Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Οι Γερμανοί θα έρθουν (για διακοπές), ο ελληνικός τουρισμός θα τους καλοδεχθεί - έτσι δείχνει το "σενάριο" μέχρι στιγμής...

- Θετική και "δημιουργικώς σαφής" η πρώτη παρουσία στο Βερολίνο, εν όψει ITB
- Τι ρώτησαν οι Γερμανοί δημοσιογράφοι στη συνέντευξη τύπου ΣΕΤΕ και Marketing Greece
- +12,8% οι κρατήσεις από Γερμανία μέχρι τώρα

Ποικιλοτρόπως ενδιαφέρουσα η φετινή ITB. Και με ολίγο σασπένς, μπορεί να πει κανείς, λόγω των εξελίξεων και των γεγονότων. Η αρχή, πάντως, σήμερα, έγινε καλά, με μία πολύ θετική παρουσία και τοποθέτηση του τουριστικού κόσμου, μέσα...


...από τη συνέντευξη τύπου και παρυσίαση του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece - μαζί με την Aegean, το Invest in Greece και την Eurobank  αλλά και παρουσία του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, του προέδρου του ΞΕΕ Γ. Τσακίρη και του Προέδρου της ΠΟΞ Γ. Ρέτσου– σε Γερμανούς και άλλους ξένους δημοσιογράφους.
Ο βασικός στόχος, φαίνεται ότι επιτεύχθηκε. Να στείλει ο τουριστικός κόσμος της Ελλάδας ένα ισχυρό πλην φιλικό και θετικό μήνυμα αισιοδοξίας και βεβαιότητας, τόσο για την εξέλιξη της νές τουριστικής περιόδου, όσο και για τη θέση της χώρας μας καθώς και το πόσο σημαντική είναι η συνεισφορά των Γερμανών τουριστών στον ελληνικό τουρισμό και στην εθνική οικονομία. Ήταν δηλαδή εύλογα ενδιαφέρον το τι τάσεις επικρατούν στην ίδια τη Γερμανική αγορά για την Ελλάδα.
Ειδικά σε αυτό το τελευταίο, σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρθηκαν, οι κρατήσεις από τη Γερμανία προς την Ελλάδα για τη θερινή περίοδο του 2015 εμφανίζουν αύξηση 12,8% (έρευνα της GfK), ποσοστό πολύ υψηλότερο του περίπου 3% που κινείται στο σύνολό της η γερμανική αγορά εξερχόμενου τουρισμού και πολύ υψηλότερο των αντίστοιων ποσοστών των ανταγωνιστών μας.
Βεβαίως, μιλώντας με τουριστικούς παράγοντες, αυτό που μας είπαν ότι το τελευταίο πεντάμηνο, ο ρυθμός των κρατήσεων θυμίζει κυριολεκτικά την πορεία από «τρενάκι του τρόμου». Σε απίστευτα ύψη, για παράδειγμα, τον Οκτώβριο (ακούσαμε κάτι «παλαβά» ποσοστά αύξησης) σε οριακά επίπεδα τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο και τώρα πάλι σε ικανοποιητικό επίπεδο.
Η διαφαινόμενη τάση δείχνει ότι η κίνηση ίσως καταλήξει στα ποσοστά που ανέφεραν το τελευταίο διάστημα οι tour operators, μιλώντας για αύξηση έως 10%, που ειδικά για φέτος και ειδικά από Γερμανία, είναι μία ιδανική κατάσταση. Φυσικά, αν δεν είχε φρενάρει η δυναμική λόγω εξελίξεων, μπορεί να ζούσαμε κοσμοϊστορικά επίπεδα τουρισμού από τη Γερμανία, αλλά τι (άλλο) να κάνουμε τώρα...  
Γιατί φέτος, είχαμε και αυτό το σπάνιο φαινόμενο. Λίγες μέρες πριν την ITB, να γίνεται θέμα στα γερμανικά ΜΜΕ για το πως πάνε οι κρατήσεις για την Ελλάδα και να βγαίνουν τα στελέχη των τουριστικών οργανισμών και να δίνουν πλήρη αναφορά!
Ερωτήσεις έγιναν αρκετές και ορισμένες ήταν και αιχμηρές. Τέθηκαν θέματα από την πολιτική της νέας κυβέρνησης, ιδίως σε θέματα όπως οι αποκρατικοποιήσεις των
αεροδρομίων και οι επενδύσεις, μέχρι για τον ΦΠΑ, για την τιμολογιακή πολιτική των ξενοδοχείων ακόμα και για τη φοροδιαφυγή και για τη «μαύρη εργασία»! Και φυσικά για το ενδεχόμενο grexit και για το αν αυτό θα μπορούσε να είναι και καλύτερο για τον τουρισμό (θυμίζουμε και το σχετικό... πρωτοσέλιδο της Bild)
Για τα θέματα πολιτικής, οι παριστάμενοι και δη ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Α. Ανδρεάδης, απέφυγαν να επεκταθούν και να εμπλακούν σε συζητήσεις.
Για τα άλλα, ο κ. Ανδρεάδης απάντησε μεταφέροντας τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις των κυβερνώντων για το ότι δεν πρόκειται να αυξηθεί ο ΦΠΑ στον τουρισμό.
Για τις τιμές και την ποιότητα των ξενοδοχείων επικαλέστηκε την έρευνα της Reviewpro που γίνεται σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ και το ΙνΣΕΤΕ η οποία δείχνει ότι η Ελλάδα έχει πολύ υψηλό επίπεδο ικανοποίησης των πελατών και καλό value for money.
Για τη φοροδιαφυγή, που σχετίστηκε με τη μη απόδοση ΦΠΑ, πρότεινε τον περιορισμό της χρήσης μετρητών από ένα ποσό και πάνω καθώς και την καταβολή των αποδοχών των εργαζομένων μέσω Τραπέζης για να περιοριστεί η αδήλωτη εργασία.
Στο θέμα του grexit, ήταν λίγο πιο έντονοι οι τόνοι. Όπως αναφέρθηκε, η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων θέλει να είναι στο ευρώ, δεν υπάρχει λόγος να βγει η Ελλάδα από το ευρώ και για να κλείσουμε και τη μετάδοση πιο δυναμικά,  «η άποψη ότι οι τουρίστες θα είναι καλύτερα στην Ελλάδα σε περιβάλλον δραχμής, είναι ανοησίες, γιατί μία χώρα και ένας λαός που θα βρίσκονται σε τραγική κατάσταση, δεν είναι δυνατόν να προσφέρουν αξιοπρεπείς και ποιοτικές τουριστικές υπηρεσίες»...

Αυτά για αρχή, τις επόμενες μέρες θα έχουμε περισσότερα να μεταφέρουμε και να σχολιάσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου