Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Σάββατο 6 Απριλίου 2013

ΥΠΟΤ: "Πράσινο φως" για την μετεγκατάσταση του καζίνο Ξάνθης!


Διέξοδο στο μείζον προβλημα βιωσιμότητας που αντιμετωπίζουν ορισμένες από τις ιδιωτικές επιχειρήσεις καζίνο της χώρας δίνει απόφαση του Υπουργείου Τουρισμού που επιτρέπει υπό προυποθέσεις τη μετεγκατάσταση του καζίνο της Ξάνθης σε άλλο χώρο από αυτόν που στεγάζεται σήμερα! Πρόκειται για μία απόφαση-σταθμό, που αφενός μεν μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για την ικανοποίηση...




...αντίστοιχων αιτημάτων που έχουν υποβληθεί την τελευταία διετία και από άλλα καζίνο - π.χ. Ρίο, Σύρου, Χαλκιδικής - αφετέρου δε, μπορεί να αποτρέψει το "λουκέτο" με το οποίο απειλούνται επιχειρήσεις αυτής της αγοράς. Από την άλλη πλευρά, βέβαια, κατά ορισμένες πλευρές, στην περίπτωση των άλλων καζίνο, θα μπορούσε να ανοίξει και μία μεγάλη "νομική" συζήτηση...
Θυμίζουμε ότι οι άδειες ιδιωτικών καζίνο που είχαν χορηγηθεί στα τέλη της δεκαετίας του ’90, βάσει το Ν. 2206/94 όριζαν σαφώς ότι δεν επιτρέπεται η μεταφορά του καζίνο σε χώρο άλλον από αυτόν για τον οποίο δίνεται η άδεια, ενώ στις υπουργικές αποφάσεις και στις συμβάσεις για την άδεια λειτουργίας του κάθε καζίνο, προσδιοριζόταν λεπτομερώς και αναλυτικώς το πλαίσιο λειτουργίας (εγκαταστάσεις, υποδομές, παίγνια κ.λπ.).
Επί του παρόντος, με απόφαση της υπουργού Τουρισμού Ο. Κεφαλογιάννη, τροποποιείται η αρχική υπουργική απόφαση για την άδεια λειτουργίας του καζίνο Ξάνθης και συμπληρώνεται ως εξής:  
“Λειτουργία του Καζίνο σε χώρους άλλους από αυτούς που ευρίσκονται επί του
γηπέδου στη θέση Λευκού Πύργου Ξάνθης.
1. Η επιχείρηση Καζίνο επιτρέπεται να λειτουργεί είτε σε κατάλληλους χώρους των κτιριακών εγκαταστάσεων εντός της ιδιοκτησίας της αδειούχου, που ευρίσκεται στη θέση Λευκού Πύργου Ξάνθης, είτε σε άλλους χώρους, πλησίον του οδικού άξονα της Εγνατίας οδού εντός των διοικητικών ορίων του ∆ήμου Ξάνθης είτε εντός των ορίων της ζώνης του εδαφίου ια, της παραγράφου 1, του άρθρου 1, του ν.2206/94 (ΦΕΚ Α’ 62) (που ο κάτοχος θα αποκτήσει, μισθώσει, κατασκευάσει ή διαμορφώσει οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια ισχύος της παρούσας).
2. Η εκτέλεση έργων κάθε μορφής για τη διαμόρφωση ή δημιουργία των ανωτέρω κτιριακών εγκαταστάσεων είναι σύμφωνη με τους εκάστοτε ισχύοντες πολεοδομικούς κανόνες και ρυθμίσεις, η δε λήψη των απαραίτητων οικοδομικών και λοιπών αδειών και εγκρίσεων, για τα έργα αυτά, είναι αποκλειστική ευθύνη του κατόχου της Άδειας. 
3. Στους νέους χώρους (κτιριακή εγκατάσταση) του Καζίνο περιλαμβάνονται οι απαραίτητοι χώροι για την τοποθέτηση των τυχερών παιχνιδιών του επιφανείας έως 1.500 τ.μ., οι επικουρικοί χώροι του, για λοιπές δραστηριότητες, επιφανείας έως 1.000 τ.μ., οι αναγκαίοι χώροι γραφείων και λειτουργίας της διοίκησης και, οι αναγκαίοι χώροι στάθμευσης. 
4. Ο κάτοχος της άδειας ενημερώνει εγγράφως το Υπουργείο Τουρισμού για την ακριβή θέση υλοποίησης της νέας επένδυσης. Ο χρόνος ολοκλήρωσης αυτής (διαμόρφωση ή δημιουργία νέου χώρου λειτουργίας του Καζίνο και του αναγκαίου υπαίθριου χώρου σταθμεύσεως) ορίζεται σε 30 μήνες από τη λήψη όλων των προβλεπόμενων και απαραίτητων οικοδομικών και λοιπών αδειών και εγκρίσεων. 
5. Η εγκατάσταση του κατόχου της άδειας σε νέους χώρους και η έναρξη λειτουργίας αυτών, ακολουθεί την πιστοποίηση της ολοκλήρωσης των εργασιών διαμόρφωσής τους -σύμφωνα με το νόμο 2206/1994 και τις κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσες υπουργικές αποφάσεις- που βεβαιώνεται από την Επιτροπή Εποπτείας της Λειτουργίας των Καζίνο, με έκθεσή της προς τον αρμόδιο Υπουργό και την έκδοση της σχετικής εγκριτικής απόφασής του». 
Σύμφωνα με την απόφαση, το αιτημα της ιδιοκτήτριας εταιρείας του Καζίνο έγινε δεκτό αφού ελήφθησαν υπόψη:
  • Οι με αριθ. 134/2007 (Ολομέλειας) και 339/2008 (Α’ Τμήματος) Γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, σύμφωνα με την νεότερη των οποίων και άρα κατισχύουσα -αφού είχε ληφθεί ρητά υπ’όψη και η 134/2007- «περίπτωση επιτρεπτής μεταφοράς μπορεί να προκύψει αν συντρέχουν έκτακτες ή όλως απρόβλεπτες καταστάσεις ή καταστάσεις ανωτέρας βίας, με την συνδρομή των οποίων είναι αδύνατη κατά τα ουσιώδη αυτής στοιχεία ή λειτουργία της επιχείρησης καζίνο»
  • Τα επίσημα στατιστικά και οικονομικά στοιχεία που τηρούνται στην αρμόδια ∆/νση Εποπτείας Καζίνο σύμφωνα με τα οποία τα έσοδα της επιχείρησης του Καζίνο Ξάνθης, από το έτος 2007 έως και το τέλος 2011 έχουν μειωθεί από 16.056.687.70 € σε 6.329.632,61 €, δηλαδή ποσοστιαία έχουν μειωθεί κατά 60,58% και κατά συνέπεια ίδιου ποσοστού απώλειες σημειώθηκαν και στα αντίστοιχα δικαιώματα του Ελληνικού ∆ημοσίου, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι, κατά το χρονικό διάστημα 2001-2011, σημειώθηκε αλματώδης άνοδος του συνόλου των λειτουργικών δαπανών των επιχειρήσεων καζίνο και ενδεικτικά των μισθών, ενοικίων, λογαριασμών ∆ΕΚΟ, κόστους ανανέωσης εξοπλισμού. 
  • Τέλος, το γεγονός ότι η προσφορά της εταιρείας ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΚΑΖΙΝΟ ΚΑΙ ΞΕΝΙΑ ΘΡΑΚΗΣ Α.Ε κατά το ∆ιεθνή ∆ιαγωνισμό ήταν η μόνη που υπεβλήθη παραδεκτώς και ότι, κατ’ αυτή την έννοια, η θέση του Καζίνο, όπως προσδιορίζεται στην ως άνω υπουργική απόφαση αδείας λειτουργίας, δεν απετέλεσε μέρος του διαγωνισμού με βάση το οποίο διαμορφώθηκαν προσφορές, αλλά απλώς πρόταση της τότε διοίκησης της εταιρείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου