- Το νέο πρόγραμμα της Aegean και νέα βάση στην Κω
Πραγματικά, αυτό το σημερινό «σερί» με Ryanair, ΔΑΑ και Aegean, δεν πρέπει να έχει ξαναγίνει, όσο θυμόμαστε εμείς τουλάχιστον. Και για να τα πάρουμε με χρονολογική σειρά, ξεκινάμε με τη συνέντευξη τύπου της Ryanair στην Αθήνα το πρωί, όπου παρουσίασε «σχέδιο διάσωσης» του ελληνικού τουρισμού, «δεσμεύθηκε» ότι θα φέρει 10 εκ. τουρίστες στην Ελλάδα, σε βάθος τριετίας, υπό την προϋπόθεση ότι...
θα της δοθούν συγκεκριμένες απαλλαγές.
Η ιρλανδική εταιρεία, δηλαδή, ζητά να πέσει στα 5 ευρώ ο φόρος
ανά επιβάτη στο Ελ. Βενιζέλος (από 12 ευρώ), και να μηδενιστεί για τα υπόλοιπα αεροδρόμια
της χώρας.
Προηγουμένως, βεβαίως εξαπέλυσε μία σφοδρότατη επίθεση σε
Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αλλά και στο... ΤΑΙΠΕΔ.
M. Cawley |
«Τα τέλη στην Αθήνα
είναι πολύ υψηλά, με αποτέλεσμα τα υψηλά εισιτήρια, άρα και τη μείωση της επιβατικής
κίνησης. Οι επιβάτες στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι πολύ λιγότεροι από όσο θα έπρεπε”,
ανέφερε ο chief
operating officer Michael Cawley.
«Στην Αθήνα η κίνηση πέφτει 30%, στη Ryanair αυξάνεται
500%. Ποιος έχει λάθος επιχειρηματικό μοντέλο;», διερωτήθηκε, υπογραμμίζοντας παράλληλα
ότι η σύμβαση παραχώρησης του “Ελ. Βενιζέλος” αποτελεί ένα κακό παράδειγμα ιδιωτικοποίησης».
Ωστόσο αν και τα δέκα αεροδρομία της Ryanair συνεχίζουν να
αναπτύσονται η επιβατική κίνηση στην Αθήνα συνεχίζει την πτώση, καθώς δεν εκμεταλλέυεται
την επιβατική κίνηση της Ryanair, την ανάπτυξη που φέρνει στον τουριστικό κλάδο
καθώς και τις χαμηλες τιμές ναύλων, αφού η διοίκηση αρνείται να συνεργαστεί με την
Ryanair”, συνέχισε.
Και μετά, ο κ. Cawley διαφώνησε με την ομαδοποίηση των, υπό
αποκρατικοποίηση, περιφερειακών αεροδρομίων, σημειώνοντας ότι με αυτό τον τρόπο
θα αυξηθούν τα τέλη, με αποτέλεσμα την συρρίκνωση της επιβατικής κίνησης.
Εν ολίγοις, η Ryanair κατέθεσε, στα συναρμόδια υπουργεία,
τρεις προτάσεις, με στόχο την προσέλκυση 10 εκατ. επιβατών σε βάθος τριετίας:
- 0% τέλη στα νέα δρομολόγια,
- διαμόρφωση των τελών, ανά επιβάτη, στα 12 ευρώ στις υφιστάμενες
πτήσεις,
- μείωση 5 ευρώ, στο συνολικό κόστος ανά επιβάτη, στο αεροδρόμιο
της Αθήνας.
Στο τέλος έριξε και το «κερασάκι»: Η Ryanair για να «γιορτάσει» την
έναρξη του μεγαλύτερου από κάθε άλλη φορά στην Ελλάδα προγράμματος
δρομολογίων για το καλοκαίρι, την έναρξη λειτουργίας της πρώτης Ελληνικής βάσης
στα Χανιά και την έναρξη των δρομολογίων σε δύο νέα αεροδρόμια (Καλαμάτα και
Ζάκυνθο), διαθέτει 100.000 εισιτήρια με τις τιμές να ξεκινούν από 15.99 ευρώ
για ταξίδια σε όλη την Ευρώπη τον Μάιο και Ιούνιο. Οι θέσεις είναι διαθέσιμες
για κράτηση μέχρι τα μεσάνυχτα της Δευτέρας (29 Απριλίου).
Σε χρόνο ρεκόρ, ήρθε μία ασυνήθιστα μακροσκελής – σχεδόν στα
όρια μεταξύ επικοινωνιακής παρουσίασης του αεροδρομίου και marketing plan - απάντηση από πλευράς Αεροδρομίου.
Όλη την απάντηση θα την βρείτε εδώ,
όσοι ενδιαφέρεστε, εμείς κρατάμε κάποια πιο σχετικά και ουσιαστικά σημεία, όπως
το σχόλιο ότι η Ryanair ακολουθεί ως πολιτική την ανάπτυξη μέσω περιφερειακών αεροδρομίων,
όπου και δεν επενδύει μακροχρόνια. "Η πρακτική αυτή", λέει, ο ΔΑΑ, "ιδιαίτερα σε μικρού μεγέθους
αγορές, όπως είναι η ελληνική, οδηγεί σε
«κανιβαλισμό» της υπάρχουσας κίνησης με άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στις
υπάρχουσες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε διαρκή παρουσία".
Σε ό,τι αφορά στις χαμηλού κόστους εταιρείες, ο ΔΑΑ αναφέρει
ότι «στο αεροδρόμιο της Αθήνας επιχειρούν ήδη 10 χαμηλού κόστους αερομεταφορείς,
οι οποίοι αποτελούν το 11% της διεθνούς επιβατικής κίνησης και εξυπηρετούν 20 προορισμούς
– 22 αεροδρόμια. Η συνεργασία με όλους είναι εξαιρετική, αξιόπιστη, συνεχώς αναπτυξιακή
και σύμφωνη με το γενικότερο επιχειρηματικό μοντέλο του αεροδρομίου. Για παράδειγμα,
η easyJet αποτελεί τον 3ο μεγαλύτερο αερομεταφορέα και εξυπηρετεί 8 προορισμούς
ετησίως από την Αθήνα».
Μετά τους ρίχνει – των ιρλανδών - ένα σημείο
επισημαίνοντας συνεχίζει και κατά τη θερινή περίοδο 2013 την πολιτική των στοχευμένων
κινήτρων του, παρέχοντας εκπτώσεις από 20% έως 30% επί των χρεώσεων του αεροδρομίου.
Κατά τον ΔΑΑ, η Ryanair θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί τα κίνητρα
αυτά και συγκεκριμένα τα κίνητρα α) χαμηλών ναύλων, β) συντελεστή πληρότητας, γ)
νέων αγορών και δ) ανάπτυξης ειδικών αγορών.
Και πετάει και ένα σημείο – σωστό αυτό – για το «σπατόσημο»
ότι η οποιαδήποτε μεταβολή σε αυτό, δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του
Αεροδρομίου.
Και Aegean, από Ρόδο
Τη βασική της επιλογή της να συνεχίσει και το 2013
να στηρίζει έμπρακτα την ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και του ελληνικού
τουρισμού, επιβεβαίωσε η Aegean, με την παρουσίαση του νέου προγράμματος των
δρομολογίων της, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Ρόδο.
Ειδικότερα, από τη Ρόδο η κίνηση εξωτερικού της Aegean έχει σημειώσει αύξηση 140% τα τελευταία 4 χρόνια με την λειτουργία βάσης αεροσκαφών.
Για το 2013 η εταιρεία θα αυξήσει τον αριθμό των αεροσκαφών σε 4 με βάση την Ρόδο, με 27 πλέον απευθείας δρομολόγια εξωτερικού με στόχο την αύξηση της κίνησης κατά 40% επιπλέον.
Από τη νέα βάση της Κω, αντίστοιχα, θα πραγματοποιούνται 10 απευθείας δρομολόγια εξωτερικού προς 5 χώρες και με πληρώματα βασισμένα στην Κω.
Ειδικότερα, από τη Ρόδο η κίνηση εξωτερικού της Aegean έχει σημειώσει αύξηση 140% τα τελευταία 4 χρόνια με την λειτουργία βάσης αεροσκαφών.
Για το 2013 η εταιρεία θα αυξήσει τον αριθμό των αεροσκαφών σε 4 με βάση την Ρόδο, με 27 πλέον απευθείας δρομολόγια εξωτερικού με στόχο την αύξηση της κίνησης κατά 40% επιπλέον.
Από τη νέα βάση της Κω, αντίστοιχα, θα πραγματοποιούνται 10 απευθείας δρομολόγια εξωτερικού προς 5 χώρες και με πληρώματα βασισμένα στην Κω.
Η στρατηγική απόφαση της εταιρείας να προχωρήσει
στη δημιουργία νέας βάσης στο νησί της Κω αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην
ενίσχυση της τουριστικής κίνησης και κατ’ επέκταση της τοπικής οικονομίας του
νησιού.
Συνολικότερα, στο δίκτυο πτήσεων της Aegean για το 2013, που περιλαμβάνει πλέον 158 συνολικά δρομολόγια τακτικών και ναυλωμένων πτήσεων εξωτερικού, προστίθενται 5 νέες χώρες (Ουκρανία, Ελβετία, Πολωνία, Σουηδία, Αζερμπαϊτζάν) και 10 διεθνείς προορισμοί (Γενεύη, Μάντσεστερ, Λυών, Στοκχόλμη, Κίεβο, Μπακού, Βερολίνο, Νυρεμβέργη, Ανόβερο, Βαρσοβία).
Συνολικότερα, στο δίκτυο πτήσεων της Aegean για το 2013, που περιλαμβάνει πλέον 158 συνολικά δρομολόγια τακτικών και ναυλωμένων πτήσεων εξωτερικού, προστίθενται 5 νέες χώρες (Ουκρανία, Ελβετία, Πολωνία, Σουηδία, Αζερμπαϊτζάν) και 10 διεθνείς προορισμοί (Γενεύη, Μάντσεστερ, Λυών, Στοκχόλμη, Κίεβο, Μπακού, Βερολίνο, Νυρεμβέργη, Ανόβερο, Βαρσοβία).
Ε. Βασιλάκης |
Από τα 158 δρομολόγια εξωτερικού, τα
130 εκτελούνται από περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ενισχύοντας με τον τρόπο
αυτό σημαντικά τις τουριστικές περιοχές.
Παράλληλα, με την προσθήκη των νέων βάσεων της εταιρείας στα αεροδρόμια της Κω και της Καλαμάτας το 2013, πλέον τα απευθείας διεθνή δρομολόγια της εταιρείας πραγματοποιούνται από 8 βάσεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδος, Κέρκυρα, Κως, Καλαμάτα, Λάρνακα).
Στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου, ο Αντιπρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, τόνισε μεταξύ άλλων, ότι μέσα στα τέσσερα χρόνια κρίσης η Aegean έχει καταφέρει να αυξήσει την συνεισφορά της στον τουρισμό κατά 54% από 2.2 σε 3.5 εκ επιβάτες.
Παράλληλα, με την προσθήκη των νέων βάσεων της εταιρείας στα αεροδρόμια της Κω και της Καλαμάτας το 2013, πλέον τα απευθείας διεθνή δρομολόγια της εταιρείας πραγματοποιούνται από 8 βάσεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδος, Κέρκυρα, Κως, Καλαμάτα, Λάρνακα).
Στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου, ο Αντιπρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, τόνισε μεταξύ άλλων, ότι μέσα στα τέσσερα χρόνια κρίσης η Aegean έχει καταφέρει να αυξήσει την συνεισφορά της στον τουρισμό κατά 54% από 2.2 σε 3.5 εκ επιβάτες.
Η προσπάθεια αυτή γίνεται παράλληλα από 8
περιφερειακές βάσεις αλλά και από την Αθήνα και για το 2013 πρέπει να αποφέρει
επιπλέον 400 χιλιάδες επιβάτες εξωτερικού.
Πολύ αερομεταφορά σήμερα, αλλά έχει το
ενδιαφέρον του όλο αυτό το σκηνικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου