχόλμη, το τοπίο της αγοράς είναι ομιχλώδες αλλά και αρκετά... «ταραγμένο», με ορισμένους προορισμούς να «βυθίζονται» σε επίπεδο κρατήσεων και άλλους να ωφελούνται σημαντικά.
Σύμφωνα με στοιχεία που μας ψιθύρισαν υψηλόβαθμα στελέχη δύο εκ των μεγαλύτερων tour operators της Σουηδίας αλλά φυσικά και σε επίπεδο Σκανδιναβίας, υπάρχουν προορισμοί αυτήν τη στιγμή στη Τουρκία, στα Μικρασιατικά παράλια ειδικότερα, που κυριολεκτικά «σβήνουν» από τον τουριστικό χάρτη των Σκανδιναβών, για φέτος, με τη μείωση των κρατήσεων να είναι της τάξης του... 90%!!!
Συνολικά, η μείωση για την Τουρκία μέχρι και το τέλος της περασμένης εβδομάδας από τις Σκανδιναβικές αγορές, ξεπερνούσε το 55%.
Στην Ελλάδα, από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, οι πιο σημαντικές μειώσεις καταγράφονται για τη Σάμο και την Κω, ενώ για τη Ρόδο οι κρατήσεις είναι σε αρνητικό πρόσημο αλλά σχετικά κοντά στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Στον αντίποδα, υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τους προορισμούς του Ιονίου – ιδιαίτερα για τη Ζάκυνθο και για την Κέρκυρα από τα νησιά, αλλά και για περιοχές που τώρα μπαίνουν στο «ραντάρ» όπως π.χ. η Πάργα – και φυσικά για την Κρήτη, που παραμένει ο δημοφιλέστερος, μακράν, προορισμός των Σκανδιναβών στην Ελλάδα και πολύ υψηλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυξημένο ενδιαφέρον καταγράφεται επίσης για Χαλκιδική, για την Πελοπόννησο και για αρκετά από τα νησιά των Κυκλάδων, ενώ ενθαρρυντική τάση ζήτησης καταγράφεται και για την Αθήνα (παρά το γεγονός ότι τις μέρες πριν την έκθεση, τα διεθνή δίκτυα έδειχναν ρεπορτάζ με τα επεισόδια με τους αγρότες...).
Ως προς τον ανταγωνισμό, Βαλεαρίδες και Κανάρια είναι οι best sellers, γενικά η Ισπανία αλλά και η Ιταλία. Όπως μας είπαν χαρακτηριστικά, “πρώτα γεμίζουν αυτοί και μετά η ζήτηση περνάει στην Ελλάδα..”. 
Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι ξεκάθαρο ότι η πλειονότητα των Σκανδιναβών τηρεί στάση αναμονής ως προς την επιλογή προορισμού και την κράτηση πακέτου για τη φετινή περίοδο.
Ένα άλλο γενικότερο ενδιαφέρον στοιχείο που μάθαμε για τις φετινές τάσεις, είναι ότι το all inclusive φαίνεται να έχει φθάσει σε μία οροφή, ως προς τη ζήτηση και τις πωλήσεις, ενώ είναι πολύ διακριτή πλέον η τάση για επιλογή ταξιδιού με βασικότερο κριτήριο το είδος και τις υπηρεσίες που προσφέρει το ξενοδοχείο, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τον προορισμό!
«Σάρωσε» το Grekland Panorama!
Μέσα σε αυτό το κλίμα, πάντως, αυτή η... γενναία και επίμονη πρωτοβουλία της North Events και του Λεωνίδα Μπαμπάνη, κατάφερε να προσελκύσει πάνω από 11.000 επισκέπτες και να εδραιώσει τη θέση της ως ένα από τα σημαντικότερα εκθεσιακά δρώμενα στη Σουηδική πρωτεύουσα.
Το περίπτερο της Travel In Crete που
κέρδισε τι εντυπώσεις και
τρέλανε τους Σουηδούς με
"γαμοπίλαφο", απάκι και
ελληνικό καφέ!
Το πλέον εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της φετινής έκθεσης, είναι οι τεράστιες ποσότητες των ελληνικών παραδοσιακών προιόντων που προσφέρθηκαν ή αγοράστηκαν κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Τα κεράσματα και τα μαγειρέματα, «τρέλαναν» τους Σουηδούς που σχημάτιζαν μεγάλες ουρές για να δοκιμάσουν λίγο λάδι με τυρί και ψωμί, στο πέτρινο λιοτρίβι από την Πελοπόννησο, να δοκιμάσουν το υπέροχο «γαμοπίλαφο», το απάκι και τις οφτές πατάτες ή τον ελληνικό καφέ στο θεαματικά παραδοσιακό περίπτερο-πέργκολα της  travel in crete, τις ξεχωριστές γεύσεις της Πάργας ή τα εσπεριδοειδή και τα γλυκά κουταλιού του Πλατανιά, αλλά και πλήθος άλλων γεύσεων, τυποποιημένων προϊόντων ή ακόμα και καλλυντικών!
Η φετινή  Grekland Panorama, είχε απ’ όλα, ως συνήθως αλλά και νέες ιδιαίτερα σημαντικές συμμετοχές, όπως η Wise Greece, το δίκτυο της Unesco και σε πιο lifestyle επίπεδο, ο διακεκριμένος Έλληνας σχεδιαστής Panos, γνωστός και ως ο «Βασιλιάς των Μαγιό” και πάντα πιστός και δυναμικός πρεσβευτής της Ελλάδας, με την καμπάνια 30 YEARS OF LOVE, «Ένα ταξίδι σε μία χώρα του Βορρά», γιορτάζοντας τα 30 χρόνια του Οίκου Μόδας Panos Emporio.
Και βεβαίως, την έκθεση λάτρεψαν για μία ακόμη φορά, οι tour operators, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να κάνουν στοχευμένες προσφορές και πωλήσεις – πάνω από 1,5 εκατ. Κορώνες ή περίπου 160.000 ευρώ, σύμφωνα με τους διοργανωτές – επιβραβεύοντας καλούς τους πελάτες αλλά προσελκύοντας και νέους.

Περισσότερα για την έκθεση, εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου