Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Πλήρες ηλεκτρονικό περιβάλλον για αδειοδοτήσεις και Σήματα Λειτουργίας προωθεί το ΥΠΟΤ


Μπορεί κάθε είδους επικοινωνία, συναλλαγή ή υποβολή στοιχείων μεταξύ δημοσίων αρχών και πολιτών για την υποβολή, έγκριση, ενημέρωση, αναθεώρηση, ανάκληση και ακύρωση έγκρισης καταλληλότητας, μελετών και χορήγησης σήματος λειτουργίας σε ΥΠΟΤ και ΕΟΤ, να εκτελείται ηλεκτρονικά; Μπορεί, σύμφωνα με το Υπουργείο Τουρισμού, το οποίο προωθεί...

 
...σχετικές διατάξεις στο αναμορφωμένο νομοσχέδιο για τον Τουρισμό, το οποίο έχει κατατεθεί προς επεξεργασία στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο νομοσχέδιο έχει προστεθεί άρθρο για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες στο ΥΠΟΤ και στον ΕΟΤ, στο οποίο δίνεται η δυνατότητα στον υπουργό Τουρισμού, με απόφασή του να καθορίσει ένα πλαίσιο πλήρους ψηφιοποίησης και ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού περιβάλλοντος διαχείρισης κάθε διαδικασίας ή συναλλαγής των αρμόδιων υπηρεσιών του τομέα τουρισμού με επιχειρηματίες και επαγγελματίες της τουριστικής αγοράς. 
Ειδικότερα, βάσει του άρθρου, με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού προβλέπεται και καθορίζεται: 
α) Η κατάργηση της υποχρέωσης έντυπης υποβολής και θεσπίζεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής των στοιχείων και δικαιολογητικών που προβλέπονται για την έγκριση καταλληλότητας οικοπέδου/γηπέδου, την έγκριση αρχιτεκτονικών μελετών και την χορήγηση Ειδικού Σήματος Λειτουργίας από τους ν. 2160/1993, 3766/2009, 4070/2012, το π.δ. 43/2002, την υπ’ αριθμ. 530992/28.9.87 απόφαση Γενικού Γραμματέα ΕΟΤ (ΦΕΚ Β’ 557), την υπ’ αριθμ. Τ/4486/1999 απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης (ΦΕΚ Β΄ 2202), την υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.Α2.1./1621 κοινή  απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Πολιτισμού και Τουρισμού (ΦΕΚ Β΄ 29), την υπ’ αριθμ. 533190/20.9.1996 απόφαση  του Υπουργού Ανάπτυξης (ΦΕΚ Β' 900), την υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.Α2.1./1623 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Πολιτισμού και Τουρισμού (ΦΕΚ Β΄ 29), την υπ’ αριθμ. 9833/2009 απόφαση  του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης (ΦΕΚ Β' 1055), την υπ’ αριθμ. Τ/11754/2003 απόφαση Υφυπουργού Ανάπτυξης  (ΦΕΚ Β’ 1536), την υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/1624/19.1.2011 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Πολιτισμού και Τουρισμού (ΦΕΚ Β’ 28), την υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/1619/20.1.2011 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Πολιτισμού και Τουρισμού (ΦΕΚ Β’ 28), το π.δ. 14/2007 (ΦΕΚ Α΄ 10), την υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/1626/20.1.2011 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Πολιτισμού και Τουρισμού (ΦΕΚ Β’ 26), καθώς και από κάθε άλλη σχετική κανονιστική πράξη της Διοίκησης.
β) Η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των δικαιολογητικών και στοιχείων των ανωτέρω και οι τεχνικές προδιαγραφές των ηλεκτρονικών αρχείων.
γ) Το πληροφοριακό σύστημα και οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα προσφέρονται προς τους ενδιαφερόμενους και τους πολίτες.
δ) Το πληροφοριακό σύστημα και οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα προσφέρονται προς τις δημόσιες αρχές για την έκδοση των αναγκαίων διοικητικών πράξεων.
ε) Οι διαδικασίες και οι τεχνικές προδιαγραφές της ψηφιοποίησης του αρχείου των αρμόδιων Διευθύνσεων του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ.
στ) Οι όροι πρόσβασης και διάθεσης στα πληροφοριακά συστήματα, ηλεκτρονικές υπηρεσίες και πληροφορίες που αναφέρονται στο παρόν άρθρο.
ζ) Κάθε άλλο θέμα που σχετίζεται με την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων και των μηχανικών με σκοπό την εξασφάλιση της διαφάνειας και της λογοδοσίας.
Με τη δημοσίευση της απόφασης της παραγράφου 2 ισχύουν τα ακόλουθα:
α) Κάθε είδους επικοινωνία, συναλλαγή ή υποβολή στοιχείων μεταξύ δημοσίων αρχών και πολιτών για την υποβολή, έγκριση, ενημέρωση, αναθεώρηση, ανάκληση και ακύρωση έγκρισης καταλληλότητας, μελετών και χορήγησης σήματος λειτουργίας δύναται να εκτελείται ηλεκτρονικά. 
β)  Η διεκπεραίωση των διαδικασιών έκδοσης, ενημέρωσης, αναθεώρησης, ανάκλησης και ακύρωσης έγκρισης καταλληλότητας, μελετών και χορήγησης σήματος λειτουργίας δύναται να εκτελείται ηλεκτρονικά και με τεχνικά μέσα που προσφέρουν ιχνηλασιμότητα και διαφάνεια σε κάθε πολίτη. Κάθε εγκριτικό στάδιο και ενδιάμεσο βήμα, απόφαση ή στάδιο δημοσιεύονται αμελλητί στο διαδίκτυο. 
Τέλος, όπως αναφέρεται, “τα αναγκαία κοινά χαρτογραφικά υπόβαθρα και κάθε άλλο είδος γεωχωρικών δεδομένων που απαιτούνται για την εξασφάλιση της ομοιογένειας και ποιότητας των στοιχείων και δικαιολογητικών καθορίζονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 3 του ν. 4030/11 και παρέχονται μέσω του Οργανισμού Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδος (ΟΚΧΕ), σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3882/2010 (ΦΕΚ Α΄ 166)”.
Δύο τινά έχουμε να σχολιάσουμε. Πρώτον, ότι πρόκειται για μία αρκετά σημαντική παρέμβαση, η οποία, ωστόσο, από την έκδοση της προβλεπόμενης απόφασης - όποτε αυτή γίνει - μέχρι την πλήρη υλοποίηση και εφαρμογή της, θα απαιτήσει ένα ικανό χρονικό διάστημα. Και δεύτερον, θα κριθεί εκ του αποτελέσματος, καθώς είναι μάλλον “τρομακτικό”, για όσους γνωρίζουν, το ποσοστό τουριστικών επιχειρήσεων που από πλευράς χρήσης νέων τεχνολογιών, βρίσκονται ακόμα σε περίοδο... μεσαίωνα.
Για να δούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου