Σημαντική διαφορά στις τιμές που προσφέρονται ηλεκτρονικά για το ίδιο δωμάτιο στο ίδιο ξενοδοχείο, διαπιστώνει για την Ελλάδα η σχετική έρευνα της trivago, γεγονός που δημιουργεί μία αρνητική εικόνα για το ξενοδοχειακό προϊόν της χώρας.
Το φαινόμενο αυτό της ανισότητας τιμών, μπορεί να έχει ιδιαίτερα αρνητικό αντίκτυπο στους πελάτες που το αντιλαμβάνονται και συχνά οδηγήσει σε σημαντικές απώλειες πελατείας μία ξενοδοχειακή επιχείρηση. Ο λόγος είναι απλός: ένας πελάτης βρίσκει ένα δωμάτιο με α τιμή και κάνει κράτηση σε ένα site και μετά διαπιστώνει ότι ένας άλλος, έκλεισε το ίδιο ή παρόμοιο δωμάτιο σε καλύτερη τιμή σε άλλο!
Η μελέτη tHPDI (Disparity trivago Hotel Price Index), η οποία δημοσιεύεται από το www.trivago.gr , αναλύει τις διαφορές των ξενοδοχειακών τιμών που προσφέρονται ηλεκτρονικά για το ίδιο δωμάτιο, στο ίδιο ξενοδοχείο. Το γενικό συμπέρασμα είναι πως στην Ελλάδα οι ξενοδοχειακές τιμές διαφέρουν κατά μέσο όρο 16%.
Οι ανισότητες των τιμών είναι ιδιαίτερα έντονες στην περιοχή της Αττικής, όπου και παρατηρείται ο μεγαλύτερος μέσος όρος διαφοράς (28%).Η Κρήτη είναι μια περιοχή στην οποία τα ταξιδιωτικά πρακτορεία προσφέρουν αρκετά διαφοροποιημένες ξενοδοχειακές τιμές (21%) ενώ στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου οι καταναλωτές θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν έως και 15%.
Οι περιοχές που ακολουθούν σε μέσο όρο διαφοράς τιμών είναι η Κεντρική Μακεδονία (12%) και τα Ιόνια Νησιά (12%).
Στην Πελοπόννησο οι διαφορές στις ξενοδοχειακές τιμές κυμαίνονται στο 9% ενώ στην Κεντρική Ελλάδα τα ξενοδοχεία προσφέρουν τιμές που διαφέρουν κατά μέσο όρο 7%. Τα νησιά του Βορείου Αιγαίου είναι ένας από τους προορισμούς, όπου παρατηρούνται μικρές διαφορές (4%).
Οι περιοχές με τη μικρότερη διαφορά στις τιμές είναι η Δυτική και Ανατολική Μακεδονία (2%). Στην ΄Ηπειρο οι ταξιδιώτες θα βρούν στα ξενοδοχεία τιμές που διαφέρουν κατά μέσο όρο μόνο 1%.
Μεγάλες διακυμάνσεις και σε επίπεδο πόλεων
Ενώ στο δείγμα μελέτης περιλαμβάνονται ξενοδοχεία από όλη την Ελλάδα, η περαιτέρω ανάλυση των αποτελεσμάτων βασίστηκε σε είκοσι από τις πιο δημοφιλείς πόλεις της Ελλάδας. Από αυτές τις πόλεις 14 παρουσιάζουν μεγαλύτερες διαφορές στις ξενοδοχειακές τιμές από το μέσο όρο διαφοράς ξενοδοχειακών τιμών της Ελλάδας που είναι 16%.
Η πόλη με τη μεγαλύτερη διαφορά είναι η Ελούντα, όπου η διαφορά στις ξενοδοχειακές τιμές που προσφέρονται από ιστοχώρους κρατήσεων είναι κατά μέσο όρο 45%.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Πειραιάς με μέση απόκλιση του 41% - 25% περισσότερο από τον εθνικό μέσο όρο. Άλλες πόλεις με σημαντικές διαφορές είναι η Κέρκυρα (ξενοδοχεία στη Χώρα) (32%), το Ναύπλιο, (30%) , το Καμάρι (29%) , η Αθήνα (28%), η Ρόδος (ξενοδοχεία στη Χώρα) (24%) , τα Χανιά (22%) και το Ηράκλειο (20%).
Όσον αφορά τις κατηγορίες αστεριών των ξενοδοχείων, τα στοιχεία δείχνουν ότι τα ξενοδοχεία που εμπίπτουν σε υψηλότερες κατηγορίες αστεριών είναι εκείνα με τις μεγαλύτερες ανισότητες στις τιμές. Ξενοδοχεία με πέντε και τέσσερα αστέρια παρουσιάζουν ανισότητες στις τιμές 24% και 19% αντίστοιχα.
"Δείγμα" χιλιάδων αναζητήσεωνTα δεδομένα, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία του tHPDI είναι αποτελέσματα των αιτήσεων αναζήτησης για ξενοδοχειακές τιμές σε ελληνικές πόλεις που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου 2010 από τους χρήστες της trivago.
Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 16.500 καθημερινά αιτήματα αναζήτησης που γίνονται από ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο μέσα από τις 23 πλατφόρμες της trivago: Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Iταλία, ΗΠΑ, Bραζιλία, Mεξικό, Ιαπωνία, Κίνα, Ρωσία, Πορτογαλία, Φινλανδία, Ολλανδία, Σερβία, Ρουμανία, Tουρκία, Bουλγαρία, Σουηδία, Δανία, Νορβηγία και Πολωνία.
Οι υπολογισμοί έγιναν αυτόματα και χωρίς οποιαδήποτε μορφή επέμβασης στα στοιχεία των ελληνικών ξενοδοχείων, τα οποία ήταν διαθέσιμα μέσω online sites για κρατήσεις κατά τη διάρκεια της μελέτης. Μεταξύ των 53 sites κρατήσεων που χρησιμοποιήθηκαν στη μελέτη είναι το LateRooms, Lastminute.com, Expedia, Booking.com, HRS κ.λπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου