Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη, 11 Νοεμβρίου 2014

Νέα απάντηση από ΕΟΤ για το βίντεο (και δύο-τρία δικά μας σχόλια...)

Έχει πάρει ποικίλες διαστάσεις το θέμα με το βίντεο του ΕΟΤ, - έτσι είναι αυτά τα θέματα, τα εξιτάρουν τα media και συχνά όχι χωρίς «φωτιά» στον «καπνό» που εμφανίζεται - βγήκαν και ορισμένες άλλες πτυχές στο μεταξύ όπως η παραλία στην Αυστραλία και το... πατητήρι ( και όχι δεν είχαμε αυτό ακριβώς υπόψη μας όταν σχολιάζαμε περί πνευματικών δικαιωμάτων προ ημερών) ήρθε και η ώρα να δώσει ο Οργανισμός μία συνολική απάντηση. Τη δημοσιεύουμε...


...ως έχει και μετά ρίχνουμε και ένα-δύο δικά μας σχόλια.
«Ο ΕΟΤ παρακολουθεί με ιδιαίτερη έκπληξη τα δημοσιεύματα σε μερίδα μέσων μαζικής ενημέρωσης και στο διαδίκτυο, για το επετειακό video “Gods, Myths, Heroes”. Δυστυχώς, καταγράφονται ανάμεσα σε όσα δημοσιεύονται, σειρά ανακριβειών και «μύθων», τα οποία παραθέτουμε παρακάτω μαζί με τα πραγματικά δεδομένα.
ΜΥΘΟΣ ΠΡΩΤΟΣ : «Ο ΕΟΤ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΦΙΛΜ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ Ο ΧΙΤΛΕΡ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ.»
Απαράδεκτο ψέμα. Στο επετειακό video για τα 100 χρόνια του Ελληνικού Τουρισμού, περιλήφθησαν πλάνα από πολλούς Ολυμπιακούς αγώνες αφού αυτοί αποτελούν σημαντικότατο συστατικό στοιχείο της ελληνικής ιστορίας.
Σε ένα πλάνο, ελάχιστων δευτερολέπτων, εμφανίζεται η πλάτη αθλητή να ανάβει την Ολυμπιακή φλόγα. Δεν υπάρχουν σύμβολα ή πρόσωπα που να παραπέμπουν στους Ολυμπιακούς αγώνες του 1936. Το συγκεκριμένο πλάνο αποτελεί μέρος του υλικού του επίσημου video των τελευταίων Ολυμπιακών αγώνων του Λονδίνου του 2012. Πλάνα των Ολυμπιακών Αγώνων του 1936 βρίσκονται και στην επίσημη ιστοσελίδα της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής. Μόλις εντοπίστηκε το ζήτημα, αφαιρέθηκε το πλάνο προκειμένου να αποκατασταθούν οι όποιες αρνητικές εντυπώσεις μπορούσαν να δημιουργηθούν.
Θα πρέπει να διευκρινιστεί για μια ακόμα φορά ότι ο σκοπός του εν λόγω φιλμ είναι επετειακός, για τα 100 χρόνια Ελληνικού Τουρισμού, με έμφαση σε διαχρονικά χαρακτηριστικά που προσελκύουν τους επισκέπτες, όπως οι φυσικές ομορφιές, το ιδιαίτερο φως, η ιστορία, η μυθολογία και η οικουμενικότητα του πολιτισμού. Στοιχεία του φιλμ και των ειδικών εκδόσεων που παρήχθησαν για την επέτειο, θα χρησιμοποιηθούν ως υλικό βάσης για την επικοινωνιακή στρατηγική του ΕΟΤ, σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, Φεστιβάλ, και άλλες εκδηλώσεις δημοσιότητας στο εξωτερικό τα επόμενα έτη.
ΜΥΘΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ: «ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΦΙΛΜ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΠΛΑΝΑ.»
Ανακρίβεια. Ο ΕΟΤ κατά την πάγια πρακτική και εμπειρία ετών, έχει προμηθευτεί όλα τα πλάνα που βρίσκονται στην διάθεση του, επί της βάσεως συμβάσεων με τους προμηθευτές του, και με την ρητή προϋπόθεση ότι είναι ελεύθερα δικαιωμάτων για κάθε χρήση. 
Αυτό ισχύει και για τα συγκεκριμένα πλάνα από το επετειακό video, δημιουργίας του κ. Stian Redkal, όπου ο σκηνοθέτης του video κ. Αντώνης Κιούκας έχει  διαβεβαιώσει εγγράφως τον ΕΟΤ ότι τα πλάνα αυτά "είναι ελεύθερα δικαιωμάτων προβολής για τον ΕΟΤ".
Το ίδιο ισχύει και το πλάνο με το «Μεσαιωνικό Πατητήρι». Η πηγή των πλάνων αυτών, αναφέρεται και στα credits του video στο κανάλι του ΕΟΤ στο YOUTUBE.
Σε κάθε περίπτωση, στον ΕΟΤ, βάσει συμβάσεως, παραχωρείται από κάθε εταιρεία παραγωγής το σύνολο των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων του υλικού  (οπτικού–εικαστικού μέρους του μοντάζ, πλάνα δηλαδή μαζί με τον φυσικό τους ήχο, τόσο μεμονωμένα όσο και σε μονταρισμένες ενότητες) για απεριόριστες χρήσεις, σε κάθε μέσο, και απεριόριστη χρονική διάρκεια, με την άδεια να τροποποιηθεί το μοντάζ στη συνέχεια από άλλον δημιουργό.
ΜΥΘΟΣ ΤΡΙΤΟΣ: «ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΩΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.»
Διαστρέβλωση. Όπως έχει ανακοινωθεί, το video είναι μια δραματοποιημένη διήγηση που αφορά στην παρουσίαση της Ελλάδας από μία οικεία οπτική γωνία σε όλη την ανθρωπότητα, τη μυθολογία, τους Θεούς, τους ήρωες και όλα τα στοιχεία εκείνα που «έδωσε» η Ελλάδα στην ανθρωπότητα. Ο καλλιτεχνικός δημιουργός και σκηνοθέτης της παραγωγής κ. Α. Κιούκας, εξηγεί ότι σύμφωνα και με την ηχητική διήγηση της συγκεκριμένης σκηνής, χρησιμοποιήθηκε συνειδητά ένα πλάνο από την Αυστραλία, το πλάνο του έναστρου ουρανού, για να υποστηρίξει καλλιτεχνικά, αυτό που περιγράφει ο αφηγητής. Ότι σχεδόν σε όλη την υφήλιο, όπου και να γυρίσεις το βλέμμα σου, θα συναντήσεις μία ιδέα, ένα όνομα που έλκει την καταγωγή του από την Ελλάδα. Ακόμα και στον ουρανό της Αυστραλίας, στο νότιο ημισφαίριο, εξηγεί ο καλλιτεχνικός δημιουργός, όταν σηκώσεις τα μάτια σου ψηλά, θα δεις αστέρια και αστερισμούς που κουβαλούν ελληνικά ονόματα. Η μυθολογία του Ουρανού, σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της γης είναι Ελληνική.
ΜΥΘΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟΣ: «ΤΟ ΦΙΛΜ ΚΟΣΤΙΣΕ 1,3 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ.»
Ανυπόστατο. Για την επιλογή αναδόχου για την υλοποίηση της παραγωγής, διενεργήθηκε πρόχειρος διαγωνισμός με οικονομικό αντικείμενο το ποσό των 60.000€ πλέον Φ.Π.Α, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Κάθε ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να αναζητήσει τις σχετικές εγκρίσεις στην "ΔΙΑΥΓΕΙΑ".
ΜΥΘΟΣ ΠΕΜΠΤΟΣ: «ΣΤΗΝ EΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ WTM, ΥΠΗΡΞΑΝ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ ΦΙΛΜ.»
Παραπληροφόρηση. Οι αντιδράσεις ήταν απόλυτα θετικές. Κορυφαίο παράδειγμα, ενδεικτικό των όσων λέγονταν στο Λονδίνο, ήταν οι δηλώσεις του διεθνούς κύρους δημοσιογράφου της "Independent", κ. Simon Calder: “Κοιτώντας πίσω μέσα στα χρόνια, σε έναν αιώνα Ελληνικού Τουρισμού, αυτό που με εντυπωσίασε ήταν πόσο σταθερή είναι η ελκυστικότητα της χώρας. Από την 'Thomas Cook Travel Gazette' του 1914, μέσα από  δεκαετίες ταξιδιωτικών κειμένων, έως το "Lonely Planet Guide" του 2014, ο συνδυασμός της ιστορίας, της φυσικής ομορφιάς και της φιλικότητας, φαίνεται ότι είναι αιωνίως σαγηνευτικός".
Τι έχουμε να πούμε εμείς και να κλείσουμε και λίγο αυτό το θέμα που αρχίζει και μας κουράζει:
Πρώτον, ο ΕΟΤ πλήρωσε πολύ καλά - για τα δεδομένα της αγοράς - τους συγκεκριμένους παραγωγούς για να του φτιάξουν ένα βίντεο αντάξιο και αντιπροσωπευτικό του σκοπού του, την επέτειο των 100 χρόνων. Είναι σαφές ότι το βίντεο έχει συντεθεί και από πλάνα που δεν προέρχονται από πρωτογενές υλικό αλλά από άλλες πηγές, το οποίο δεν είναι και παράλογο ούτε ασύνηθες. Το ότι ο Οργανισμός, όμως, αισθάνεται καλυμμένος επειδή ο παραγωγός ή ο σκηνοθέτης διαβεβαιώνουν εγγράφως ότι τα πλάνα είναι ελεύθερα δικαιωμάτων, αφενός μεν δεν σημαίνει ότι είναι έτσι κιόλας, αφετέρου δε, αν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα τότε αυτομάτως γίνεται και ο ΕΟΤ μέτοχος αυτού, τουλάχιστον ως προς την έξωθεν μαρτυρία.
Δεύτερον, μπορεί στη διήγηση, κατά τον δημιουργό-σκηνοθέτη να καλείσαι "να σηκώνεις τα μάτια σου ψηλά να δεις τον έναστρο ουρανό", αλλά στην εικόνα εκτός από το πλάνο του έναστρου ουρανού, βλέπεις μία... παραλία στην Αυστραλία που «θυμίζει» Ελλάδα, χωρίς κάποια σχετική διηγηματική αιτιολόγηση. Όσο για το πατητήρι, μπορεί η πηγή να αναφέρεται στα «credits», αλλά αν δεν έχουν ερωτηθεί οι δημιουργοί των πλάνων για τη χρήση τους, υπάρχει θέμα.
Τρίτον, ο Simon Calder, έκανε δική του παρουσίαση με δικό του κείμενο. Μην μπλέκουμε το ένα (video) με το άλλο (παρουσίασή του)...
Γενικώς, εμείς ήμασταν από αυτούς που τους άρεσε το βίντεο, για τον σκοπό που δημιουργήθηκε. Και είμαστε και από αυτούς που ικανοποιήθηκαν από την εξέλιξη του ζητήματος με τα πλάνα του 1936, αφού αποδείχθηκε ότι ήταν πλάνα που είχαν χρησιμοποιηθεί επίσημα και από τους Άγγλους.
Το ότι δεν πάμε με τίποτα τον κιτρινισμό και την ελαφρότητα ορισμένων ελληνικών media είναι αυτονόητο. Αλλά δεν χρειάζεται και ο ΕΟΤ να υπερβάλλει εαυτόν στην προσπάθεια να δικαιολογήσει κάποια πράγματα, ακροβατώντας λεκτικά και επιλεκτικά επί τίτλων αλλά και περνώντας σε άλλη "όχθη" και να μας θυμίζει μία άλλη εποχή, όχι και τόσο μακρινή...
Ταύτα και συνεχίζουμε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου