Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη, 8 Ιανουαρίου 2014

ΥΠΟΤ: Θαλάσσιος τουρισμός, Visa, οργανωμένα ταξίδια και νέες τεχνολογίες, οι άξονες της Ελληνικής Προεδρίας για τον Τουρισμό



Μέρα... Προεδρίας στην ΕΕ σήμερα και ο Τουρισμός χρήζει ειδικής αναφοράς, καθώς η σημασία του δεν είναι μεγάλη μόνον για την Ελλάδα μας, φυσικά, αλλά και για το σύνολο σχεδόν των ευρωπαικών κρατών. Σύμφωνα με το Υπουργείο Τουρισμού...



...οι βασικοί άξονες θεματολογίας της επικείμενης Ελληνικής Προεδρίας, περιλαμβάνουν την πολιτική για τον θαλάσσιο και παράκτιο τουρισμό, το καθεστώς χορήγησς θεωρήσεων (visa), το πλαίσιο για τα οργανωμένα ταξίδια, καθώς και ο ρόλος των νέων τεχνολογιών και της καινοτομίας, τόσο ως προς την επιχειρηματικότητα και το marketing όσο και ως προς την εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα του ΥΠΟΤ:

  • Η ελληνική προεδρία στο τομέα του Τουρισμού θα ασχοληθεί με την ολοκληρωμένη διαχείριση του θαλάσσιου και παράκτιου τουρισμού. Η κατηγορία αυτή έχει σημαντική επίδραση στις εθνικές οικονομίες πολλών κρατών μελών. Τον περασμένο χρόνο, περισσότεροι από 6 εκατ. Ευρωπαίοι προτίμησαν την κρουαζιέρα, και ο πλέον δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας αναδείχτηκε η Μεσόγειος με 3,5 εκατ. τουρίστες. Η συνεισφορά της βιομηχανίας του θαλάσσιου τουρισμού στην οικονομική μεγέθυνση και την πραγματική οικονομία της ΕΕ είναι εξαιρετικά σημαντική, αποφέροντας ετησίως 38€ δις και 327.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας.
  • Παραδοσιακά η Ελλάδα, με τη δεύτερη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην ΕΕ αποδίδει ιδιαίτερη έμφαση στον θαλάσσιο και τον παράκτιο τουρισμό. Η Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική της ΕΕ αποτελεί καίρια οριζόντια πολιτική της Ελληνικής
    Προεδρίας.
    Το Υπουργείο Τουρισμού παρακολουθεί στενά  την πρωτοβουλία της Επιτροπής για την κατάρτιση μιας στρατηγικής της ΕΕ για τις «Προκλήσεις και τις Ευκαιρίες του Θαλάσσιου και του Παράκτιου Τουρισμού στην ΕΕ». Στο πλαίσιο αυτό, στις 14 Μαρτίου 2014 θα διοργανώσει Διάσκεψη Υψηλού Επιπέδου για τον Θαλάσσιο και τον Παράκτιο Τουρισμό, όπου θα παρουσιαστεί η σχετική Ανακοίνωση της Επιτροπής και θα συζητηθούν οι προκλήσεις, τα προβλήματα και οι ευκαιρίες στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού. Η διάσκεψη αυτή αναμένεται να αποτελέσει μια ενεργή πλατφόρμα για την ανταλλαγή απόψεων και πρακτικών των υψηλόβαθμων αξιωματούχων του ευρωπαϊκού τουρισμού σχετικά με τον παράκτιο τουρισμό, τον τουρισμό κρουαζιέρας, το yachting, την διαχείριση των ακτών, τα θαλάσσια clusters, τη συνεργασία μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Σκοπός αυτής της διάσκεψης είναι  η προώθηση του αειφόρου θαλάσσιου και παράκτιου τουρισμού στην ΕΕ, σε μια περίοδο έντονου ανταγωνισμού από άλλες περιοχές του κόσμου.
  • Η Ελληνική Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ θα αποδώσει ιδιαίτερη έμφαση στη διευκόλυνση του καθεστώτος θεωρήσεων εισόδου για τους υπηκόους τρίτων χωρών καθώς θεωρεί ότι η εξέλιξη αυτή θα καταστεί ιδιαίτερα επωφελής για την ευρωπαϊκή τουριστική βιομηχανία με αυξημένες τουριστικές ροές ήδη πριν την έναρξη της επόμενης εαρινής περιόδου.
  • Η Ελληνική Προεδρία θα συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις επί της αναθεώρησης της Οδηγίας για τα Οργανωμένα Ταξίδια, με σκοπό την αναθεώρηση του υφιστάμενου ρυθμιστικού πλαισίου της αγοράς των οργανωμένων ταξιδίων προκειμένου να περιλαμβάνει και την αγορά τους μέσω του διαδικτύου.
  • Στις προτεραιότητες επίσης εντάσσεται η ενίσχυση της πολιτικής της ΕΕ που στοχεύει στην προώθηση του τουρισμού με σκοπό τη διατήρηση της θέσης της Ευρώπης ως ηγετικού προορισμού στο διεθνές στερέωμα. Αλλά και στη μεγιστοποίηση της συνεισφοράς της τουριστικής βιομηχανίας στην ανάπτυξη και την απασχόληση. Προς αυτή την κατεύθυνση, η δεύτερη μέρα της διάσκεψης της Ελληνικής Προεδρίας στον τουρισμό είναι αφιερωμένη στη συνεισφορά των νέων τεχνολογιών και των εργαλείων προβολής και προώθησης στην προαγωγή του τουρισμού. Ο τίτλος του εν λόγω συνεδρίου είναι “Intense on-line Marketing and New Tools: Challenges and Perspectives”.

Ο  τουριστικός τομέας στο εσωτερικό της Ε.Ε κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 4%. Το 55% των διεθνών αφίξεων πραγματοποιείται στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ο τουρισμός αποτελεί το 10% περίπου το ΑΕΠ της ΕΕ, απασχολώντας περίπου 20 εκατ. ανθρώπων, με τα ποσοστά αυτά να αυξάνονται σημαντικά για τις χώρες του ευρωπαϊκού νότου, συνεισφέροντας σημαντικά στην κοινωνική συνοχή της ηπείρου.
Μάλιστα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου