Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014

Η Κρήτη στην WTM 2014: Χμμμ... Μήπως να τελειώνουμε με αυτήν την ιστορία;

Το ζήτημα της ξεχωριστής και πιο διακριτικής παρουσίας και συμμετοχής της Κρήτης στις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, βρίσκεται σε μία ιδιόμορφη βάσανο επιχειρημάτων και αντεπιχειρημάτων εδώ και χρόνια, αλλά φέτος έχει κινηθεί μεταξύ σφύρας και άκμονος...


...από την έκθεση του Βερολίνου και μετά.
Στη φετινή World Travel Market, η εμφάνιση της Κρήτης, σε περίπτερο- «σφήνα» σε μία πλευρά της Μάλτας, απέναντι σε μία από τις «πτέρυγες» περιπτέρου της Ελλάδας, προκάλεσε πολλές συζητήσεις και γενικά, μάλλον αρνητικά σχόλια.
Τα περισσότερα, όχι αδίκως. Από πλευράς ύφους και αισθητικής, δεν είχε καμία σχέση με την Ελληνική παρουσία, δεν υπήρχε πουθενά, σε εμφανή θέση, το λογότυπο του “Greece”. Για το λογότυπο και το slogan, τα έχουμε πει προ εξαμήνου, δεν επανερχόμαστε.
Δεν θα επεκταθούμε πολύ, γιατί ακούσαμε πάρα πολλά και ήμασταν και παρόντες σε συζητήσεις αρκετά... έντονες. Πολλοί θεωρούν ότι η Κρήτη δεν είναι δυνατόν – για πλήθος λόγων, ποικίλης σοβαρότητας και βάθους – να παρουσιάζεται εκτός περιπτέρων Ελλάδας. Άλλοι πάλι, υποστηρίζουν ότι δεν μπορεί να παραμένει εντός ελληνικών περιπτέρων, ως μία ακόμα περιοχή ή περιφέρεια.
Το ζήτημα, κατά την άποψή μας είναι απλό στη βάση του: Η Κρήτη διεκδικεί – και ορθότατα – παρουσία στις εκθέσεις αντίστοιχη της ηγετικής της θέσης στον Ελληνικό Τουρισμό. Είναι η «ναυαρχίδα» των προορισμών μας και έτσι πρέπει να εμφανίζεται, να...εκτίθεται και να προβάλλεται.
Τα περίπτερα του ΕΟΤ, λόγω σχεδιασμού, δεν δίνουν αυτήν τη δυνατότητα. Επομένως, θα πρέπει να βρεθεί μία σχεδιαστική-χωροταξική λύση που να καλύπτει αυτήν την ανάγκη, είτε η Κρήτη θα βρίσκεται εντός του εκθεσιακού χώρου που χρησιμοποιεί ο ΕΟΤ, είτε να φαίνεται ότι είναι έτσι.
Οι σύμβουλοι που έχουν αναλάβει το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Κρήτης, θα πρέπει όχι απλώς να το συνειδητοποιήσουν αυτό αλλά και να βρουν τους τρόπους να το εφαρμόσουν κιόλας. Αφού προηγηθεί η εύρεση του επιθυμητού τρόπου από τους φορείς που αποφασίζουν.
Απλά πράγματα.
Από την άλλη πλευρά, το πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων που διοργανώθηκαν στο περιθώριο της έκθεσης, για την Κρήτη, ήταν αρκετά καλό.
Με κύριο σημείο αναφοράς, την τελετή στον χώρο του National Geographic, απέναντι από τα Harrods, όπου έγινε μία ολοκληρωμένη παρουσίαση των φυσικών, πολιτισμικών, τουριστικών και γαστρονομικών χαρακτηριστικών της Κρήτης, ενώπιον 150 και πλέον καλεσμένων, εκπροσώπων του τουρισμού- tour operators και εξειδικευμένων δημοσιογράφων.
Κλείνουμε επαναλαμβάνοντας ότι το ζήτημα της παρουσίασης της Κρήτης, «περιπτερολογιακώς», πρέπει πια να κλείσει οριστικά.

Στο 2015, φθάνουμε, ε, αρκετά πια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου