Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή 3 Αυγούστου 2012

Απελευθέρωση ΚΤΕΛ: Να ζήσουμε να το δούμε!


Με μεγάλη προσοχή παρακολουθήσαμε τις εξαγγελίες και ανακοινώσεις του υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών Κ. Χατζηδάκη. Προς στιγμήν, στεκόμαστε σε αυτήν για την απελευθέρωση της αγοράς των ΚΤΕΛ, το οποίο για τον τουριστικό κόσμο και την αγορά των τουριστικών λεωφορείων...

...αποτελεί κορυφαίο και θεμελιώδες ζήτημα - σε διάφορες πτυχές του, όχι μόνον ως προς το κλειστό, κελιστότατο έργο των ΚΤΕΛ - εδώ και... δεκαετίες!
Ανατρέχοντας το τουριστικό ρεπορτάζ, ξέρετε, υπάρχουν κάποια θέματα/ αιτήματα φορέων και κλάδων του τουριστικού κόσμου που με την πάροδο των ετών μετεξίλχθηκαν σε θεσμικά "γιοφύρια της Άρτας". Έγιναν διαχρονικά ζητούμενα τέτοιας συχνότητας και μονιμότητας, που κατέστησαν και ολίγον «γραφικά». «Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου», «εναλλακτικές μορφές τουρισμού», «σπατόσημο», «χώρος στάθμευσης έμπροσθεν ξενοδοχείων», «αστεροποίηση», είναι μερικά παραδείγματα.
Εξ’ αυτών και το μεταφορικό έργο των ΚΤΕΛ, τα οποία, όπως χρόνια καταγγέλουν εντόνως και επισταμένως οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, προβαίνουν διαρκώς σε «υφαρπαγή» του δικού τους έργου και άλλες «επιθετικές» κινήσεις, όπως αυτό ορίζεται από το νομικό πλαίσιο   (Ν2446/1996 «περί ειδικών τουριστικών λεωφορείων» και νόμος 2963/2001 «περί οργάνωσης και λειτουργίας δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία»).
Η αλήθεια είναι ότι λόγω του ιδιοκτησιακού χαρακτήρα των ΚΤΕΛ και των ισχυρών τοπικών συμφερόντων, ουδείς υπουργός μέχρι τώρα δεν προχώρησε σε δυναμικές και ρεαλιστικές παρεμβάσεις, προς βελτίωση και αναδιαμόρφωσης του ισχύοντος πλαισίου βάσει των όρων και των κανόνων της ελεύθερης αγοράς.
Προφανώς, αντιλαμβάνονται ο υπουργός και οι συνεργάτες του τι θέμα άνοιξαν και ελπίζουμε οτι θα επιβεβαιώσει στο ακέραιο τις προθέσεις του αλλά και τη δημόσια  θέση του περί «πολιτικού κόστους».
Τα υπόλοιπα θα τα δούμε στην πράξη και όχι μόνον ως προς το πως θα προχωρεί η διαδικασία, αλλά και τι θα περιλαμβάνει το υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο.
Για την ιστορία, σύμφωνα με τον υπουργό Χατζηδάκη, συντάσσεται μελέτη σε συνεργασία με την Ομοσπονδία και τους εμπλεκόμενους φορείς μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου. Επίσης καταρτίζεται σχέδιο νόμου μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2013 με στόχο η σχετική αγορά να απελευθερωθεί μέχρι το τέλος του 2015, αντί το 2019 που προβλέπει ο ισχύων νόμος.
Για να ιδούμε...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου