Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Στατιστικώς "ορατή" η μείωση τιμών των ξενοδοχείων

Μία λίαν ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια, που τρόπον τινά, "επισημοποιεί"  την καθοδική πορεία των τιμών των ξενοδοχείων, περιλαμβάνεται στην ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό του Ιανουαρίου, ο οποίος εμφάνισε αύξηση 5,2% συγκρινόμενος με τον αντίστοιχο του Ιανουαρίου 2010.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, "η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 5,2% το μήνα Ιανουάριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,4% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 19,5% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
γ) Κατά 9,1% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης αποχέτευσης και του φυσικού αερίου.
δ) Κατά 2,5% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
ε) Κατά 15,0% της ομάδας ‘’ Μεταφορές‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : αυτοκίνητα, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας.
στ) Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.
ζ) Κατά 0,7% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : μικρά είδη αναψυχής- άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.
η) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .
θ) Κατά 3,2% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ι) Κατά 4,6% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών."
Η μείωση των τιμών των ξενοδοχείων, δηλαδή, είναι πλέον σαφέστατη τάση στην αγορά, ανιχνεύσιμη και καταγράψιμη από την ΕΛΣΤΑΤ, όπως και η επιρροή στη συγκράτηση του πληθωρισμού...










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου