Αυτά είναι project! Αυτό θα πει “μεγάλη επένδυση”! Στην Κύπρο, βέβαια. Η Κοινοπραξία Ζήνων ανέλαβε την κατασκευή νέου υπερσύγχρονου λιμανιού και μαρίνας και τη διαχείριση τους για περίοδο 35 χρόνων. Το μεγαλεπήβολο έργο ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας...
...περνάει σε φάση υλοποίησης μετά τη σχετική συμφωνία της Κυπριακής κυβέρνησης με την κοινοπραξία “Ζήνων” (Bouygues Batiment International, Port of Amsterdam, Lievense Consulting Engineers, Louis Group of Companies, Costa Crociere, Iacovou Brothers, General Constructions Company, Petrolina, Marinaman και Scott Browning).
Τα έργα ανάπτυξης γης σε 200,000 τ.μ. γης, υπολογιζόμενου κόστους πέραν των €600 εκ. θα υλοποιηθούν σταδιακά. Με τη λήξη της συμβατικής περιόδου (δηλαδή στα 35 χρόνια) το έργο (λιμάνι, μαρίνα και εμπορικές αναπτύξεις) επιστρέφεται στο Κράτος ενώ οι οικιστικές μονάδες επιστρέφονται στο Κράτος από τους ιδιώτες με τη λήξη των δικών τους συμβολαίων.
Επιπρόσθετα, η Κοινοπραξία Ζήνων θα διαθέσει τους χερσαίους χώρους σε επιχειρηματίες ανάπτυξης γης οι οποίοι θα κατασκευάσουν οικιστικές μονάδες που θα πωλήσουν με μακροχρόνια μίσθωση σε ιδιώτες για 99 χρόνια από την πρώτη πώληση.
Η ανάπτυξη θα γίνει σε τρεις φάσεις. Η πρώτη φάση διαλαμβάνει έργα υποδομής στο λιμάνι και τη μαρίνα, που περιλαμβάνουν νέο κτήριο επιβατών και εξωτερική προβλήτα στο λιμάνι καθώς και πλήρη αναβάθμιση, yacht club και εμπορικά κτήρια στη μαρίνα.
Το κόστος υπολογίζεται σε €130 εκ., το οποίο θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια της Κοινοπραξίας και δάνεια κεφάλαια. Η δεύτερη και τρίτη φάση διαλαμβάνουν έργα κόστους €55 εκ. περίπου (επέκταση του λιμανιού και της μαρίνας) και θα χρηματοδοτηθεί κυρίως με έσοδα από την ανάπτυξη γης.
Με τη συμπλήρωση του έργου το λιμάνι θα καταστεί το κύριο επιβατηγό λιμάνι της Κύπρου και θα μπορεί να φιλοξενεί μεγάλα κρουαζιερόπλοια, ενώ παράλληλα θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί εμπορικά πλοία. Η μαρίνα θα αναπτυχθεί έτσι ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει κατά τη πρώτη φάση (τα πρώτα τρία χρόνια) 500 σκάφη και στις επόμενες δύο φάσεις, ανάλογα με τις ανάγκες που θα υπάρχουν, μέχρι και 1000 σκάφη, παρέχοντας παράλληλα τις καλύτερες δυνατές διευκολύνσεις.
Οι αναπτύξεις στον χερσαίο χώρο θα δένουν με τον υπόλοιπο πολεοδομικό ιστό της πόλης όσο το δυνατόν πιο αρμονικά. Το παραλιακό μέτωπο των Φοινικούδων θα συνεχίσει μπροστά από τη μαρίνα και το λιμάνι, αναβαθμίζοντας έτσι τον υφιστάμενο πεζόδρομο.
Μάλιστα. Περισσότερες λεπτομέρειες και μακέτες, εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου